شناسهٔ خبر: 67917639 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اسماعیل هنیه بیانیه داد/ درخواست تازه حماس برای مردم غزه

اقتصادنیوز: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بیانیه‌ای خواستار تعیین سوم ماه اوت (۱۳ مرداد) به عنوان روز جهانی یاری مردم غزه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه هنیه آمده است: ما خواستار مشارکت فعال و گسترده در این روز ملی و جهانی در دفاع از اسرا و مردم نوار غزه، رسوا سازی جنایات وحشیانه اشغالگران علیه آنها و دفاع از حقوق و مساله عادلانه فلسطین هستیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: در برابر جنگ نسل‌کشی اشغالگران صهیونیست و نازی علیه مردم غزه برای دهمین ماه متوالی، افزایش بی‌سابقه شمار اسرای شهید در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها، سانسور وضعیت اسرا در گوانتاناموی (رژیم) اسرائیل همراه با انواع شکنجه روحی و جسمی، محروم کردن اسرا از درمان، غذا و پیش‌ پا افتاده‌ترین حقوق‌ها و اعدام‌های میدانی در غزه و ناکامی نهادهای حقوقی و انسانی در عمل به مسئولیت خود در حمایت و پشتیبانی از مردم غزه و اسرای ما در زندان‌های اشغالگران، روز سوم ماه اوت به عنوان روز ملی و جهانی یاری غزه و اسرای فلسطین مطرح شود.

پیش تر روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت سندی را که «رونین بار» رئیس شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) رژیم اشغالگر به مقامات صهیونیستی ارسال کرده بود را منتشر کرده بود که در آن شمار اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی ۲۱ هزار نفر اعلام شده بود.

جنبش حماس پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: تا کنون ۶۰ اسیر دربند رژیم اشغالگر تحت شکنجه جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد، ۴۰ نفر آنها در جریان جنگ از غزه ربوده شده‌ بودند.

 با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

نظر شما