شناسهٔ خبر: 67871552 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

فحشا در سایت دیوار؛ بازداشت ۱۷ نفر در تبریز

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی از دستگیری باند فحشا در تبریز خبر داد و گفت: «با رصد برنامه دیوار با توجه به آگهی‌های غیرمجازی که گاه در آن‌ منتشر می‌شود، اخیراً یک باند فحشای ۱۷ نفره در تبریز که در بستر دیوار فعالیت می‌کردند، دستگیر شدند.»

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،سرهنگ اکبر محمدجعفری با اشاره به اینکه ایجاد امنیت کاربران در فضای مجازی هدف اصلی پلیس فتا بوده است، گفت: پلیس فتا با دستگاه‌های قضایی و رسانه‌ها همکاری دارد تا شهروندان بدون دغدغه در این فضا فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان نیز عودت داده شده است، گفت: حاصل تعاملات و همکاری پلیس فتا با رسانه‌ها و دستگاه‌های قضایی منجر شده است تا ۸۵ درصد جرائم سایبری در استان کشف شود به‌طوری که در طول چهار ماهه گذشته مراجعه بیش از ۸ هزار نفر به پلیس فتا در قالب پرونده و مشاوره و سایر موضوعات ثبت شده است.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی از فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا با شماره ۰۹۶۳۸۰ خبر داد و گفت: طی چهار ماهه اول امسال بیش از ۲۰ هزار تماس تلفنی با شماره مرکز فوریت‌های سایبری انجام گرفته و یک هزار و ۷۸۲ نفر به طور حضوری و بالای یک هزار و ۳۰۰ نفر به طور آنلاین مراجعه داشته‌اند.
محمدجعفری با اشاره به اینکه با یک سری هماهنگی در اوایل وقوع جرم، پول مالباختگان کلاهبرداری‌های اینترنتی به حساب بازمی‌گردد، گفت: شهروندان هنگام مواجهه با برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی از حساب و یا کلاهبرداری اینترنتی مثل ارسال لینک با عنوان سبد معیشتی و سبد حمایتی که پس از کلیک بر روی آن‌ها وارد سایت فیشینگ شده و پس از دادن اطلاعات، حساب خالی می‌شود، بلافاصله می‌توانند با شماره مرکز فوریت‌ها تماس گرفته و راهنمایی دریافت کنند.

وی ۶۰ درصد جرایم سایبری در آذربایجان شرقی را مختص مباحث مالی دانست و گفت: برداشت غیرمجاز اینترنتی مثل لینک‌های آلوده، کلاهبرداری‌های رایانه‌ای، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، جرایم نخست سایبری آذربایجان شرقی هستند که نزدیک ۶۰ درصد جرایم سایبری در استان، مختص مباحث مالی ازجمله برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی مثل سبد معیشتی، بسته معیشتی، سهام عدالت، صفحه ثنا و پرداخت بیعانه هستند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی اظهار کرد: اجاره کارت بانکی، جرم محسوب می‌شود و معمولا تراکنش پول‌های سرقتی و جرمی در این نوع حساب‌های اجاره‌ای انجام می‌گیرد و صاحب حساب باید پاسخگوی آن باشد.

محمدجعفری از روش‌های جدید کلاهبرداری باعنوان برنده شدن از طرف یک شبکه رادیویی و تلویزیونی یا بانک خبر داد و گفت: هشدارهای پلیس بدون دلیل نیست و به طور حتم جرمی واقع شده که مجبور به اعلام این هشدارها شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه جرایم برون مرزی در آذربایجان شرقی ثبت نشده است، گفت: فعالیت صفحه‌های پرمخاطب و بلاگرهای مختلف استان رصد می‌شود که بلاگرها پاسخگوی هرگونه رفتار خارج از چارچوب قانونی هستند و پلیس فتا بدون اغماض با این ناهنجاری‌ها برخورد می‌کند که در این راستا تعدادی به دستگاه قضایی معرفی شده، برخی تعهد داده و تعدادی از صفحات مجازی مسدود شده است.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی از دستگیری باند فحشا در تبریز خبر داد و گفت: با رصد برنامه دیوار با توجه به آگهی‌های غیرمجازی که گاه در آن منتشر می‌شود، اخیرا یک باند فحشای ۱۷ نفره در تبریز که در بستر دیوار فعالیت می‌کردند، دستگیر شدند.

محمدجعفری درباره صفحه‌های مجازی پزشکان نیز گفت: با توجه به تعامل با دستگاه علوم پزشکی تبریز، تعدادی از پزشکان دارای مجوز هستند که می‌توانند در فضای مجازی فعالیت کنند، اما برخی دیگر فعالیت غیرقانونی می‌کنند که به آن‌ها رسیدگی شده و اقدامات قانونی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به کاهش فعالیت‌های مجرمانه صفحات آرایشگری فضای مجازی آذربایجان شرقی گفت: نسبت به آموزش آرایشگران دارای صفحه‌های مجازی برای فعالیت قانونی بر اساس این آموزش و دستورالعمل‌ها، اقداماتی انجام شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما