شناسهٔ خبر: 67935644 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

هجوم آفریقایی‌ها به فوتبال ایران

با داغ شدن بازار نقل و انتقالات و افزایش سهمیه نفرات خارجی تیم‌ها این موضوع در شرایط فعلی با حرارت بیشتری به ویژه از سوی ایجنت های بازیکنان آفریقایی دنبال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، با مروری بر اسامی بازیکنان آفریقایی یا آفریقایی‌الاصل ساکن در اروپا که به تیم‌های لیگ برتری پیشنهاد شده می‌توان دریافت که ظاهراً کانال تازه ای برای حضور بازیکنان این چنینی در فضای فوتبال کشورمان به وجود آمده تا این بازیکنان حضور پررنگ‌تری در لیگ برتر فصل آینده داشته باشند.

هر از گاهی چنین شرایطی به وجود می‌آید و دیده ایم که بازیکنانی از آسیای میانه، شرق آسیا و یا حتی اروپای مرکزی به فوتبال ایران آمده اند و ظاهراً در این فصل نقل و انتقالات تابستانی نوبت به حضور بازیکنان آفریقایی رسیده است.

تاکنون تیم‌های پرسپولیس، خیبر خرم آباد، استقلال خوزستان، استقلال تهران و یکی دو تیم دیگر در این فضا ورود کرده و بازیکنانی را جذب و یا در آستانه جذب آنها هستند. تا اینجا حضور ۳ بازیکن قطعی شده که آفریقایی الاصل هستند و دو بازیکن نیز در آستانه عقد قرارداد با تیم‌های لیگ برتری کشورمان هستند.

تیم پرسپولیس در حال حاضر «ایوب العملود» بازیکن مراکشی را رسماً به خدمت گرفته است و البته در فهرست بازیکنان احتمالی اش در فصل نقل و انتقالات «عبدالله حیمود» و «یحیی عطیه الله» مراکشی نیز هستند که قرار است به این تیم بپیوندند.

هجوم آفریقایی‌ها به فوتبال ایران

اما باشگاه خیبر خرم آباد که در این فصل به لیگ برتر راه یافته نیز بازیکنی به نام «آنتونی آکومو آگای» از کشور کنیا را به خدمت گرفته که فصل آینده در جمع بازیکنان این تیم توپ خواهد زد. خرم آبادی ها همچنین با یک هایجک بازیکنی را که باشگاه استقلال خوزستان برایش پوستر خوش آمد منتشر کرد را به تیم خود بردند، «کوین بولی» فرانسوی که اصلیتی ساحل عاجی دارد.

استقلال تهران نیز این روزها در حال مذاکره با فوتبالیستی با نام «گائل کاکوتا» فوتبالیستی با ملیت کنگویی است که در کشور فرانسه رشد کرده و فوتبال خود را ارتقا داده است.

علاوه بر این نفرات تعدادی دیگر هم از بازیکنان آفریقایی هستند که در حال مذاکره با برخی باشگاه ها هستند و به نظر می‌رسد در لیگ برتر آینده شاهد تعداد زیادی بازیکن سیه چرده خواهیم بود.

هجوم آفریقایی‌ها به فوتبال ایران

نظر شما