شناسهٔ خبر: 67935832 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

انتقال میدان نبرد از دریای سرخ به یافای اشغالی

واکنش قطعی یمن به تجاوز رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده و افزایش انتقادات از مداخلات سفارت آمریکا در بغداد از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: تشدید تنش‌ها در منطقه به ویژه میان رژیم صهیونیستی و جبهه یمن گسترش پیدا کرده است. این در حالی است که تل آویو در شرایط کنونی از چند جبهه در معرض تهدید و حمله قرار گرفته و نمی‌تواند در آنِ واحد تمام این جبه‌های درگیری را مدیریت کند. تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن حماقت راهبردی بود که تل آویو آن را مرتکب شد و باعث شده هر لحظه منتظر واکنش یمنی‌ها باشد.

انتقال میدان نبرد از دریای سرخ به یافای اشغالی

روزنامه یمنی المسیره در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: میدان نبرد از دریای سرخ به یافا یا همان به اصطلاح تل آویو منتقل می‌شود و واکنش یمن در راه است. مرحله پنجم از نبرد با دشمن صهیونیستی آغاز شده است. دشمن صهیونیستی متوجه پیام‌های پهپاد یمنی در تل آویو نشد و به دلیل ضعف اطلاعات، دست به حماقت بزرگی در هدف قرار دادن انبارهای نفتی بندر الحدیده زد. این در حالی است که خنجر یمنی دست تجاوز رژیم صهیونیستی را قطع خواهد کرد همان طور که دست متجاوزان سعودی و اماراتی را از سر این کشور قطع کرد.

انتقال میدان نبرد از دریای سرخ به یافای اشغالی

روزنامه القدس العربی در خصوص حادثه پیش آمده برای منطقه مجدل شمس نوشت: بعد از برجای ماندن چندین قربانی در جریان اصابت موشک به این منطقه در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه، مسئولان صهیونیست به ویژه وزیر تروریست این رژیم یعنی اسموتریچ تلاش کردند از اوضاع سوء استفاده کرده و در مراسم تشییع آنها شرکت کنند. این اقدام صهیونیست‌ها با واکنش شدید ساکنان بلندی‌های اشغالی جولان سوریه مواجه شد. نقشه تل آویو برای بدنام کردن جنبش حزب الله لبنان در میان ساکنان بلندی‌های جولان شکست خورد. رژیم صهیونیستی از مناطقی که در بلندی‌های جولان خالی از یهودیان است به عنوان مناطق مورد نظر برای رهگیری موشک‌ها استفاده می‌کند که این مسأله باعث به خطر افتادن جان ساکنان آنها می‌شود.

انتقال میدان نبرد از دریای سرخ به یافای اشغالی

روزنامه رأی الیوم نیز در این خصوص نوشت: چه کسی جز نتانیاهو از هدف قرار دادن مجدل شمس در جولان اشغالی سود می‌برد؟ می‌دانیم که مقاومت اسلامی لبنان هیچ نفعی در گسترش دامنه جنگ به سمت جولان اشغالی ندارد. درست است که نتانیاهو مجبور شده به آمریکایی‌ها قول دهد دامنه جنگ را گسترش ندهد اما او نیات خود را پنهان کرده و هیچ تعهدی برای پیاده نکردن راهبرد خود ندارد. نتانیاهو به یک بهانه برای هدف قرار دادن لبنان و ساکت کردن آمریکا و حرکت به سمت منطقه لیطانی در جنوب لبنان نیاز داشت. موشک اصابت کرده به مجدل شمس همان بهانه است.

انتقال میدان نبرد از دریای سرخ به یافای اشغالی

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص یمن نوشت: از زمان آغاز تجاوز به یمن در سال ۲۰۱۵، امارات تلاش می‌کند کنترل مجمع الجزایر سقطری که یک منطقه راهبردی در جنوب یمن است به دست بگیرد. این یک پروژه طولانی مدت است که در چارچوب ائتلاف ایجاد شده میان رژیم صهیونیستی و تعدادی از کشورهای عربی زیر چتر آمریکا می گنجد. سقطری در کنار دیگر جزایر و بنادر یمن نقطه مرکزی این پروژه به شمار می‌رود و بعد از عملیات طوفان الاقصی، اجرایی شدن این پروژه بیش از پیش برای طرف‌های مذکور حیاتی شده است. هدف نهایی از این پروژه وصل کردن ارتش‌های رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به یکدیگر زیر لوای فرماندهی مرکزی آمریکا به شمار می‌رود.

انتقال میدان نبرد از دریای سرخ به یافای اشغالی

روزنامه سوری الثوره در خصوص نتانیاهو نوشت: رژیم صهیونیستی از زمان تأسیس تاکنون بازی کثیف دروغ پراکنی و انحراف افکار عمومی را در پیش گرفته است. از دروغی به نام هولوکاست تا هزاران اتفاق دیگر که از طریق بازوهای رسانه‌ای خود به خورد افکار عمومی داده است. نتانیاهو که قصاب غزه بوده و دستانش به خون هزاران هزار فلسطینی بی گناه آلوده شده است در کنگره آمریکا واقعیت‌ها را وارونه جلوه داده و دروغ می‌گوید. این در حالی است که رسانه‌های آمریکایی از واقعیت خبر دارند اما همچنان این دروغ‌ها را منعکس می‌کنند.

انتقال میدان نبرد از دریای سرخ به یافای اشغالی

روزنامه سوری الوطن در خصوص سفر بشار اسد به روسیه نوشت: اطلاعات زیادی در خصوص ماهیت این سفر در دست نیست اما شاید بتوان گفت این سفر با تلاش‌های مسکو برای بهبود روابط میان دمشق و آنکارا و همچنین اوضاع نوار غزه در ارتباط است. موضع روسیه برآمده از لزوم همگرایی میان روسیه، سوریه و ترکیه برای رویارویی با خطرات مشترک است. نمی‌توان گفت که آیا سوریه مانند عراق با درخواست ترکیه در خصوص درج نام «پ ک ک» در لیست احزاب ممنوعه برخورد می‌کند یا خیر چرا که آن کار تفکرات این حزب را در تضاد با منافع ملی خود می‌داند.

انتقال میدان نبرد از دریای سرخ به یافای اشغالی

روزنامه المراقب العراقی در خصوص سفارت آمریکا نوشت: از سال‌ها قبل سفارت آمریکا در بغداد به دلیل نقش مخرب خود در این کشور در تمام زمینه‌های سیاسی، امنیتی و اجتماعی حاشیه ساز بوده است. هیچ بخشی در عراق نمانده که سفارت آمریکا در آن دخالت نکرده باشد. به تازگی نیز یک زن عراقی به ضرب گلوله تک تیرانداز سفارت آمریکا در مرکز بغداد زخمی شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است. این مسأله باعث شده بار دیگر نگاه‌ها به سمت لزوم مهار سفارت آمریکا در عراق به ویژه بعد از عملیات طوفان الاقصی جلب شود چرا که این سفارتخانه نقش مشکوکی در این خصوص ایفا کرده و تبدیل به مرکز جاسوسی و مقر عملیات نظامی شده است. این سفارت خانه پیشتر نیز از آشوب‌ها در عراق و گروهک‌های تروریستی حمایت کرده بود.

نظر شما