شناسهٔ خبر: 67935215 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

درخواست آلمان از ایران برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها

سخنگوی دولت آلمان پس از حمله هوایی به بلندی‌های جولان از ایران و دیگر بازیگران منطقه‌ای خواست تا مانع از تشدید تنش‌ها شوند.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، در پی حمله روز شنبه به شهرک مجدل الشمس واقع در جولان سوری اشغالی، سخنگوی دولت آلمان خواستار جلوگیری از افزایش تنش‌ها شد.

او از تمام طرف‌ها، به‌ویژه ایران خواست تا از تشدید تنش‌ها در منطقه جلوگیری کنند.

دولت آلمان پیشتر از شهروندان خود خواست هرچه فوری خاک لبنان را ترک کنند.

برخی منابع در شهرک مجدل الشمس به شبکه الجزیره گفتند در این حادثه ۴۰ تن مجروح شدند که از این بین ۱۷ نفر وضعیت وخیمی دارند و در بیمارستان‌های این منطقه تحت درمان قرار گرفته‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی پیش‌ از این از کشته شدن ۱۲ تن در نتیجه این حمله خبر داد.

مقامات رژیم صهیونیستی مدعی‌اند که این حمله کار حزب‌الله لبنان بوده است. در همین راستا، رئیس ستاد ارتش صهیونیستی از افزایش آمادگی به سطح بعدی درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داده و گفته است در صورت ضرورت با قدرت برخورد و از همه ابزارهای ممکن برای بازگرداندن ساکنان شمال به مناطق خود استفاده خواهند کرد.

در این میان، علاوه بر سران حزب‌الله مقامات لبنان نیز هر گونه دست داشتن لبنان و جبهه مقاومت در حمله به مجدل الشمس را رد می‌کنند. «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان شنبه شب در تماس تلفنی با هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان گفت: بیروت و مقاومت به قوانین جنگ و درگیری پایبند هستند و غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهند.

رئیس پارلمان لبنان همچنین تأکید کرد حزب‌الله در حمله به مجدل‌ شمس دست نداشته و مسئولیت اتفاقی که افتاده را رد می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما