شناسهٔ خبر: 67871404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل توزیع برق شیراز:

عمده افزایش مصرف برق در فارس مربوط به بخش تجاری است

شیراز- مدیرعامل توزیع برق شیراز گفت: مدیریت مصرف برق در بخش اصناف نیازمند همکاری بیشتر بوده و عمده افزایش مصرف مربوط به بخش تجاری است.

صاحب‌خبر -

محمد رضا سلاحی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در پایش مصرف برق، تفکیک آماری بین بخش خصوصی و دولتی وجود ندارد اظهار کرد: در هفته جاری مشترکان برق تجاری شیراز، توانستند حدود ۵ درصد برق مصرفی خود را کاهش دهند.

به گفته وی برخی واحدهای صنفی با محدود کردن ساعت کار خود از ساعت ۱۳ الی ۱۷ برای تأمین و مدیریت مصرف برق همکاری لازم را انجام دادند در همین زمینه معتقدیم امروزه مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف نیاز ضروری کشوراست و نباید فقط در تابستان انجام شود.

سلاحی با بیان اینکه میانگین رشد مصرف برق در سال‌های گذشته ۴.۷ درصد بوده اما امسال این رقم به نزدیک ۹ درصد رسیده است، بیان کرد: این افزایش مصرف بیشتر به بخش خانگی و تجاری مربوط بوده است.

مدیرعامل توزیع برق شیراز با اشاره به اینکه آمارهای استان نشان می‌دهد ۲۰ درصد از مشترکان برق، مصرفی بالاتر از حد معمول مصرف داشته‌اند، گفت: درخواست داریم با رعایت نکات ساده‌ای در کاهش مصرف برق همکاری لازم را داشته باشند.

سلاحی بیان کرد: مدیریت مصرف برق در سه بخش اعمال می‌شود که در بخش صنعت برای صنایع کوچک و کارگاهی محدودیتی نداریم و در شهرک‌های صنعتی مدیریت بار صورت می‌گیرد و در زمان بحران افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز اظهار کرد: در بخش اداری مصوبات کاهش ساعت کاری و تعطیلی در برخی روزها صورت پذیرفته و تمامی ادارات موظفند بر اساس مصوبات دولت مصرف برق در ساعت اداری ۳۰ درصد و در خارج از ساعت ۶۰ درصد را کاهش دهند؛ که هنوز به نقطه مطلوب در این بخش نرسیده‌ایم.

نظر شما