شناسهٔ خبر: 67872338 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

راهنمای خرید تبلت برای کودکان

صاحب‌خبر -
راهنمای خرید تبلت برای کودکان
خبرگزاری آریا- استفاده از تبلت و موبایل هوشمند در بین تمامی سنین، همگانی شده است و حتی کودکان خردسال هم علاقمند به داشتن تبلت و گوشی هستند. راهنمای خرید تبلت برای کودکان، برای شمایی که صاحب فرزند هستید، می‌تواند مناسب باشد. چرا که در این مطلب قصد داریم تبلت‌هایی را به شما معرفی کنیم که برای خرید آن‌ها نیازی به هزینه بالا نیست و از طرفی امکانات گسترده‌ای در اختیار فرزند شما قرار می‌دهد. همچنین در آخر 4 مورد از بهترین تبلت‌ها برای کودکان را معرفی خواهیم کرد که ارزش خرید بالایی دارند.

نکات مهم هنگام خرید تبلت برای کودکان

پیش از اقدام در خرید تبلت برای کودکان، باید به جواب برخی از سوالات برسید و متناسب با نیاز کودک، تبلت مورد نظر را انتخاب کنید. به طور مثال، آیا کودک شما از تبلت برای بازی استفاده می‌کند یا مطالعه و درس خواندن؟ یا اینکه چند فرزند دارید؟ و اینکه آیا این تبلت صرفا برای کودک خریداری می‌شود یا شما هم از آن استفاده خواهید کرد. اگر به جواب سوالات فوق رسیدید، بهتر است که المان‌های زیر را در هنگام خرید تبلت مورد بررسی قرار دهید.

صفحه نمایش

مهم‌ترین موضوع در بخش نمایشگر، اندازه آن است که معمولا کودکان از تبلت خود برای تماشای فیلم و بازی استفاده می‌کنند که پیشنهاد ما، حداقل نمایشگر 8 اینچ و حداکثر 10 اینچ است. از طرفی نوع پنل نمایشگر هم اهمیت بالایی در نمایش کیفیت تصاویر دارد که در صورت داشتن بودجه بالا، می‌توانید به سراغ پنل‌های AMOLED و OLED بروید و در غیر این صورت، پنل‌های IPS مناسب هستند.

سخت‌افزار و سیستم عامل

همانطور که اشاره کردیم، کودکان از تبلت خود برای بازی‌های ویدیویی استفاده می‌کنند که برای اجرا روان و سریع‌ بازی‌ها، نیازمند سخت‌افزار قدرتمند و سیستم عامل به‌روز هستند. از لحاظ نرم‌افزاری، پیشنهاد ما تبلت‌های اندرویدی هستند که از لحاظ نرم‌افزاری، طیف گسترده‌ای از بازی و نرم‌افزارها را پوشش می‌دهند و کار با آن آسان است. همچنین اکثر برنامه‌ها و بازی‌‌های اندرویدی امکان دانلود رایگان دارند و در فروشگاه‌های خارجی و داخلی قابل دسترس هستند.

از سوی دیگر، داشتن سخت‌افزاری قدرتمند، مقداری قیمت تبلت را افزایش می‌دهد؛ اما بسیاری از بازی‌های اندرویدی که حجم کم و گرافیک معمولی دارند،‌ در تبلت‌های ضعیف و اقتصادی هم قابل اجرا هستند. با این حال، پیشنهاد ما تبلت‌هایی است که از پردازنده‌های کوالکام و اگزینوس بهره می‌برند؛‌ چرا که نسبت به سایر پردازنده‌ها، عملکرد سریع‌تر و قدرتمندتری در اختیار شما قرار می‌دهند.

اعمال محدودیت

در سطح اینترنت، محتواهایی وجود دارند که مناسب کودکان نیستند و والدین موظف هستند که محدودیت‌هایی در هنگام استفاده از تبلت برای کودکان اعمال کنند. در حال حاضر، تبلت‌هایی در بازار عرضه شده‌اند که مناسب کودکان هستند و به صورت پیش‌فرض، از محدودیت استفاده از اینترنت و زمان دسترسی بهره می‌برند که این تبلت‌ها، گزینه خرید مناسبی محسوب می‌شوند.

حافظه داخلی

کودکان مدام در حال دانلود بازی و کارتون هستند که برای این کار، باید به سراغ تبلت‌هایی بروید که از فضای ذخیره‌سازی گسترده‌ای بهره می‌برند و یا از کارت حافظه جانبی پشتیبانی کنند. حداقل فضای ذخیره‌سازی که باید در نظر داشته باشید، 128 گیگابایت است که می‌توان مموری کارت 128 گیگابایت دیگر به آن اضافه کرد و نگرانی بابت فضای ذخیره‌سازی تبلت نداشته باشید.

معرفی 4 تبلت مناسب کودکان

انتخاب تبلت مناسب برای کودکان اهمیت زیادی دارد، زیرا باید هم نیازهای آموزشی، تفریحی و هم امنیت و سلامت آنها را تضمین کند. در ادامه، 4 تبلت مناسب برای کودکان را معرفی می‌کنیم که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند و می‌توانند به‌عنوان یک ابزار آموزشی و سرگرمی مفید باشند.

تبلت لنوو Tab M7

ابتدا به سراغ یکی از ارزان‌ترین تبلت‌های لنوو می‌رویم که گزینه خرید مناسبی برای افرادی است که بودجه کمی برای خرید تبلت دارند. تبلت لنوو Tab M7 از طراحی ارگومونی و خوش دستی بهره می‌برد که با وزن 236 گرم، حمل آن برای کودکان آسان است. این تبلت به نمایشگر 7 اینچی از نوع IPS LCD مجهز شده است که می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 1024×600 نمایش دهد.

 تبلت لنوو Tab M7

از طرفی پردازنده مدیاتک MT8321 و پردازنده گرافیکی Mali-400 برای آن در نظر گرفته شده است که برای کارهای سنگین و بازی‌ها گرافیکی، گزینه مناسبی نیست و صرفا برای امور روزمره، تماشای فیلم و بازی‌های سبک می‌توان از آن استفاده کرد. شارژدهی این تبلت را باتری 3590 میلی آمپر ساعتی تامین می‌کند که برای نمایشگر 7 اینچی، کافی نیست و تقریبا نصف روز می‌تواند دوام داشته باشد.

تبلت آیپد 10.9 اپل نسخه 2022

اگر بودجه بیشتری برای خرید تبلت دارید، بدون شک تبلت آیپد 10.9 اپل نسخه 2022، یکی از بهترین گزینه‌ها است که هم برای کودکان هم بزرگسالان قابل استفاده است. آیپد 2022 از بدنه آلومینیومی مقاوم با وزن 477 گرم بهره می‌برد که در نمای جلویی آن، نمایشگر باکیفیت 10.9 اینچی از نوع Retina IPS LCD تعبیه شده است. این نمایشگر می‌تواند تصاویر را با رزولوشن فول اچ دی پلاس نمایش دهد و تجربه‌‌ای لذت‌بخش از تماشای فیلم و اجرای بازی خواهید داشت. نقطه قوت این تبلت، پردازنده A14 Bionic است که از معماری 5 نانومتری بهره می‌برد و به راحتی می‌تواند تمامی برنامه‌ها و بازی‌های گرافیکی را با بهترین کیفیت اجرا کند. همچنین این تبلت از باتری 7606 میلی آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد که تا یک روز در حالت استفاده معمولی شما را همراهی می‌کند.

تبلت سامسونگ A7 10.4 LTE (2022)

تبلت A7، یکی از تبلت‌های اقتصادی سامسونگ است که از نمایشگر بزرگ 10.4 اینچی بهره می‌برد و گزینه مناسبی برای تماشای فیلم و وب‌گردی محسوب می‌شود. نمایشگر این تبلت از نوع TFT LCD است که تصاویر را با رزولوشن 2000×1200 پیکسل نمایش می‌دهد. کیفیت تصویر و عمق رنگ در این نمایشگر رضایت‌بخش بوده و تقریبا 79 درصد از فضای پنل جلویی در اختیار صفحه نمایش قرار گرفته است. بخش پردازشی تبلت را تراشه Unisoc UMS512 T618 تشکیل می‌دهد که براساس معماری 12 نانومتری ساخته شده است. این تراشه حداکثر فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز را ارائه می‌دهد که براساس تست‌های انجام شده، می‌توان گفت که عملکرد ضعیفی برای کارهای سنگین و اجرای بازی‌های گرافیکی دارد. اما باتری 7040 میلی آمپر ساعتی در تبلت، از طول عمر بالایی بهره می‌برد و در صورت تماشای فیلم و به صورت مداوم، بیش از 10 ساعت می‌تواند دوام داشته باشد.

 تبلت سامسونگ A7 10.4 LTE (2022)

تبلت سامسونگ Tab A8 10.5

در آخر به یکی از تبلت‌های پرفروش سامسونگ می‌رسیم که از قیمت مقرون به صرفه‌ای بهره می‌برد و مشخصات نسبتا خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. تبلت A8، برادر بزرگتر Tab a7 است که نسبت به نسل قبلی،‌ دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است. این تبلت خوش ساخت از بدنه پلاستیکی مقاوم بهره می‌برد که از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. نمایشگر آن را پنل 10.5 اینچی TFT LCD تشکیل می‌دهد که امکان پخش تصاویر به صورت فول اچ دی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نکته قوت این تبلت، بخش نرم‌افزاری آن است که اخیرا به‌روزرسانی One UI 6 و اندروید 14 برای آن عرضه شد. از طرفی پردازنده Unisoc Tiger T618 را در قلب دستگاه مشاهده می‌کنیم که از هشت هسته تشکیل شده است. این پردازنده وظیفه پردازش داده‌های سبک و نیمه سنگین را به خوبی انجام می‌دهد؛ اما در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین، ناتوان است. از طرفی باتری پرظرفیت 7040 میلی آمپر ساعتی، خیال شما را بابت کار کردن با تبلت راحت می‌کند و در طول روز نیازی به شارژ مجدد ندارد.

جمع‌بندی

در این مطلب، نکات لازم در خرید تبلت برای کودکان را برای شما توضیح دادیم که با رعایت آن‌ها، می‌توانید تبلت مورد نظر را متناسب با نوع کاربری فرزند خود خریداری نمایید. همچنین 4 تبلت معرفی شده، برای کودکان گزینه خرید مناسبی هستند و هر کدام در بازه قیمتی متفاوتی قرار دارند که متناسب با بودجه خود، می‌توانید برای خرید آن‌ها اقدام نمایید.

نظر شما