شناسهٔ خبر: 67924121 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

درویش: بیرانوند تا ۲ هفته پیش می‌خواست به پرسپولیس برگردد

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مدعی شد، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان تا دو هفته پیش خواهان بازگشت به این تیم بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رضا درویش درباره برگزاری جلسه استانداردسازی ورزشگاه‌های آزادی و تختی اظهار داشت: جلسه بسیار خوبی بود و این نشان‌دهنده آن است که همه مسئولانی که به فوتبال مرتبط هستند دغدغه‌شان آماده‌سازی ورزشگاه آزادی است. جا دارد از مسئولان شرکت توسعه و تجهیز تشکر کنم، چون در این مدت کار شبانه‌روزی در پروژه ورزشگاه آزادی داشتند. ای کاش این همت از یک سال پیش وجود داشت تا ورزشگاه آزادی را هم برای لیگ و هم برای آسیا داشته باشیم. همه در حال حاضر پای کار آمدند و قول دادند که ورزشگاه آزادی برای باشگاه‌های آسیا حتماً آماده شود، چون هواداران بسیاری برای دیدن مسابقات لیگ قهرمانان آسیا لحظه‌شماری می‌کنند و باید رفاه آنها مدنظر قرار بگیرد.

 

وی ادامه داد: بحث ورزشگاه تختی هم مطرح است برای  استادیوم دوم و مدیر این مجموعه روند پیشرفت آن را توضیح داد. می‌دانیم که آقای جوادی (مدیر اداره کل ورزش استان تهران) هم جلسات مختلفی برگزار کرد تا مجموعه تختی آماده شود. ما باید در نظر بگیریم که وقتی پرسپولیس قرار است در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند، حضور هواداران پرشور این تیم هم برای ما اهمیت دارد. ما آسیب آن را در سال گذشته دیدیم که به انجام یک بازی بدون تماشاگر محکوم بودیم. در آن بازی فشار نبود تماشاگران را احساس کردیم. امیدواریم همه دست به دست هم بدهند و ورزشگاه آزادی با بودجه‌ای که در نظر گرفته می‌شود به موقع آماده شود و پرسپولیس در کنار هوادارانش بازی‌هایش را برگزار کند.

درویش در پاسخ به این پرسش که ورزشگاه تختی ظرفیت برگزاری بازی‌های استقلال و پرسپولیس که در اکثر بازی‌ها حدود 20 تا 30 هزار هوادار حضور پیدا می‌کنند، گفت: ورزشگاه تختی حدود 30 هزار هوادار گنجایش دارد و برای بازی‌های پرهوادار امکان برگزاری بازی در آن وجود ندارد. من شنیده‌ام که قرار است برخی از بازی‌های پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی انجام شود. از طرفی مدیریت مجموعه ورزشگاه آزادی و معاونت شرکت توسعه و تجهیز در جلسه امروز گفتند که ممکن است که شاید در یک ماه آینده این ورزشگاه آماده نشود. به هر جهت تیم‌های بزرگ آسیا به ایران می‌آیند و ورزشگاه آزادی و بازی در آن می‌تواند آبروی کشورمان را حفظ کند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که با انجام بازی‌های پرسپولیس در ورزشگاه تختی مخالفتی ندارد، خاطر نشان کرد: بحث این است که بهترین گزینه برای ما این است که در ورزشگاه آزادی بازی کنیم، البته به شرطی که همه چیز قابل دسترس باشد و مثل این نباشد که بگویند در آزادی بازی کنیم، ولی این ورزشگاه چمن نداشته باشد! به نظر من باید یک بار تیم‌ها مقداری گذشت داشته باشند تا بتوانیم این مجموعه را برای همیشه داشته باشیم. خدا را شکر با انجام و عملیاتی شدن طرح‌هایی که صحبت شد شاید تا 20 سال آینده آزادی نیاز به تعمیر نداشته باشد. هیچ ورزشگاهی بهتر از آزادی برای ما نیست به شرطی که آن را کامل و سالم در اختیار داشته باشیم. البته اینطور هم نباید باشد که ما در آسیا در ورزشگاه آزادی بازی کنیم، ولی جریمه شویم.

وی درباره آخرین وضعیت جذب یحیی عطیه‌الله و دروازه‌بان پرسپولیس تأکید کرد: ما به غیر از مذاکره با مدافع مراکشی، برای یک بازیکن دیگر هم نامه زدیم که البته نمی‌توانیم رسانه‌ای کنیم. حتی یک بازیکن دیگر هم بود که باشگاه خارجی، برای جدایی‌اش مبلغی حدود 400 تا 500 هزار دلار می‌خواست که ما مبلغ کمتری مدنظرمان بود. آخرین نامه‌ای هم که دیروز به ما زدند گفتند سه میلیون یورو بدهید. باید بگویم که تمام هم و غم باشگاه پرسپولیس این است که بهترین‌ها را جذب کند، ضمن اینکه با هماهنگی که با سرمربی تیم هست در یک فضای خارج از دلالی می‌خواهیم بازیکن بگیریم. شما می‌دانید که ما راجع به جذب مربی و بازیکن چه مشکلاتی داشتیم. من آدمی هستم که در فضای ملتهب و فضایی که قیمت بازیکنان را بالا می‌برند، تسلیم نشدم. هواداران بدانند که بهترین‌ها را برای آنها رقم می‌زنیم، چون گذشته باشگاه هم نشان می‌دهد که همیشه بهترین‌ها را در اختیار گرفتیم تا در بازی‌های‌مان کمک‌مان کنند، ضمن اینکه هماهنگی خوب و تنگاتنگی بین باشگاه و سرمربی تیم وجود دارد.

درویش در مورد اقدامات باشگاه پرسپولیس برای جذب دروازه‌بان جدید یادآور شد: سرمربی تیم یک دروازه‌بان به ما معرفی کرده و قرارداد او هم آماده است، ولی دیروز نامه زدند که این بازیکن به دلیل درگیر بودن در مسابقات قاره‌ای دو شهریور می‌تواند به تیم اضافه شود که به درد ما نمی‌خورد، چون دو هفته اول لیگ را از دست می‌دهیم. گاریدو دو دروازه‌بان دیگر را معرفی کرده است و حتماً پیگیری می‌کنیم. جذب اخباری هم کنسل شده است. اسناد کارهای ما موجود است، ما همه کارهایی را که برای جذب بازیکن مدنظر سرمربی لازم بوده است، انجام دادیم. در این بین با بعضی‌ها به توافق نرسیدیم و بعضی‌ها هم تمایلی به آمدن نداشتند.

وی در واکنش به این موضوع که «فکر نمی‌کنید جدایی بیرانوند از پرسپولیس بیش از حد حاشیه ساز شده است و همچنان صحبت از الحاقیه و مسائلی مربوط به باز کردن گچ دست بیرانوند و ... مطرح است.»، گفت: حقوق حقه هر بازیکنی که در هر جا که بازی می‌کند این است که برای خودش و آینده‌اش تصمیم‌گیری کند. بزرگی پرسپولیس است که باعث بزرگی دیگران می‌شود و هیچ‌کس به پرسپولیس عظمت نداده است. ستاره‌های خیلی بزرگتر با پرسپولیس به شهرت رسیدند و رفتند و خیلی‌ها فکر می‌کردند اگر نباشند کار پرسپولیس سخت می‌شود، در صورتی که دیگران جای آنها را گرفتند و پرسپولیس همیشه پرسپولیس باقی ماند. من اصرار بیرانوند برای مصاحبه را نمی‌دانم و من سعی می‌کنم اکثر اوقات جواب ندهم، ولی یکسری حرف‌های متناقض زده می‌شود و دیروز شنیدم بیرانوند گفته است که من الحاقیه را به قراردادش اضافه کردم، چون خودم می‌خواستم از پرسپولیس بروم! من می‌گویم امسال الحاقیه را اضافه کردیم آیا سال پیش هم الحاقیه داشت که فسخ کرد؟ بیرانوند اساساً از گذشته‌های دور هم چنین کارهایی را انجام داده است و ظاهراً خودش هم نمی‌داند چه تصمیمی باید بگیرد، کما اینکه با وجود اینکه فسخ کرده بود تا دو هفته پیش هم درخواست داشت که به پرسپولیس برگردد و ما هم گفتیم که با همان قرارداد قبلی برگردد.

درویش ادامه داد: سوای حق و حقوق باشگاه ما دل‌مان برای آن جوان هم می‌سوزد که به خاطر این اتفاقات ایست قلبی و فوت کرد. ما اگر این مسائل را مطرح نکنیم که خون آن بچه پایمال می‌شود. به نظر شما مرگ یک انسان و هوادار ساده است که از آن بگذریم؟! من می‌گویم که یک نفر این موضوع را بررسی کند که سال گذشته که قرارداد بیرانوند الحاقیه نداشت چرا آن زمان فسخ کرد؟

وی در واکنش به این موضوع که بیرانوند از این ناراحت بود که مبلغ پاداش‌ها از قراردادشان کسر شده است، تصریح کرد: قانون محکم سازمان لیگ است که اگر شما پاداش، آپشن‌ها و همه پولی که غیر از قرارداد می‌توانید به بازیکن بدهید، 20 درصد است. شاید بدگمانی من باشد که اینها دنبال این باشند که بیشتر از 20 درصد بدهیم و آن را محاسبه نکنیم و باعث جریمه باشگاه شود.

درویش در پاسخ به این سؤال که «از بین باشگاه پرسپولیس و بیرانوند کدام برنده این پرونده جنجالی می‌شود؟»، گفت: طبق قانون هیچ نقطه تاریکی در دفاع پرسپولیس وجود ندارد. مُر قانون وجود داشته باشد هیچ روزنه‌ای وجود ندارد که این پرونده غیر از پرسپولیس برنده‌ای داشته باشد.

وی  درباره موضوع دو سهمیه خارجی پرسپولیس (نبیل باهویی و وحدت هنانوف) که ظاهراً 60 درصد بازی‌ها را انجام ندادند و پرسپولیس به همین خاطر با محدودیت برای جذب بازیکن خارجی مواجه شده است، خاطر نشان کرد: گفتند که 60 درصد تعداد بازی‌ها، نبیل باهویی از هفته چهارم به تیم اضافه شد و وحدت هم به فیفادی رفت و نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم.

درویش در پاسخ به این پرسش که پول عبدالکریم حسن به حساب باشگاه رسید و اینکه می‌توانند به جای بدهی‌های بین‌المللی تهاتر کنند، تأکید کرد: نه، مگر می‌شود همین طور بگیریم؟! باید نامه و شماره حساب اعلام کنیم. ما هر جا و هر کسی را که معرفی کنیم می‌توانند پرداخت کنند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود که اگر پرونده بیرانوند به سود پرسپولیس شد، او ببخشد، گفت: نه، اصلاً چنین حرفی مطرح نبوده و شایعه است. من جایی خواندم که قلعه‌نویی گفته است ببخشید، من او را 40 سال است که می‌شناسم که مکرراً اصرار به برقراری نظم دارد. یکی از دلایلی که پرسپولیس در چند سال گذشته توانست قهرمان شود، وجود انضباط کاری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما