شناسهٔ خبر: 67924720 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نگاه ما به فضاي مجازي فرصت محور است

صاحب‌خبر -
نگاه ما به فضاي مجازي فرصت محور است
خبرگزاری آریا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل حوزه دیجیتال را یک عرصه پویا توصیف کرد و گفت: نگاه ما به فضای مجازی به جای تهدید، یک نگاه فرصت محور است.

به گزارش خبرگزاری آریا اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اردبیل،، امیررجبی روز چهارشنبه در آیین افتتاح کارگاه‌های آموزش مهارت‌های دیجیتال «شهید آوینی» در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل اظهار کرد: جهان کنونی عصر دیجیتال است و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بخش جدایی ناپذیر زندگی شده است.
وی ادامه داد: باید کاربران و علاقه‌مندان با استفاده از این فرصت به شکل فعالانه در این عرصه درآمد کسب کنند و کنشگری فرهنگی و اجتماعی مثبت داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل وظیفه دستگاه‌های اجرایی را فراهم کردن بسترهای کنشگری برای علاقه‌مندان این حوزه دانست و بیان کرد: امروز نخستین کارگاه‌های آموزش رایگان مهارت‌های دیجیتال در اردیبل برگزار می‌شود؛ چنین کارگاه‌هایی در سایر مناطق با هزینه‌های کلان برگزار می‌شود در حالی که این فرصت در مجتمع فدک اردبیل به صورت رایگان فراهم شده است.
وی با اشاره به آموزش مهارت‌هایی همچون ساخت پوستر، موشن گرافی و پادکست در این کارگاه‌ها گفت: شرکت در این کارگاه‌ها هم از نظر اقتصادی برای علاقه‌مندان ارزشمند است و هم نقش بسزایی در اعتلای فرهنگ استان دارد.
رجبی یادآور شد: امروز جریان‌هایی در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند که محتوای تولید شده از سوی آنان برای جوانان و فرزندان ما مناسب نیست و اگر افراد متعهد این مهارت‌ها را یاد بگیرند می‌توانند نقش بسیار موثری در عرصه فرهنگ استان و کشور داشته باشند.
یادآور میشودنخستین کارگاه تحت عنوان "تولید محتوا" امروز و فردا به مدت 2 روز در اردبیل برگزار می شود و کارگاه "طراحی پوستر دیجیتال" در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده و کارگاه "تولید پادکست" طی روزهای دهم و یازدهم مرداد ماه برگزار خواهد شد.
همچنین کارگاه "تدوین حرفه ای با موبایل" در روزهای 13 و 14 مرداد ماه در مرکز دیجیتال مجتمع فدک برگزار خواهد شد.
با توجه به استقبال زیاد از کارگاه "سواد رسانه ای" این کارگاه به شکل همایش در سالن همایش‌های مجتمع فدک برگزار خواهد شد و به شرکت کنندگان، گواهی شرکت در این دوره‌ها اعطا خواهد شد.
استان اردبیل با 12 شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و آموزش‌های مهارت‌های دیجیتال در این استان، علاوه بر مراکز فنی و حرفه ای در برخی مراکز بخش خصوصی نیز دایر می‌شود.
خبرگزاری آریا
خبرگزاری آریا
خبرگزاری آریا
خبرگزاری آریا

نظر شما