شناسهٔ خبر: 67875966 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

حمایت این کشور از لبنان/اسرائیل بر طبل جنگ می‌کوبد

باشگاه خبرنگاران جوان : پس از اینکه رژیم صهیونیستی تهدید کرد که علیه حزب الله و لبنان وارد جنگ خواهد شد، وزارت خارجه مصر بر جلوگیری از هرگونه جنگ علیه لبنان تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

پس از تهدید حزب الله از سوی رژیم صهیونیستی، وزارت خارجه مصر با انتشار بیانیه‌ای، از خطرات هرگونه ایجاد جبهه جنگی جدید در لبنان هشدار داد و تأکید کرد که هر اقدامی، می‌تواند به «جنگ منطقه‌ای گسترده» بدل شود.

وبسایت روزنامه الاهرام مصر به نقل از وزارت خارجه این کشور، گزارش داد که قاهره بر حمایت از دولت و ملت لبنان و جلوگیری از هر گونه جنگ علیه این کشور تأکید دارد.

منابع اسرائیلی روز گذشته (شنبه) خبر دادند که در جریان اصابت یک موشک به منطقه مجدل شمس در جولان اشغالی، ۱۱ نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر هم زخمی شدند.

این منابع بلافاصله پس از اصابت موشک، انگشت اتهام را به سومت حزب الله لبنان نشانه رفتند تا از این طریق، بتوانند بر طبل جنگ با حزب الله بکوبند.

حزب الله، اما به صورت رسمی و با انتشار بیانیه‌ای، ضمن رد حمله به مجدل شمس در تأکید کرد: به صورت قاطع، ادعا‌های برخی از رسانه‌های دشمن درباره حمله به مجدل شمس را تکذیب می‌کنیم. 

حزب الله گفت که مقاومت اسلامی لبنان، هیچ ارتباطی با این حادثه ندارد. ما به صورت قاطع، ادعا‌های دروغین در این زمینه را تکذیب می‌کنیم.

وزارت خارجه مصر از همه کشور‌های اثرگذار در جامعه بین‌الملل خواست که برای حمایت از ملت‌های منطقه در برابر عواقب فاجعه‌بار گسترش دامنه جنگ، فورا وارد عمل شوند.

قاهره با بیان اینکه گسترش دامنه جنگ می‌تواند تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌الملل باشد، نسبت به تداوم جنگ اسرائیل علیه نوار غزه هشدار داد و خواستار آتش‌بس فوری و فراگیری شد که به مشکلات نوار غزه پایان دهد و به امنیت و ثبات در منطقه منجر شود.

 

نظر شما