شناسهٔ خبر: 67876782 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

رکورد شکنی شهریه مدارس غیر انتفاعی زیر سایه سکوت آموزش و پرورش / دبستان ۶۰ میلیون تومان!

شهریه ورود به دبستان غیر انتفاعی از میزان شهریه دوره متوسطه سال قبل نیز پیشی گرفته است.

صاحب‌خبر -

تسنیم نوشت: ثبت‌نام مدارس غیرانتفاعی و اعلام شهریه سال تحصیلی آینده از هم‌اکنون آغاز شده است و چند هفته‌ای می‌شود شهریه‌های عجیب و نجومی مدارس باعث تعجب و سردرگمی خانواده‌ها شده است.

در حالی که پیش از این شهریه دوره متوسطه به 40 یا 50 میلیون تومان می‌رسید اما هم‌اکنون شهریه دوره ابتدایی رکورد عجیبی زده است.

دریافت شهریه‌های کلان صرفاً محدود به منطقه‌ای خاص از پایتخت نیست و این رقم در مناطق مختلف مشاهده می‌شود؛ طبق گفته خانواده‌ها در مناطق 12 و 14 برای پایه دوم و ششم دبستان به‌ترتیب شهریه 45 و 40 میلیون تومانی دریافت می‌شود!

همچنین برخی دبیرستان‌ها برای پایه دوازدهم شهریه 70 میلیون تومانی تعیین کرده‌اند!

احمد محمود‌زاده؛ رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره شهریه‌های عجیب مدارس تأکید دارد که شورای نظارت مرکزی مدارس غیردولتی هر سال در وزارت آموزش و پرورش با ریاست وزیر تشکیل می‌شود و شهریه مدارس تعیین می‌شود؛ برای تعیین شهریه 150 شاخص از جمله ساختمان مدرسه، معلم و کیفیت مدنظر است که هر کدام از شاخص‌ها امتیاز متفاوتی دارد. الگوی شهریه توسط مؤسسان مدارس تکمیل می‌شود و آنها شهریه پیشنهادی خود را اعلام می‌کنند، این رقم در منطقه و استان بررسی و راستی‌آزمایی می‌شود پس از آن سازمان مدارس غیردولتی، مجوز افزایش شهریه را ابلاغ می‌کند، و اولیا می‌توانند در سامانه شهریه را مشاهده کنند.

به‌گفته محمودزاده، هنوز هیچ مبلغی برای شهریه سال آینده مدارس غیردولتی اعلام نشده است و دریافت هر مبلغی برای پیش‌ثبت‌نام بیش از سال گذشته در مدارس غیرقانونی است. اگر خانواده‌ها با افزایشی در شهریه‌ها مواجه شدند که مسئولان مدرسه تقاضای شهریه‌ای بیشتر از سال گذشته را دارند لطفاً در سامانه مشارکت‌ها به‌نشانی mosharekatha.ir اعلام کنند. 

نظر شما