شناسهٔ خبر: 67920565 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

قدرت ۵ پراید زیر کاپوت این ماشین کوچک ژاپنی

لکسوس از نسخه تقویت‌شده LBX با موتور تویوتا یاریس GR رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، امیرمسعود عابدین_ پس از رونمایی در اتو سالن توکیو ۲۰۲۴، کراس اوور پرفورمنس لکسوس به نام LBX Morizo RR اکنون در ژاپن به فروش می‌رسد. این خودرو همان پیشرانه G۱۶E-GTS به کار رفته یاریس GR را دارد که چند سال پیش معرفی شد. این یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربوشارژ سه سیلندر با قدرت ۳۰۰ اسب بخار (بیش از ۴ برابر قدرت موتور پراید) و گشتاور ۳۹۹ نیوتون متری است. LBX اولین مدل غیر تویوتا است که دارای موتور سه سیلندر کوچک اما قدرتمند است.

قدرت ۵ پراید زیر کاپوت این ماشین کوچک ژاپنی

شبیه به یاریس GR، این خودرو هم با گیربکس شش سرعته دستی و هم با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ارائه می‌شود. لکسوس شتاب صفر تا صد را در ۵٫۲ ثانیه اعلام می‌کند. لکسوس LBX Morizo RR نیز یک محصول تمام چرخ محرک است. این خودرو بر روی رینگ‌های ۱۹ اینچی فورج‌شده سوار می‌شود و وزن آن برابر با ۱۴۴۰ کیلوگرم است. این مدل اسپرت ۰٫۶ اینچ پهن‌تر و ۰٫۴ اینچ پایین‌تر از LBX هیبریدی معمولی است.

قدرت ۵ پراید زیر کاپوت این ماشین کوچک ژاپنی

لکسوس ترمزها را ارتقا می‌دهد و کیت بدنه کمی تهاجمی‌تری را به همراه یک اگزوز دوگانه برای متمایز شدن آن از LBX استاندارد به کار می‌گیرد.

لکسوس قیمت پایه ۴۱۶۰۰ دلاری (دو میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان) را صرف نظر از انتخاب گیربکس برای این خودرو تعیین کرده است. همچنین نسخه سفارشی با گزینه‌های سفارشی‌سازی اضافی با قیمت ۴۶ هزار دلار (دو میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان) وجود دارد.

قدرت ۵ پراید زیر کاپوت این ماشین کوچک ژاپنی

نظر شما