شناسهٔ خبر: 67922930 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فلسفی در نشست با مدیران صنایع شیر پگاه:

توقف در تعداد بازارهای صادراتی بیرون مرزها امر مطلوبی نیست

مسائل صنایع شیر در نشست هم‌اندیشی مشترک تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران صنایع شیر پگاه بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مسائل صنایع شیر در نشست هم‌اندیشی مشترک تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران صنایع شیر پگاه بررسی شد.

این نشست مشترک با حضور پیمان فلسفی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست و سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، علی یزدی خواه، رئیس مجمع نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، عباس پاپی زاده، نماینده مردم دزفول و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و مدیران و کارکنان صنایع شیر پگاه برگزار شد.

پیمان فلسفی، در سخنرانی خود با بیان اینکه در کشور نگاهی مبتنی بر تولید وجود دارد، صنایع شیر پگاه را به عنوان یک نظام تولیدی موفق و بهره‌ور خواند و گفت: خوشبختانه صنایع شیر پگاه یکی از قدیمی ترین مراکز تولیدی کشور و یک نمونه موفق از تولید با بهره وری بالا است که تجربه و شیوه کار آن می‌تواند برای سایر صنایع کشور نیز یک الگو قابل توجه باشد و حتماً این تجارب به دیگر فعالان صنعت باید منتقل شود.

وی به برخی ویژگی‌های مهم صنایع شیر پگاه که در بازدید خود از این صنایع مشاهده کرده بود اشاره کرد و گفت: علاوه بر تکنولوژی برتر، مباحث مربوط به بهداشت و ایمنی نیز به خوبی رعایت شده است، تنوع و نوع آوری بالای تولیدات مانند انواع محصولات مربوط به شیر خشک، توانایی تولید محصولات تخصصی، مدیریت زنجیره تأمین منعطف که قادر به تولیدات سفارشی متنوع است، توجه به پایداری و محیط زیست، مدیریت هوشمند و کنترل و پایش هوشمند، اخذ انواع گواهینامه‌های بین المللی و همچنین دارا بودن به نگاه صادرات همه از ویژگی‌های یک نظام تولیدی موفق و بهره ور در صنایع شیر پگاه می‌باشد.

فلسفی بر افزایش تعداد بازارهای صادراتی تأکید کرد و افزود: یکی از شاخص‌های مهمی که در کشورهای پیشرفته دنیا در بخش کشاورزی و محصولات مربوط به آن مورد توجه قرار می‌گیرد، موضوع افزایش تعداد بازارهای صادراتی است که توقف در تعداد بازارهای صادراتی بیرون مرزها امر مطلوبی نیست و صنایع پگاه باید تعداد صادرات خود را از ۲۸ کشور به تعداد بالاتری افزایش دهد که قطعاً با مدیریت بالایی که وجود دارد این امر محقق خواهد شد.

وی در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: توجه به تعاملات با کشورهای همسایه و بعد کشورهای دوردست‌تر مانند کشورهای آفریقایی و یا حتی آمریکای لاتین بسیار اهمیت دارد که ان‌شاءالله بتوانید بازارهای جهانی را به خصوص در محصولات فرآوری شده به تصرف خود دربیاورید.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی در پایان اذعان داشت: شما مدیران صنایع شیر پگاه می‌توانید از ظرفیت بالای مجلس در حوزه قانون گذاری و نظارت در جهت رفع مشکلات پیش رو استفاده کنید و ما در مجلس پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت.

وی برای پیگیری در جهت رفع مشکل مطالبات این شرکت از آموزش و پرورش و در پی آن رفع مطالبات دامداران از این شرکت، اعلام آمادگی کرد.

نظر شما