شناسهٔ خبر: 67876851 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

با گنجایش 92 هزار نفر و به منظور میزبانی جام‌جهانی

اولین تصاویر از ورزشگاه حیرت‌انگیز و خاص عربستان

وزارت ورزش عربستان به صورت رسمی از نخستین تصاویر گرافیکی برای ساخت استادیوم ملک سلمان رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، عربستان برای میزبانی جام جهانی 2034 آماده می‌شود و این کشور به دنبال ساخت چند ورزشگاه جدید و خارق العاده برای این مسابقات است و همزمان نیز، به بازسازی چند استادیوم فعلی خود می‌پردازد.

اما شاید در میان ورزشگاه‌های در دست احداث، استادیوم ملک سلمان، بی‌نظیرترین پروژه‌ای باشد که سعودی‌ها قصد دارند برای میزبانی جام جهانی 2034 از آن استفاده کنند. استادیومی که امروز، وزارت ورزش عربستان نخستین تصاویر گرافیکی آن را منتشر کرد.

این ورزشگاه بزرگ و تاریخی قرار است که گنجایش 92 هزار نفری داشته باشد و در برنامه ریزی‌های اولیه، زمان افتتاح آن سال 2029 تخمین زده شده است. ورزشگاه ملک سلمان، به عنوان مقر اصلی تیم ملی عربستان و میزبان بزرگ‌ترین رویدادها و فعالیت‌های ورزشی خواهد بود.

2059667

این ورزشگاه در شمال شهر ریاض در جاده ملک سلمان، در کنار پارک ملک عبدالعزیز قرار دارد. نزدیکی به مکان‌های حیاتی شهر مانند فرودگاه بین‌المللی ملک خالد و ارتباط با ایستگاه قطار ریاض و محورهای اصلی جاده‌ای، دسترسی به این ورزشگاه را از تمامی نقاط شهر آسان می‌سازد.

طرح کلی و طراحی ورزشگاه با الهام از "زمین کوهستانی" به گونه‌ای است که با پارک ملک عبدالعزیز ترکیب شده و از طریق وادی که پارک و فضاهای سبز اطراف ورزشگاه را متصل می‌کند، ارتباط برقرار می‌کند.

2059668

طراحی معماری ورزشگاه با دیوارها و سقف‌های سبز با مساحت بیش از ۹۶،۵۰۰ متر مربع، از معماری محلی الهام گرفته و نیازهای زیست‌محیطی و ساختمان‌های سبز را برآورده می‌کند و یک شاهکار معماری جهانی ورزشی منحصر به فرد را به وجود می‌آورد که می‌تواند میزبان بزرگ‌ترین رویدادهای تفریحی داخلی و بین‌المللی باشد.

این پروژه به افزایش کیفیت زندگی در شهر ریاض کمک کرده و رتبه جهانی شهر را به عنوان یکی از "بهترین شهرهای قابل زندگی در جهان" ارتقا می‌دهد.

مساحت کل مجموعه ورزشگاه ملک سلمان و تاسیسات ورزشی اطراف آن بیش از ۶۶۰ هزار متر مربع است که شامل مجموعه‌ای از امکانات برای انجام فعالیت‌های ورزشی مختلف، مراکز تجاری و مکان‌های تفریحی برای تمامی گروه‌های سنی در طول روز است، که این مجموعه را به یک مقصد جذاب برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی تبدیل می‌کند.

2059666

همان‌طور که گفته شد، ظرفیت اصلی ورزشگاه ملک سلمان ۹۲ هزار صندلی است و دارای یک جایگاه ویژه سلطنتی با ۱۵۰ صندلی، ۱۲۰ سوئیت مهمان، ۳۰۰ صندلی برای شخصیت‌های برجسته و ۲۲۰۰ صندلی برای افراد مهم خواهد بود.

ورزشگاه دارای سیستم‌های خنک‌کننده پایدار برای صندلی‌های تماشاچیان و زمین ورزشگاه است. همچنین در بالای ورزشگاه، صفحه‌نمایش‌های داخلی برای تماشاچیان وجود دارد، علاوه بر این، باغ‌های داخلی و مسیر پیاده‌روی روی سطح ورزشگاه با چشم‌اندازی زیبا به پارک ملک عبدالعزیز تجربه‌ای استثنایی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

2059665

طرح کلی ورزشگاه ملک سلمان شامل مجموعه‌ای از تاسیسات ورزشی اطراف ورزشگاه اصلی با مساحتی بیش از ۳۶۰ هزار متر مربع است. از جمله این تاسیسات می‌توان به دو زمین تمرینی، فضاهای مخصوص تماشاچیان، سالن ورزشی سرپوشیده، استخر المپیک و پیست دو و میدانی اشاره کرد. همچنین زمین‌های والیبال، بسکتبال و پادل برای فعالیت‌های ورزشی مختلف وجود دارد که برای تمامی گروه‌های سنی قابل استفاده است. تمامی این تاسیسات از طریق مسیری ورزشی به طول ۹ کیلومتر در اطراف پارک ملک عبدالعزیز به هم متصل می‌شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما