شناسهٔ خبر: 67868270 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(تصاویر) گرانترین نقاشی‌های جهان در یک ماه گذشته (تصاویر) گرانترین نقاشی‌های جهان در یک ماه گذشته

فرادید| حراج‌های هنری از مهم‌ترین و معتبرترین روش‌ها برای خرید و فروش آثار هنری هستند. این حراج‌ها معمولاً توسط خانه‌های حراج معروفی مانند کریستی و ساتبیز برگزار می‌شوند و مجموعه‌داران، مسئولان موزه‌ها و سرمایه‌گذاران را از سراسر جهان جذب می‌کنند. در این حراج‌ها، آثار هنری برجسته‌ای شامل نقاشی‌ها،

صاحب‌خبر -

فرادید| حراج‌های هنری از مهم‌ترین و معتبرترین روش‌ها برای خرید و فروش آثار هنری هستند. این حراج‌ها معمولاً توسط خانه‌های حراج معروفی مانند کریستی و ساتبیز برگزار می‌شوند و مجموعه‌داران، مسئولان موزه‌ها و سرمایه‌گذاران را از سراسر جهان جذب می‌کنند. در این حراج‌ها، آثار هنری برجسته‌ای شامل نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، و سایر اشکال هنرهای تجسمی به فروش می‌رسند.

به گزارش فرادید؛ گران‌قیمت‌ترین آثاری که در این حراجی‌ها فروخته می‌شوند معمولاً متعلق به هنرمندان بزرگ و مشهور هستند؛ آثاری که به دلایل مختلفی از جمله نادر بودن، کیفیت بالای هنری و تاریخچه مهم، ارزش بالایی پیدا کرده‌اند. این آثار می‌توانند نقاشی‌های قدیمی و کلاسیک از اساتیدی مانند لئوناردو داوینچی و ون گوگ باشند یا آثار هنرمندان معاصری مثل پیکاسو و فونتانا که در دنیای هنر به شهرت و اعتبار بالایی رسیده‌اند. در اینجا گرانترین نقاشی‌های به فروش رفته در یک ماه گذشته را ملاحظه می‌کنید.

1. قاچ طالبی؛ اثر ژان سیمئون شاردن، 1760

1

قیمت: 29 میلیون دلار

2. پرترۀ هنرمند به عنوان ولگرد جوان؛ اثر ژان میشل باسکیا، 1982

2

قیمت: 20.7 میلیون دلار

3.  گیتار روی فرش قرمز؛ اثر پابلو پیکاسو، 1922

3

قیمت: 13.9 میلیون دلار

4. رقاص اسپانیایی؛ اثر آلکسی فون یاولنسکی، 1909

4

قیمت: 7.5 میلیون دلار

5. دستۀ یاس؛ اثر پیر آگوست رنوار، 1878

5

قیمت: 8.9 میلیون دلار

6. دریاچۀ ژنو و کوه‌های جورا؛ اثر فردیناند هودلر، 1911

6

قیمت: 5.7 میلیون دلار

7. مفهوم مکانی، انتظار؛ اثر لوچیو فونتانا، 1966

7

قیمت: 5 میلیون دلار

منبع: faradeed-199099

نظر شما