شناسهٔ خبر: 67935017 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در پی عارضه قلبی؛

مرتضی سرهنگی در بیمارستان بستری شد

فاطمه میرزا جعفری

مرتضی سرهنگی، نویسنده و پژوهشگر ادبیات پایداری در پی عارضه قلبی و مراقبت بیشتر در بیمارستان بستری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سرهنگی، نویسنده و پژوهشگر ادبیات پایداری در پی عارضه قلبی و مراقبت بیشتر در بیمارستان بستری شده است.

سرهنگی، چندی پیش در سفرش به شهر مشهد دچار عارضه قلبی شده و روند درمانش در این شهر پی گرفته شد و در حال حاضر برای اطمینان از سلامتی‌اش در بیمارستان بستری شده است.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران روز گذشته یکشنبه هفتم مرداد با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از مرتضی سرهنگی، عیادت کرد.

راه‌اندازی و فعالیت در دفتر ادبیات و هنر مقاومتِ حوزه هنری، کار بر روی خاطرات اسارت و اسرای عراقی و نیز سردبیری هفته‌نامهٔ کمان با انتشار دویست شماره در هشت سال از جمله اقدامات این نویسنده برجسته است.

سرهنگی فعالیت حرفه‌ای خود را با نوشتن گزارش و مصاحبه در روزنامهٔ جمهوری اسلامی شروع کرد. در تیرماه ۱۳۶۷ با همراهی هدایت‌الله بهبودی دفتر ادبیات و هنر مقاومت را در حوزۀ هنری سازمان تبلیغات اسلامی بنیان‌گذاری کردند که این دفتر در زمینهٔ گردآوری و تدوین خاطرات و آثار ادبی دوران دفاع مقدس فعالیت می‌کند.

فعالیت‌های سرهنگی باعث شده تا برخی او را استاد نگارش خاطرات جنگ و پدر ادبیات پایداری بنامند.

نظر شما