شناسهٔ خبر: 67907892 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

سکه ریخت!

سکه تمام بهار آزادی در هفته‌ای که گذشت یک میلیون و ٢۵٠ هزار تومان با افت قیمت همراه بود.

صاحب‌خبر -

ایسنا نوشت: محمد کشتی‌آرای نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر اظهار کرد: به دنبال کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی، همپای آن نرخ ارز در بازار داخل هم سیر نزولی داشت و در حالیکه نرخ ارز روبه کاهش گذاشته بود، بازار سکه و طلا داخل هم کاهشی پیش رفت و تا پایان هفته، سیر نزولی قیمت‌ها را داشتیم؛ به گونه‌ای که می‌توان گفت این روند بی‌سابقه بوده است.

وی در مورد تغییرات قیمت‌ها در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) نسبت به ابتدای هفته، گفت: سکه تمام طرح قدیم روز گذشته در آخرین معاملات ٢٧ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان بود که نسبت به ابتدای هفته یک میلیون و ٢٠٠ هزار تومان کاهش قیمت داشته است. قیمت سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ٢۵٠ هزار تومان کاهش به ٣٠ میلیون و ٣۵٠ هزار تومان رسید.  نیم‌سکه با یک میلیون و ۴٠٠ هزار تومان کاهش به ١۶ میلیون و ٩۵٠ هزار تومان رسید و ربع سکه نیز با ٧۵٠ هزار تومان کاهش، ١٠ میلیون و ٧۵٠ هزار تومان دادوستد شد و سکه‌های یک گرمی نیز با ٣٠٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته، شش میلیون و ۵٠٠ هزار تومان در آخرین معاملات پایانی هفته قیمت داشت.

 این کارشناس بازار سکه و طلا، تصریح کرد: در مجموع با توجه به روند کاهشی قیمت‌ها، در هفته‌ای که گذشت، فروشنده بیش از خریدار بود. ضمن اینکه معاملاتی که  در بازار صورت می‌گرفت، خریدار و فروشنده واقعی بود و معاملات به دور از هیجان کاذب و دلالی صورت گرفت.

وی برای هفته پیشرو، پیش‌بینی کرد: با توجه به شرایط اقتصادی بازار و شرایط سیاسی - اقتصادی جهان، به نظر می‌رسد فعلا روند بازار به همین شکل ادامه‌دار بوده و حداقل تا روز دوشنبه، همین قیمت‌ها حاکم بر بازار باشد. 

نظر شما