شناسهٔ خبر: 67861192 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

به همت حوزه علمیه خواهران استان البرز؛

کارگاه اصول و فنون مصاحبه برگزار شد

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان البرز گفت: کارگاه یک‌ روزه‌ ویژه مصاحبه‌گران مدارس علمیه خواهران با عنوان اصول و فنون مصاحبه گزینشی در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان البرز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

خانم موسوی معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، از برگزاری کارگاه یک‌ روزه‌ ویژه مصاحبه‌گران مدارس علمیه خواهران با عنوان اصول و فنون مصاحبه گزینشی در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان خبر داد.

وی با با اشاره به برگزاری کارگاه اصول و فنون مصاحبه گزینشی اظهار داشت: این کارگاه یک روزه‌ با حضور حجت‌الاسلام امین رحمتی، صبح امروز در محل مدیریت استان برگزار شد.

موسوی افزود: در این کارگاه استاد رحمتی به بیان بایسته‌های مصاحبه گزینشی و توضیح نحوه گزارش‌نویسی پرداخت.

موسوی با اشاره به اهداف برگزاری کارگاه بیان کرد: ارتقا دانش و مهارت مصاحبه کنندگان در زمینه روش‌های تشخیصی محتوای مصاحبه،ایجاد وحدت رویه در مصاحبه گزینشی، حذف افراد فاقد صلاحیت و انتخاب بهترین‌ها، ارتقاء سطح علمی و معنوی طلبه‌ها مورد تاکید است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان البرز به یکی از مطالب مهم ارائه شده نیز اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام رحمتی در خصوص استعداد تحصیلی، پی بردن به مواردی مثل انگیزه تحصیلی، خلاقیت، سرعت انتقال، قدرت حافظه و تمرکز، قدرت بیان و توانایی تجزیه تحلیل را مهم دانست.

وی در ادامه افزود: استاد رحمتی، برون‌گرایی، صبر و شکیبایی، مسئولیت‌پذیری، انعطاف و پذیرش منطقی، صداقت و تناسب فکر و رفتار را از شاخصه‌های مثبت شخصیت متقاضیان دانست و در خصوص شاخصه‌های منفی نیز به مواردی مثل منزوی بودن، وابستگی، دلمردگی، ناراضی، سرد و بی‌رغبت و متعصب و غیرمنطقی بودن را به عنوان شاخصه‌های منفی شخصیتی معرفی کرد.

موسوی افزود: استاد کارگاه در دو ساعت پایانی کلاس، نحوه تفسیر و تحلیل تست شخصیت ۱۶ عاملی کتل (Cattell) را توضیح داد.

نظر شما