شناسهٔ خبر: 67921170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

اقدامات مجمع خیرین میراث‌فرهنگی مکمل فعالیت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی مازندران است

ثریا هاشم‌پور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: به کمک خیرین میراث‌فرهنگی، مرمت و احیای بناهای تاریخی با شتاب بیشتری صورت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا، حسین ایزدی شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ در جلسه‌ای که با حضور اسماعیل‌پور مدیر حوزه‌های علمیه مازندران و کارشناسان استانی و شهرستانی در مسجد حاج مصطفی‌خان شهرستان ساری برگزار شد از احیا و مرمت آثار تاریخی و با ارزش ساری خبر داد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در حاشیه این جلسه که با بازدید میدانی نیز همراه بود، افزود: شهرستان ساری با قدمت چند هزار ساله از جمله شهرهای تمدنی ممتاز در استان و کشور است.

او با عنوان اینکه پیشینه فرهنگی و تاریخی هر ملت، از عوامل موثر در شکل‌گیری هویت آن ملت است، تصریح کرد: وجود مفاخر علمی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی شهرستان ساری مایه مباهات شهروندان این شهر است که تندیس برخی از این مشاهیر در بلوار طالقانی این شهرستان به‌عنوان یک جاذبه گردشگری مورد استقبال گردشگران و همشهریان است.

ایزدی ضمن تقدیر از مجمع خیرین میراث‌فرهنگی در استان و شهرستان،اقدامات این مجمع را مکمل اقدامات اداره‌کل در احیا و مرمت اماکن تاریخی دانست و افزود: امیدوارم به کمک خیرین، مرمت و احیای بناهای تاریخی با شتاب بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما