شناسهٔ خبر: 67865898 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در ۲ بخش انجام می‌شود؛

اعلام جزییات برگزاری رویداد موسیقایی «آوای کویر»

علیرضا سعیدی

دومین رویداد منطقه‌ای موسیقی مقامی «آوای کویر» با محوریت موسیقی استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب کرمان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، دومین رویداد منطقه‌ای موسیقی مقامی «آوای کویر» با محوریت موسیقی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم ذوالفقار بیتانه روزهای بیست و چهارم تا بیست و ششم شهریور ماه به میزبانی بیرجند برگزار می شود.

در توضیحات اجمالی این رویداد آمده است: «موسیقی نواحی منطقه شرق کشور به رغم تنوع و تکثر، مبتنی بر اندیشه و شناخت بوده و محدود به دوران خاصی نیست. مردمام مشرق زمین برای جزیی ترین بخش زندگی فردی و گروهی خود به موسیقی، آواها و نواها به عنوان پدیده های متمایز نگریسته که در مسیر تکامل آن تلاش و جدیت ذاید الوصفی داشته اند.»

«بسط و گسترش هنرایرانی اسلامی با توجه به کارکرد و تاثیرگذاری هنر موسیقی نواحی»، «ساماندهی و شناسایی و آموزش و حمایت از استعدادهای جوان»، «ایجاد انگیزه در بین جوانان و نوجوانان علاقه مند موسیقی نواحی»، «ایجاد فضای مناسب رقابتی و تولید آثار ارزشی» و «قدردانی از پیشکسوتان» اهداف برگزاری این رویداد موسیقایی هستند. این در حالی است که رویداد در سه بخش اصلی و ۲ گروه زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برگزار می‌شود.

«تک نوازی» در سازهای دوتار، سرنا و دهل و «تک خوانی» به همراه یک ساز یا بدون ساز نیز به عنوان بخش های اصلی جشنواره اعلام شده اند.

نظر شما