شناسهٔ خبر: 67935159 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

نامه تند هاشمی طبا به رئیس کمیته بین‌المللی المپیک

«معلوم نیست چگونه می‌توانید بعنوان یک فرد معتقد به حضرت مسیح علیه السلام که به عقیده ما پیامبر بزرگ خداوند و به روایت مسیحیان فرزند خداوند بوده است از اهانت آشکار به این پیامبر و ترویج سیاست‌های همجنس گرایانه در افتتاح المپیک ۲۰۲۴ بی تفاوت باشید و با خونسردی به کثیف‌ترین نمایش ضداخلاقی و ضد ارزش‌های انسانی و المپیسم لبخند بزنید و به جای آنکه مدیران برگزار کننده را نکوهش کنید آنان را تشویق نمائید.»

صاحب‌خبر -

مصطفی هاشمی طبا رئیس سابق کمیته ملی المپیک در نامه‌ای به رئیس کمیته بین المللی المپیک، از اتفاقات در افتتاحیه المپیک پاریس انتقاد کرد.

به گزارش انتخاب، در متن نامه هاشمی طبا آمده است:

«جناب آقای دکتر باخ

ریاست محترم کمیته بین المللی المپیک

اینجانب در مدت چهار سال عضویت کمیته بین المللی المپیک و نیز در دوران قبل از آن بعنوان رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران که مصادف با سفر جنابعالی به تهران بود با روحیات و اخلاق تحسین‌آمیز جنابعالی آشنائی پیدا نموده بودم و حسب آنچه مشهود بود جنابعالی یک مسیحی معتقد و اخلاق مدار دارای زندگی سالم و پاکیزه هستید.

بسیار قابل تاسف است که در زمان جنابعالی با صفات حمیده مذکور اتفاقاتی روی میدهد که اگر ریاست کمیته بین المللی المپیک در دست فرد نامناسبی بود چنین رویدادهائی بروز نمی‌کرد.

ممکنست از برخی دلایل در برخی موارد سیاست‌های دوگانه‌ای پیشه نموده باشید مانند آنکه روسیه را بخاطر جنگ با اکراین تحریم نمودید اما از تروریست‌های صهیونیسم که مردم فلسطین را قتل عام می‌کنند و کودکان را با استدلال اینکه اینها بعدا سلاح در دست می‌گیرند سلاخی می‌کنند و ورزشکاران آن‌ها در آستانه برگزاری المپیک بمب‌های قاتل و تخریبگر را امضا می‌کنند، بی‌تفاوت می‌گذرید که البته این سیاست تبعیض‌آمیز شما محکوم و خلاف منشور المپیک است.

شاید در این خصوص دلایلی داشته باشید اما معلوم نیست چگونه می‌توانید بعنوان یک فرد معتقد به حضرت مسیح علیه السلام که به عقیده ما پیامبر بزرگ خداوند و به روایت مسیحیان فرزند خداوند بوده است از اهانت آشکار به این پیامبر و ترویج سیاست‌های همجنس گرایانه در افتتاح المپیک ۲۰۲۴ بی‌تفاوت باشید و با خونسردی به کثیف‌ترین نمایش ضداخلاقی و ضد ارزش‌های انسانی و المپیسم لبخند بزنید و به جای آنکه مدیران برگزار کننده را نکوهش کنید آنان را تشویق نمائید.

آنچه در افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس گذشت علاوه بر آنکه نشان دهنده بی‌نظمی و بی‌توجهی برگزار کنندگان بود مبین وندالیسمی کثیف حاکم بر سیاست‌های اجتماعی فرهنگی دولت فرانسه و کمیته ملی المپیک آن کشور می‌باشد و نهضت المپیسم را که برای تربیت و ارتقاء انسانی جوانان پایه‌گذاری شده سخت در هم می‌کوبد و المپیسم نامی به جز بدنامی، هرزه گرائی و منهدم کننده اخلاق بجای نمی‌گذارد.

مگر افتتاحیه‌های بازی‌های المپیک سئول، پکن، رسالت لیک سیتی، سیدنی و آتن با آنهمه زیبائی و ابتکار و هوش ایرادی داشت که افتتاحیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ چنین بی‌شرمانه پیامبر خداوند و واضح‌ترین اصول اخلاقی را که مشترک در همه ادیان و فرهنگ‌های کشورهاست به کثیف‌ترین شکل به سخره بگیرد.

از جنابعالی انتظار می‌رود بعنوان تعیین کننده خط مشی المپیسم که از خودباقی می‌گذارید به محکم‌ترین وجه دست اندرکاران المپیک پاریس ۲۰۲۴ را مورد سرزنش قرار دهید و عمل آنان را محکوم نمائید. هر چند محکوم کردن رژیم تروریستی صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان مردم نیز حداقل انتظاری است که از یک انسان معمولی و نه یک انسان آزاده مورد انتظار است.

سید مصطفی هاشمی طبا»

نظر شما