شناسهٔ خبر: 67865111 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

4 گزینه احتمالی معاون اول ریاست جمهوری در کابینه پزشکیان

اقتصادنیوز: تاکنون چهار اسم به عنوان گزینه های احتمالی تصدی جایگاه معاون اول ریاست جمهوری در دولت چهاردهم مطرح شده است که هنوز مورد تایید قرار نگرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، همزمان با آغاز به کار رسمی مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران با برگزاری مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، گمانه زنی‌ها در خصوص انتشار اسامی احتمالی یاران پزشکیان در دولت چهاردهم، بازار حدسیات و گاه شایعات را داغ‌تر کرده است.

در این میان اسامی برخی چهره ها برای تصدی سمت های مهم کابینه پزشکیان بیش از سایرین در حال تکرار است؛ مثلا برای جایگاه مهمی همچون «معاون اول ریاست جمهوری»، مهمترین نام های مطرح، علی طیب‌نیا و علی عبدالعلی زاده است. البته نام علی لاریجانی هم در این فهرست آمده که گفته می شود احتمال آن از سایرین کمتر است؛ فردی که خود 12 سال ریاست قوه مقننه را برعهده داشته و تا امروز چند باری برای ریاست جمهوری خیز برداشته اما در هموه موارد، یا نتوانسته رای مردم را جلب کند یا همانند دو دوره اخیر، نتوانسته از سد شورای نگهبان بگذرد و برای نشستن بر کرسی ریاست قوه مجریه تایید صلاحیت بگیرد. 

با این حال شاید حضور علی لاریجانی در کابینه پزشکیان اندکی دور از ذهن باشد؛ هرچند بسیاری از نزدیکان او در ستاد انتخاباتی اش، پس از رد صلاحیت لاریجانی به ستاد مسعود پزشکیان پیوستند؛ ازجمله محمدجواد آذری جهرمی. با این حال نام او می تواند یکی از گزینه ها دبیری شورای عالی امنیت ملی باشد؛ جایگاهی که قبلا و همزمان با ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در اختیار داشت اما به دلیل اختلاف با رئیس جمهوری وقت بر سر پرونده هسته ای ایران، از این سمت کنار کشید.

حتی برخی منابع از محمد مخبر معاون اول ابراهیم رئیسی و سرپرست ریاست جمهوری به عنوان یکی از گزینه های مطرح برای معاون اولی پزشکیان یاد می کنند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «جدیدترین ورژن از لیست احتمالی کابینه مسعود پزشکیان؛ نام‌هایی در یک قدمی وزارت + جدول»‌ بخوانید.

نظر شما