شناسهٔ خبر: 67920953 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

این استان‌ها امروز و فردا خنک می‌شوند

ایسنا : طی پنج روز آینده پدیده غالب در مناطقی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک خواهد بود.

صاحب‌خبر -

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از کاهش دما در برخی استان‌ها طی امروز و فردا (۸ و ۹ مرداد) خبر داد.

صادق ضیاییان افزود: امروز (۸ مرداد) در گیلان، مازندران ،گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: این وضعیت سه شنبه (۹ مرداد) در مازندران، گلستان و خراسان شمالی رخ می‌دهد. پنجشنبه (۱۱ مرداد) در مازندران و گلستان و جمعه (۱۲ مرداد) در گلستان,خراسان شمالی و شمال آذربایجان غربی رگبار پراکنده باران رخ می‌دهد.

خبر مرتبط
این شهر ایران گرم‌ترین شهر جهان شد/ مردم ۹ تا ۱۶ از خانه خارج نشوند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: اگر دستگاهی بدون هماهنگی با حوزه اداری استانداری، امروز یکشنبه خدمات ارائه دهد، تخلف کرده است. هدف این است که سیستم‌های اداری که مصرف برق بالایی دارند، به خاطر قطع نشدن برق در بخش مسکونی تعطیل باشند.

ضیاییان افزود: طی پنج روز آینده پدیده غالب در مناطقی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک خواهد بود.

وی اضافه کرد: دوشنبه و پنجشنبه با توجه به تشدید سرعت وزش باد در برخی ساعات در شمال شرق و شرق توفان خاک رخ خواهد داد. 

خبر مرتبط
خبر خوش برای تهرانی‌ها/هوای گرم از پایتخت می‌رود؟

اداره کل هواشناسی استان تهران از کاهش ملایم و موقتی دمای هوا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خبر داد.

ضیاییان ادامه داد: طی پنج روز آینده به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و همچنین ارتفاعات مرکز و جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان و جمعه در ارتفاعات جنوب فارس رگبار و رعدوبرق دور از انتظار نیست. 

وی افزود: خلیج فارس و تنگه هرمز طی دو روز آینده و شرق دریای عمان طی پنج روز آینده مواج خواهد شد.

ضیاییان اضافه کرد: دمای هوا امروز و فردا در شمال غرب، سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق بطور نسبی کاهش و چهارشنبه و پنجشنبه در این مناطق دوباره افزایش می یابد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۹ مرداد) صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۱۹ و ۳۵ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۰ مرداد) صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد با کمترین و بیشترین دمای ۲۵ و ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا زنجان با کمینه ۱۳ و ۱۸ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۸ و ۴۹ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

 

نظر شما