شناسهٔ خبر: 67897381 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

هشدار کره جنوبی نسبت به آزمایش هسته‌ای احتمالی کره شمالی

وزیر دفاع کره جنوبی که برای امضای یک قرارداد امنیتی با ایالات متحده و ژاپن در توکیو به سر می‌برد، در اظهاراتی گفت: پیونگ یانگ ممکن است برای ارتقای اعتبار و وجهه جهانی خود در نزدیکی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) دست به آزمایش هسته‌ای بزند.

صاحب‌خبر -
 شین وون سیک وزیر دفاع کره جنوبی با اشاره به تولید کلاهک‌های جدید از سوی کره شمالی، نسبت به آزمایش هسته‌ای احتمالی پیونگ یانگ در نزدیکی تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) هشدار داد.
 
به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای بلومبرگ، وزیر دفاع کره جنوبی که برای امضای یک قرارداد امنیتی با ایالات متحده و ژاپن در توکیو به سر می‌برد، در اظهاراتی گفت: پیونگ یانگ ممکن است برای ارتقای اعتبار و وجهه جهانی خود در نزدیکی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) دست به آزمایش هسته‌ای بزند.
 
وون سیک با اشاره به تولید کلاهک‌های جدید از سوی پیونگ یانگ، اظهار کرد: کلاهک‌های جدید کره شمالی، امکان حمله به ایالات متحده و متحدان واشنگتن در آسیا را به این کشور می‌دهد.
 
وزیر دفاع کره جنوبی در ادامه به امضای قرارداد امنیتی میان کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در توکیو اشاره کرد و گفت: با امضای این قرارداد امنیتی که شامل آموزش مشترک نیروهای نظامی نیز می‌شود، سئول با ژاپن و ایالات متحده به توافقی برای استانداردسازی ردیابی موشک‌‎های شلیک شده از سوی کره شمالی دست خواهد یافت.

نظر شما