شناسهٔ خبر: 67898376 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

افزایش ۳۸ درصدی وصول درآمدهای عمومی در اصفهان

دنیای اقتصاد - اصفهان : مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اصفهان از وصول ۱۰۳ هزار میلیارد ریال درآمد طی ۳ ماه نخست سال‌جاری در استان اصفهان خبر داد، به گفته او این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۸ درصد افزایش داشته است. ناصر یارمحمدیان که سه ماه پیش جانشین علیرضا عرب‌‌‌ها شده با ارائه گزارشی از عملکرد وصول درآمدهای استان اصفهان گفت: درآمد وصولی ۳ماه نخست امسال نسبت به پیش‌‌‌بینی درآمدهای مصوب در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ معادل ۶۰ درصد تحقق داشته است.

صاحب‌خبر -

وی  با بیان اینکه ۹۸ درصد از این میزان به وصول درآمدهای مالیاتی استان اختصاص دارد، ادامه داد: اصفهان از نظر مبلغ وصولی درآمدها، رتبه دوم کشور را پس از تهران دارد. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان اظهار امیدواری کرد: در زمان مقرر علاوه بر وصول درآمدهای مصوب بودجه بتوانیم مازاد وصول هم داشته باشیم.

یارمحمدیان با اشاره به پیش‌‌‌بینی ۱۴۲ میلیارد ریال درآمد مالیات خانه‌‌‌های خالی در اصفهان گفت: ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از این محل به شهرداری‌‌‌ها اختصاص می‌‌‌یابد که عامل مثبتی در اجرای این قانون است و صرف‌‌‌نظر از جنبه درآمدی از دیدگاه کنترلی بر بازار مسکن نیز قابل توجه خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: براساس این قانون در شهرهایی با جمعیت شهری بیش از یکصد هزار نفر، واحدهای مسکونی که طبق ضوابط به‌‌‌عنوان خانه خالی تشخیص داده شوند مشمول پرداخت مالیات می‌‌‌شوند که مبلغ آن فراتر از مالیات اجاره است. وی اظهار کرد: تکمیل اطلاعات در سامانه املاک و اسکان می‌‌‌تواند به شفافیت بازار مسکن و عرضه واحدهای خالی با هدف کاستن التهاب این بازار کمک کند و مالکان می‌‌‌توانند با خوداظهاری در سامانه مربوطه از پرداخت این مالیات معاف شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان گفت: طبق قانون، با پرداخت نکردن مالیات قطعی توسط مالکان خانه‌‌‌های خالی امکان خرید و فروش ملک وجود ندارد و این خانه‌‌‌ها ممنوع‌‌‌المعامله می‌‌‌شوند.

یارمحمدیان ادامه داد: اعمال این قانون بر قیمت‌‌‌های بازار اجاره و رهن مسکن تاثیرگذار است و با همکاری موجران می‌‌‌تواند گام موثری در تنظیم و کاهش قیمت‌‌‌ها باشد. وی گفت: با توجه به ماده ۱۱۰ قانون مالیات‌‌‌های مستقیم و تبصره چهار ماده ۳۹ قانون مالیات‌ ارزش افزوده، اشخاص حقوقی مکلفند مالیات عملکرد و ارزش افزوده را به اداره امور مالیاتی استانی که محل فعالیت اصلی شخص‌‌‌حقوقی در آن واقع است تسلیم و مالیات متعلق را پرداخت کنند. وی اضافه کرد: انتقال پرونده‌‌‌های مالیاتی این اشخاص به اداره کل مالیاتی استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

 

نظر شما