شناسهٔ خبر: 67928638 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

با یک میلیارد تومان صاحبخانه شوید!

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی و انبوه سازی تهران از اجرای طرح ساخت واحد‌های کوچک متراژ برای جوانان خبر داد.

صاحب‌خبر -

ایسنا نوشت: خشایار باقرپور مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی و انبوه‌سازی تهران با اشاره به جزئیات طرح ساخت واحدهای کوچک متراژ برای جوانان و زوج‌های جوان، برآورد خرید این واحدهای مبله را یک میلیارد تومان ذکر کرد.

وی گفت: طراحی طرح"مسکن اقتصادی ما"  توسط اتحادیه صورت گرفته ابعاد مختلفی دارد و در کمیسیون عمران مجلس نیز مطرح شده است. خوشبختانه طرح با استقبال خوبی از ناحیه ریاست جمهوری مواجه و به وزارت راه و شهرسازی ارجاع شده و وزیر راه و شهرسازی با نگاه مثبت آمادگی مشارکت در اجرای طرح را به اتحادیه اعلام کردند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی و انبوه‌سازی تهران از اجرای طرح اقتصادی "مسکن ما" به شکل آزمایشی در دو استان تهران و البرز خبر داد.

باقرپور در توضیح متراژ واحدها گفت: در این طرح از الگوی آسیای شرقی بهره‌ بردیم و واحدهای کوچک متراژ ۲۵ تا ۳۵ متری با تکنولوژی‌های نوین ساخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه جوانان با زیر یک میلیارد تومان می‌توانند مالک این واحدها شوند، افزود: مدل واحدها تمام تجهیز و مبله شده است و پارکینگ هم دارد. به طوری که یک زوج جوان برای شروع زندگی در واحدهای مسکونی تنها با یک چمدان وارد می‌شود زیرا واحد مجهز و مبله است و فلسفه چنین واحدهایی این است که زوج جوان بتوانند با وام ازدواج و هزینه جهیزیه صاحب یک خانه شوند و دغدغه پول پیش و اجاره‌بها نداشته باشند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی و انبوه‌سازی تهران گفت: ممکن است این دغدغه پیش آید که اگر یک واحد ۲۵ متری را به زوج جوان اختصاص بدهیم فردا در بحث حضور مهمان و پذیرایی دچار مشکل شوند ولی ما یک طراحی مدرن را برای این واحدها درنظر گرفته‌ایم.

به گفته باقرپور در این طرح مدل‌ طراحی و چیدمان مشاعات به گونه‌ای است که حداکثر بهره‌وری را داشته باشد و فضاهای ورزشی،‌ سالن‌های پذیرایی تاینی و رستورانی و خدمات تجاری، خشکشویی و سوپرمارکت که جزو ملزومات محلات مسکونی هستند در این شهرک‌ها دیده شده است و تمام واحدها دارای نور کافی، ذخیره‌سازی انرژی، جلوگیری از اتلاف و هدررفت انرژی و حفظ سبک زندگی کامل و مدرن در یک فضای اقتصادی بهینه است.

نظر شما