شناسهٔ خبر: 67936232 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

باشگاه‌های متمول ستاره‌های لیگ را تشویق به فسخ قرارداد می‌کنند!

این یک واقعیت است که برخی باشگاه های متمول ستاره های لیگ را تشویق به فسخ قرارداد می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، سعید دقیقی در مصاحبه تازه خود به نکته مهم و اساسی اشاره کرده است. او دقیقا روی موضوعی انگشت گذاشته که این روزها یکی از معضلات باشگاهی فوتبال ایران است؛ تیم های متمول با تکیه به منابع مالی قدرتمند و تمام نشدنی خود دست روی هر بازیکنی می‌گذارند و حتی از بازیکنانی که قرارداد دارند هم نمی‌گذرند.

سعید دقیقی در مصاحبه‌اش می‌گوید:

باشگاه‌های پولدار دست روی بازیکن با کیفیت ما می‌گذارند که طبق قانون با ما قرارداد داشته و آنها نیز قرارداد خود را یک طرفه فسخ کرده‌اند که یکی از آنها با باشگاه خیبر خرم‌آباد و دیگری با ذوب‌آهن و یکی دیگر با باشگاه تراکتور قرارداد بسته است.

طبق این ادعای دقیقی بازیکنان با وجودی که با باشگاه خود قرارداد دارند اما از سوی چند باشگاه متمول ترغیب می‌شوند با باشگاه شان فسخ قرارداد کنند و اگر در کمیته وضعیت هم محروم شوند؛ غرامتشان را پرداخت می‌کنند. موضوعی که می‌تواند تمام قراردادهای رسمی و غیر رسمی فوتبال ایران را زیر سوال ببرد.

مگر غیر از این است که قرارداد باشگاه با هر بازیکن به معنی به خدمت گرفتن بازیکن در زمانی مشخص است؟ با این وضعیت هیچ باشگاهی نمی‌تواند به دراختیار داشتن بازیکنانش مطمئن باشد چرا که ممکن است باشگاه دیگری وارد شود و بازیکنش را ترغیب به فسخ قرارداد کرده و نهایتا بازیکن هم محروم شود، با جریمه مالی مواجه می‌شود که باشگاه مقصد آن را پرداخت خواهد کرد.

در مورد بیرانوند همین موضوع شایعه شده که اگر حکم کمیته وضعیت به نفع باشگاه پرسپولیس باشد، غرامت 20 میلیاردی اش قرار است از سوی باشگاه تراکتور پرداخت شود. در این صورت در آینده سنگ روی سنگ بند می‌شود؟ یعنی باشگاه پرسپولیس نمی‌تواند به ماشاریپوف استقلال وعده پرداخت غرامتش را بدهد و از او بخواهد با استقلال فسخ کند؟ یا به عکس باشگاه استقلال نمی‌تواند از اورونوف بخواهد با پرسپولیس فسخ قرارداد کند و درنهایت نیز غرامتش را خود استقلال پرداخت می‌کند؟

بی تردید اگر فدراسیون از همین امروز راهکاری برای این موضوع نیندیشد، طی هفته ها و ماه های آینده عواقب آن گریبانگیز تمام باشگاه ها خواهد شد. چرا که تنها مانع بازدارنده جریمه مالی است که مشخص نیست اصلا کمیته وضعیت به آن رای بدهد یا نه. در صورتی که محرومیت های سنگین برای بازیکن و باشگاه و همین طور جرایم مالی چند برابری می‌تواند عامل اصلی بازدارنده خوبی برای این جریان باشد. 

بد نیست بدانید در همین مدت یکی از بازیکنان پرسپولیس با پیشنهاد یکی از باشگاه های متمول روبرو شده مبنی بر این که هرچه سریع تر قراردادش را با پرسپولیس فسخ کند و به این تیم ملحق شود. نهایتا جریمه مالی می‌شود که باشگاه متمول آن را پرداخت می‌کند. به راستی آیا فدراسیون فوتبال برنامه ای برای برخورد با این معضل بزرگ خواهد داشت؟

عکس نوشت: شما تصور کنید عکس تزیینی است!

نظر شما