شناسهٔ خبر: 67865237 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

زاکانی:

برگزاری تم‌پارک‌ها با محوریت مسائل فرهنگی تمدنی از اولویت‌هاست/ دعوت از هنرمندان برای همکاری

صاحب‌خبر -
برگزاری تم‌پارک‌ها با محوریت مسائل فرهنگی تمدنی از اولویت‌هاست/ دعوت از هنرمندان برای همکاری
خبرگزاری آریا - شهردار پایتخت با بیان اینکه برگزاری رویدادها و تم‌پارک‌ها با محوریت مسائل فرهنگی تمدنی جزو اولویت‌های شهرداری تهران است، گفت: از تمامی هنرمندانی که در این زمینه ایده دارند، دعوت به همکاری می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری آریا دیشب -ششم مرداد 1403- علیرضا زاکانی در حاشیه بازدید از تم پارک سرزمین تمدن‌ها در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون محتوای به نمایش درآمده در این رویداد هنری گفت:پیام تم پارک سرزمین تمدن‌ها ماندن برحق، پیگیری و عدالت و نفی ظلم و نهایتاً آزادی قدس شریف است.
وی افزود: جهان در حال تغییر است و در این تحولات نقش غرب آسیا بسیار پررنگ است. ‌ ما در شرایطی به سر می‌بریم که پس از گذشت 75 سال ظلم به مردم فلسطین امروز صهیونیست بین‌الملل و در راس آن غده سرطانی اسرائیل رو به زوال و نابودی است. 
وی ادامه داد: این آثار فرهنگی نشانگر عمق تمدن و فرهنگ کشورهای مقاومت است که حق‌جویی و حق‌طلبی آنها را به نمایش می‌گذارد. بازدیدکنندگان این نمایشگاه علاوه بر آنکه با فرهنگ و هنر کشورهای محور مقاومت آشنا می‌شوند، به فرهنگ این کشورها از دریچه آزادی قدس شریف نیز می‌نگرند.
زاکانی در پاسخ به سوال دیگر پیرامون بیان مسائل پیچیده با زبان هنر گفت: هر پیامی برای ماندگاری نیاز و عجین شدن با ابزار هنر دارد زیرا هنر عمق احساس مخاطب را درگیر می‌کند. در اتفاقات اخیر غزه گوشه‌ای از مظلومیت مردم فلسطین که سال‌ها توسط مستکبران سانسور شده بود، برای جهانیان آشکار شد و رویدادهای هنری مشابه سرزمین تمدن‌ها به اثبات این حقیقت می‌تواند کمک کند.
زاکانی در پایان تاکید کرد: برگزاری رویدادها و تم‌پارک‌ها با محوریت مسائل فرهنگی تمدنی جزو اولویت‌های شهرداری تهران است. همین جا از تمامی هنرمندانی که در این زمینه ایده دارند دعوت به همکاری می‌کنم.
انتهای پیام

نظر شما