شناسهٔ خبر: 67871515 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

13 حکم تنفيذ/ آنچه بايد درباره حکم تنفيذ روساي‌جمهور ايران بدانيد

صاحب‌خبر -
13 حکم تنفيذ/ آنچه بايد درباره حکم تنفيذ روساي‌جمهور ايران بدانيد
خبرگزاری آریا - حکم تنفیذ را باید نقشه راهی برای حرکت دولت‌ها به‌حساب آورد که دربرگیرنده چارچوب‌ها و الزام‌های مشی رئیس‌جمهور جدید است؛ راهبردی که در احکام تنفیذ 13 دوره گذشته روسای‌جمهور همواره مدنظر بوده‌است. در ادامه به بررسی مهم‌ترین محورهای احکام تنفیذ سیزده دوره گذشته روسای‌جمهور ایران می‌پردازیم.

تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان صبح یکشنبه در حالی ازسوی رهبرمعظم‌انقلاب انجام می‌شود که رئیس‌جمهور منتخب پس از این آیین به‌صورت رسمی سکان هدایت قوه مجریه در چهاردهمین دوره را در دست خواهد گرفت و روز سه شنبه نیز برای ادای سوگند ریاست‌جمهوری به مجلس خواهد رفت.
به نقل از همشهری آنلاین: امضای حکم ریاست‌جمهوری ازسوی رهبرمعظم‌انقلاب، براساس تصریح اصل 110 قانون‌اساسی در شرایطی است که این فرایند تضمینی برای تحقق اراده و خواست عمومی به‌حساب می‌آید.
ازسوی دیگر حکم تنفیذ را باید نقشه راهی برای حرکت دولت‌ها به‌حساب آورد که دربرگیرنده چارچوب‌ها و الزام‌های مشی رئیس‌جمهور جدید است؛ راهبردی که در احکام تنفیذ 13 دوره گذشته روسای‌جمهور همواره مدنظر بوده‌است. در ادامه به بررسی مهم‌ترین محورهای احکام تنفیذ سیزده دوره گذشته روسای‌جمهور ایران می‌پردازیم.
دوره نخست
خبرگزاری آریا

تاریخ: 15 بهمن‌ماه 1358
مکان: بیمارستان قلب تهران
امضای تنفیذ: امام‌خمینی(ره)
رئیس‌جمهور: ابوالحسن بنی‌صدر
- تنفیذ اینجانب و رأی ملت مسلمان ایران محدود است به عدم‌تخلف ایشان از احکام مقدسه اسلام و تبعیت از قانون اساسی.
- قشرهای مختلفه ایران با حسن نیت از ایشان و دولت اسلامی پشتیبانی نمایند و از تفرقه و اختلاف و کارشکنی بپرهیزند.
- تا ایشان بر محور عدل اسلامی عمل می‌کند و جانبدار مستمندان و مستضعفان است و از اعمال شبه‌طاغوت اجتناب می‌کند، از همکاری و معاونت دریغ نکنید.
دوره دوم
خبرگزاری آریا
" alt="خبرگزاری آریا" width="100%" />

نظر شما