شناسهٔ خبر: 67881929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

در شب حمله به پاسگاه سراوان چه گذشت؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس جزئیات حمله گروهک تروریستی به مرز سراوان که منجر به شهادت ۵ مرزبان ایران شد را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

تسنیم نوشت: شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حمله افراد مسلح تروریست به برجک مرزبانی در سراوان در مرز با پاکستان و شهادت تعدادی از مرزبانان کشورمان، گفت:4 روز پیش تعداد زیادی از گروهک جیش‌الظلم با عبور از موانع فیزیکی که دولت  پاکستان ایجاد کرده و با همکاری سرویس‌های بیگانه ساعت 11 شب به برجک مرزبانی ایران حمله کرده بودند ؛ 5 نفر داخل برجک بودند ابتدا تمام برجک در محاصره قرار می‌گیرد و گروهک اقدام به تیر‌اندازی سنگین به سوی برجک می‌کنند و بعد هم در خواست می‌کنند که نیروهای مرزبانی تسلیم شوند.

وی افزود: نیروهای  مرزبانی تسلیم نمی‌شوند و با آنها مقابله می‌کنند و پاسگاه‌های مجاور را هم در جریان می‌گذارند  که نهایتا گروهک با انواع  تجهیزات و سلاح‌ها از جمله (آر پی جی) و تجهیزات انفجاری و تله‌های انفجاری و .. حمله می‌کنند و پس از مقاومت نیروهای مرزبانی و رسیدن نیروهای کمکی از سایر پاسگا‌های مرزی درگیری‌ها ادامه می‌یابد.

حیدری اضافه کرد: نیروهای کمکی در منطقه حادثه حضور پیدا ‌می‌کنند و بیش از 12 خمپاره به محل استقرا گروهک شلیک کرده که عموما به محل استقرار آنها برخورد می‌کند و همچنین درگیریهای زمینی با آنها دارند که در نتیجه این درگیری‌ها تعداد 5 نفر از نیروهای مرزبانی به شهادت می‌رسند و تعدادی از نیروهای گروهک تروریستی کشته می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: در نهایت با مقاومت مرزبانی و آتش سنگین نیروهای مرزبانی، بقیه اعضای گروهک تروریستی مجبور می‌شوند از همان محلی که وارد شده بودند به داخل خاک پاکستان فرار کنند.

نظر شما