شناسهٔ خبر: 67872205 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به دعوت دبیر رویداد؛

هنرمند ایرانی با یک اثر در نمایشگاه و جایزه سالانه واستو ایتالیا

محمدعلی فاموری هنرمند ایرانی با ویدئوآرت «مرکابا» در نمایشگاه و جایزه سالانه واستو در ایتالیا حضور دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی فاموری هنرمند ایرانی در نمایشگاه و جایزه سالانه واستو در ایتالیا حضور دارد. وی در بین ۱۲ هنرمندی است که به دعوت آنتونیو زیمارینو دبیر این نمایشگاه و جایزه سالانه به این رویداد عرصه هنر معاصر دعوت شده است.

هنرمندانی که در این جایزه و نمایشگاه سالانه حضور دارند، شامل لوسیلا کاندلورو، برونو سکوبلی، مالیه دارکی، پائولو دلالچه، جیانی دسی، ماریلو استاشیو، محمدعلی فاموری، آندره آ فوگلی، الیسا گارافا، اوگو گیلتا، ایگناسیو لاماس و جوزپه سالواتوری هستند.

محمدعلی فاموری درباره اثرش در این رویداد به خبرنگار مهر گفت: من با یک اثر ویدیوآرت با عنوان «مرکابا» در این نمایشگاه شرکت کرده‌ام. ویدئو آرت «مرکابا» در فضایی انتزاعی، شش روز نخست خلقت را به تصویر می‌کشد.

در بخشی از توضیح رویداد واستو که همواره با هدف برجسته کردن هنرمندان جدید و نوظهور در ایتالیا دایر می‌شود، آمده است: «هنرمندان اینجا هستند تا «ردپایی» به ما ارائه دهند که جلوتر برویم، به دنبال راه‌هایی بگردیم و «زمان» خود را به سمت درون سوق دهیم.»

این رویداد که در تابستان ۱۹۵۹ آغاز شد، یکی از قدیمی‌ترین رویدادهایی است که با هدف تکامل سیر هنر ملی و گسترش دانش آن در سراسر منطقه متولد شده است. اولین دوره جایزه واستو به نقاشان پرآوازه در آن زمان تقدیم شده بود. این مهم در ۲ نشست هنری با ماهیتی غیرمعمول و مجموعه‌ای قابل توجه از نمایشگاه‌های گروهی همراه شد. از سال ۱۹۷۵، جایزه در قامت مسابقه‌ هنری به یک نمایشگاه هنری با کیفیت تبدیل و به منتقدان بسیار مهم سپرده شد. از جمله آن‌ها کافی است به گوتزی، بیاسیون، کارلوچیو، سالا، د سانتی، ماسچرپا و د میشلی اشاره کنیم. سیمونگینی، دی مارتینو، کارلی، سریتلی و کریسپولتی نیز از دیگر منتقدان این نمایشگاه به‌شمار می‌روند.

محمدعلی فاموری دانش آموخته مقطع کارشناسی عکاسی از دانشگاه هنر تهران و کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی است. از سال ۲۰۰۶ میلادی تجربه حضور در ۴۰ نمایشگاه گروهی بین المللی از جمله نمایشگاه معماری هویت در گالری پلازا کازاناردی ونیز ایتالیا و پروژه آرت باکس بازل سوئیس را دارد. وی، مجموعه منطقه هیپنوتیک را در اولین نمایشگاه انفرادی خود روی دیوارهای گالری سیحون تهران در سال ۲۰۱۷ به نمایش گذاشته است. او همچنین کیورتیور اولین نمایشگاه گلیچ ایران باحضور ۲۷ آرتیست بین المللی است که در سال ۱۳۹۹ در گالری باوان به نمایش درآمد.

نظر شما