شناسهٔ خبر: 67891097 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رسانه عبری: نتانیاهو برای طولانی کردن جنگ به واشنگتن رفت

یک رسانه عبری زبان اعلام کرد، هدف اصلی بنیامین نتانیاهو از سفر به واشنگتن طولانی‌تر کردن جنگ غزه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه هاآرتص در گزارشی تحلیلی که در شماره امروز یک شنبه آن منتشر شد اعلام کرد، هدف اصلی نتانیاهو از سفر به واشنگتن آن بود که هر چه می‌تواند مدت زمان جنگ در غزه را طولانی تر کند.

در مقدمه این گزارش آمده است، موفقیت‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر در سفر به واشنگتن هرگز نمی‌تواند سرپوشی بر شکست‌های دهشتناک سیاسی او باشد که مهم‌‌ترین آنها شکست در دستیابی به توافق برای مبادله اسرا با حماس است، همچنین درگیری شدیدی که با کاملا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد احتمالی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری باشد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، گرچه نتانیاهو موفق شد چند عکس یادگاری در دفتر بیضوی کاخ سفید بگیرد و چند عضو کنگره هم برایش دست زدند اما این مسایل هرگز نمی‌تواند بسیاری از مشکلات اصلی لا ینحل مانده را از جمله توافق اسرا و نیز شدت گرفتن اختلافات با کاملا هریس را مخفی کند.

نویسنده این گزارش تاکید کرد: به طور حتم نتانیاهو شامگاه شنبه با حالتی از رضایتمندی ایالات متحده را ترک کرد و از نگاه خود اولین سفر نخست وزیر اسرائیل بعد از 7 اکتبر را موفقیت آمیز تصور می‌کند، اما جای جای جزئیات این سفر نتانیاهو سلسله مشکلات اصلی و محوری را به شکل لا ینحلی باقی نگه داشت.

به نوشته هاارتص نتانیاهو حتی نزدیکان اسرا را هم فریب داد و به آنها وانمود کرد که عزم خود را برای امضای توافق جزم کرده است تا نزدیکان آنها را آزاد کند، اما در واقع او هیچ پیشنهاد ملموسی برای پایان جنگ یا برنامه باز سازی نوار غزه بعد از عقب نشینی از این منطقه ارائه نکرد، او در واقع برای پایان جنگ غزه به واشنگتن سف رنکرده بود بلکه هدف او از این سفر یافتن ابزارهایی برای طولانی تر کردن زمان آن است، به نحوی که اظهارات بایدن و نتانیاهو بیشترین میزان از تناقض را با یکدیگر نشان دادند.

انتهای پیام/

نظر شما