شناسهٔ خبر: 67871756 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

عارف برای معاون اولی کارآمد است؟!

گذر زمان نشان خواهد داد که عارف در سن ۷۳ سالگی، توانایی کار اجرایی پر حجم در حد معاون اولی را به نیابت از آقای پزشکیان دارد یا نه؟

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، برخی اصلاح طلبان، اظهار ذوق زدگی می کنند از این که آقای پزشکیان بعد از دو دهه، مجددا آقای عارف (معاون اول دولت خاتمی) را به عنوان معاون اول رئیس جمهور منصوب کرده است. برخی هم می گویند عارف سفارش شده خاتمی است.

عارف در انتخابات سال ۱۳۹۲، نامزد اصلاح طلبان بود، اما بنابر اعلام محمد علی نجفی، "در نظرسنجی ها بیش از ۸ درصد رای نداشت" و بنابراین با دلخوری به نفع روحانی انصرافانده شد و بدون اعلام حمایت از او کنار رفت.

عارف سپس در انتخابات مجلس دهم نامزد شد و در مجلس، ریاست فراکسیون امید را بر عهده گرفت؛ اما بخشی از فراکسیون ائتلافی مدعیان اصلاحات و اعتدال، به جای حمایت از ریاست او در مجلس، به ریاست علی لاریجانی رای دادند. این دومین نارو خوردن عارف بود و پس از آن، منفعل شد و نقش بسیار کمرنگی در مجلس داشت.

اصلاح طلبان تندرو از او می خواستند بی محابا در مجلس رفتار کند و او ظرفیت این کار را نداشت. همان ها به عارف، لقب اصلاح طلب بدلی و قلابی و برانگیخته نهادهای امنیتی دادند!

عارف همچنین برای مدتی، رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان شد؛ اما با آنها به مشکل برخورد، چرا که دائما متهم به کم کاری و ناتوانی می شد؛ تا این که سرانجام در اعتراض به  فشار ها و توهین ها، همراه نائب رئیس خود (موسوی لاری) از ریاست و نائب رئیسی شورا استعفا دادند.

گذر زمان نشان خواهد داد که عارف در سن ۷۳ سالگی، توانایی کار اجرایی پر حجم در حد معاون اولی را به نیابت از آقای پزشکیان دارد یا نه؟ و آیا از عهده هماهنگ سازی اجزای دولت بر می آید یا خیر؟ برخی اصلاح طلبان می گویند او برای این سمت زیادی پیر و تکراری است.

تجربه برکناری همزمان رئیس سازمان مدیریت و رئیس بانک مرکزی در سال هفتم دولت اصلاحات از سوی خاتمی، و بیان او مبنی بر اینکه "با هم جرقه می زدند و کارها پیش نمی رفت"، سابقه ای منفی در موضوع هماهنگ سازی اجزای کابینه است که البته بخشی از آن، به ائتلافی و شرکت سهامی بودن دولت خاتمی بر می گشت.

محمد ایمانی

نظر شما