شناسهٔ خبر: 67863876 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

نمایشگاه سرزمین تمدن‌ها در برج میلاد گشایش یافت

نمایشگاه سرزمین تمدن‌ها شامگاه شنبه با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری و برخی از سفرای کشورهای اسلامی در برج میلاد تهران افتتاح شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، نمایشگاه سرزمین تمدن‌ها در پارکینگ شماره ۳ برج میلاد، در فضای باز با گستره ۱۵ هزار مترمربع در قالب دکور تاریخی هر کشور اجرا شده که در هر کدام از این دکورها، آیین، تاریخ، آداب و رسوم و سمبل کشورهای حوزه مقاومت به مخاطب معرفی می‌شود.

در این نمایشگاه ، کشورهای محور مقاومت -ایران، عراق، سوریه، لبنان ،یمن و البته غزه خونین و فلسطین با- نگاه تمدنی دکورسازی و برجسته شده اند سرزمین هایی که در ادبیات اکادمیک تاریخ و تمدن گهواره تمدن بشری نام گرفته اند.

این نمایانگری نمادین از دروازه ملل تخت جمشید شروع می‌شود با پالمیرا سوریه، دروازه تاریخی بعلبک در لبنان، قلعه بابل عراق، دروازه رداعه یمن ادامه یافته و به محله الجزایری‌های غزه و در نهایت به بنای مسجد الاقصی (قبه‌الصخره) در قدس شریف منتهی می شود.

مخاطب در طول بازدید از سرزمین مقاومت با اجراهای مختلف فرهنگی و هنری مانند اتاق تصویر، اتاق نمایش، زیارت مجازی حرم امام رضا (ع)، امام حسین (ع) و حضرت زینب (س)، نمایش‌های محیطی هنرمندان تئاتر کشور، پرفورمنس‌های «اجرای تئاترهای» دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین در اطراف دکور مسجد الاقصی، اجرای موسیقی‌های محلی، صحبت با سخنگوی حماس با تکیه بر هوش مصنوعی، مواجه می‌شود.

در مرکز نمایشگاه سرزمین تمدن‌ها، دکور مسجدالاقصی شبیه‌سازی شده است.

این نمایشگاه با ویژگی‌های منحصر به فرد خود قصد دارد تا نگاه عامه مردم و دنبال‌کنندگان اخبار و مسایل کشورهای حوزه مقاومت را به سمت و سویی فراتر از اخبار نظامی و به سمت ریشه‌های فرهنگی و تاریخی ببرد

سرزمین تمدن‌ها یک رویداد موثر و پویا و دارای المان‌نشان‌ها و نشانه‌های فرهنگی تاریخی از کشورهای حوزه مقاومت یعنی ایران، سوریه، عراق، لبنان، یمن و فلسطین است که با ارایه روایت‌ها در این نمایشگاه گام مهمی در معرفی عمیق و نمایش چهره واقعی و درخشان این کشورها برداشته خواهد شد.

همزمان با اجرای پروژه سرزمین تمدن‌ها، کنسرت- نمایش آیینی و مذهبی «سوگواره منظومه خورشید» به مدت ۱۰ شب اجرا می شود.

این نمایشگاه تا اواخر مردادماه میزبان بازدیدکنندگان در برج میلاد تهران است.

انتهای پیام/

نظر شما