شناسهٔ خبر: 67872268 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نوین:

رشد اقتصادي از محل اعتمادسازي به بخش خصوصي و اجراي صحيح اصل 44 قانون اساسي محقق مي شود

صاحب‌خبر -
رشد اقتصادي از محل اعتمادسازي به بخش خصوصي و اجراي صحيح اصل 44 قانون اساسي محقق مي شود
خبرگزاری آریا - نماینده مردم «تبریز، آذرشهر و اسکو» در مجلس شورای اسلامی گفت : در راستای رسیدن به رشد اقتصادی، باید فعالیت‌های صنعتی در کشور گسترش پیدا کند. همچنین این مهم از مسیر اعتمادسازی بخش خصوصی و اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی محقق خواهد شد.

علیرضا نوین در گفت و گو خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی دولت چهاردهم اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور با ناترازی‌هایی در حوزه برق، آب و گاز مواجه است.
نماینده مردم «تبریز، آذرشهر و اسکو» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناترازی‌ها در حوزه‌ برق باعث تعطیلی کارخانجات شده است، بیان کرد: همچنین در فصل زمستان با کمبود گاز مواجه بوده و این موضوع هم باعث تعطیلی کارخانجات شده است. بنابراین باید رفع این قبیل مشکلات در دستور کار دولت چهاردهم قرار گیرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به فرسودگی تجهیزات کارخانجات در پی رونق تولید، بیان کرد: در حال حاضر صنایع مادر و صنایعی که از گذشته در حال فعالیت بودند دچار فرسودگی تجهیزات شده اند، که باید برای این قبیل مسائل هم چاره اندیشی کرد.
نوین در ادامه با اشاره به مشکلات در حمل و نقل ریلی و لزوم اهتمام دولت چهاردهم برای رفع این قبیل مشکلات ادامه داد: حمل و نقل ریلی و جاده یکی از معضلات مهم بوده که باید به جد مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه برای رسیدن به رشد اقتصادی باید ابتدا تولید را فعال کرد، افزود: در راستای رسیدن به رشد اقتصادی، باید فعالیت‌های صنعتی در کشور گسترش پیدا کند. به واقع این مهم از مسیر اعتمادسازی بخش خصوصی و اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی محقق خواهد شد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیگیری مباحث مربوط به مولدسازی دارایی‌های دولت اظهار کرد: مولد سازی دارایی دولت از جمله مسائلی است که دولت شهید رئیسی آن را آغاز کرده و اما نتایج خوبی را در بر نداشت از این رو دولت چهاردهم باید به درستی به این مسئله بپردازد.
نوین در ادامه با اشاره به اهمیت ارتباط با کشورهای جهان در راستای تقویت و رشد اقتصادی در دولت چهاردهم اظهار کرد: برقراری روابط با کشورهای همسایه قطعاً گره گشای مشکلات اقتصادی کشور خواهد بود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم در شرایط فعلی با مشکلات معیشتی زیادی دست به گریبان هستند ادامه داد: دولت چهاردهم باید برای این مشکلات برنامه‌ریزی صحیح داشته باشد البته برای رفع این مشکلات مقداری زمان لازم است رشد تولید می تواند خرده مسائل اقتصادی کشور را برطرف کند که دولت چهاردهم باید توجه جدی به این بخش داشته باشد./
پایان پیام

نظر شما