شناسهٔ خبر: 67870269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

توصیه‌های خاص رهبری به روسای جمهور ادوار گذشته در آغاز به کار دولت‌ها

رهبر انقلاب در روز تنفیذ روسای جمهور فعلی و پیشین ضمن اعلام حمایت از دولت روی کار آمده، نکاتی مهم را خطاب به آنها مطرح کرده اند؛از مباحث اقتصادی و سیاسی تا دیپلماسی، فرهنگ و ...

صاحب‌خبر -
توصیه‌های خاص رهبری به روسای جمهور ادوار گذشته در آغاز به کار دولت‌ها
کد خبر: 668971
|
۱۴۰۳/۰۵/۰۷ ۱۳:۱۰:۴۸

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون ۱۴ انتخابات ریاست جمهوری در کشور برگزار شده است و حکم ریاست جمهوری روسای جمهور منتخب از سوی امام خمینی (سید ابوالحسن بنی‌صدر، محمدعلی رجایی، آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای)، و رهبر انقلاب، ( اکبر هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی، محمود احمدی‌نژاد، حسن روحانی ابراهیم رئیسی و مسعود پزشکیان) تنفیذ شده است.

براساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، «امضای حکم ریاست جمهوری پس از انتخاب مردم»، از جمله «وظایف و اختیارات رهبری» است و طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری «دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران چهار سال است و از تاریخ تنفیذِ اعتبارنامه به ‌وسیله‌ مقام رهبری آغاز می‌گردد».

رهبری نظام در دوره‌های مختلف و در مراسم تنفیذ روسای جمهور، به موضوعاتی مختلفی از جمله سازندگی، اقتصاد، معیشت، مبارزه با فساد و مفسدان، انتقاد از دولت نه تخریب آن، کمک به دولت، همکاری سه قوه، نگاه به داخل و توانمندی‌های داخلی اشاره داشته‌اند.

 

حکم تنفیذ روسای جمهور

نظر شما