شناسهٔ خبر: 67932238 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

ستاره جنجالی زنان اسپانیا ناپدید شد

جنی هرموسو، بهترین گلزن تاریخ فوتبال زنان اسپانیا، تنها ۲۳ دقیقه در مسابقات المپیک بازی کرده است.

صاحب‌خبر -

در دو بازی اول تیم فوتبال زنان اسپانیا در بازی‌های المپیک مقابل ژاپن و نیجریه مونتسه تومه، مربی، 15 بازیکن از 18 بازیکن دعوت شده برای این دو بازی را در ترکیب استفاده کرده است (هر بازی چهار بازیکن خط می‌خورد). در این بین بازیکنی سرشناس فقط در یک مسابقه شرکت کرده است: جنی هرموسو.

این در مورد بهترین گلزن تاریخ تیم ملی (56) و دومین بازیکن با بیشترین بازی ملی (118)، و همچنین مهره‌ای بی‌چون و چرا در تیمی که سال گذشته قهرمان جهان شد، قابل توجه است. بر خلاف سال پیش (او دومین بازیکن با بیشترین دقایق در جام جهانی بود، فقط بعد از ایرن پاردس که همه دقایق را بازی کرد)، جنی امسال خیلی کم بازی کرده است. از زمانی که مونتسه هدایت نیمکت تیم ملی را به دست گرفت، جنی همچنان بخش مهمی از تیم ملی بود. او در شش بازی از هشت بازی لیگ ملت‌ها و هر شش مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا را بازی کرد.

مربی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم به نیمکت نشینی هرموسو به دلیل مشکل جسمانی بوده است را به‌طور قاطعانه رد کرد: «نه، جنی حالش خوب است. این کمی پیچیده است. ما 22 بازیکن داریم، 18 نفر نیز برای هر بازی دعوت می‌شوند. هر کدام از آنها می‌توانند وارد یازده تای اصلی شوند و رقابت کنند. ما  تیم فوق‌العاده‌ای داریم و همه شانس خواهند داشت.»

صعود اسپانیا به دور بعدی قطعی شده و باید دید شرایط از لاین پس هرموسو تغییر خواهد کرد یا خیر. او در یک سال اخیر چهره جنجالی تیم زنان اسپانیا بوده و با قضیه روبیالس در جشن قهرمانی اسپانیا انقلابی در فوتبال زنان اسپانیا ایجاد کرد.

نظر شما