شناسهٔ خبر: 67860909 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

شانس ترامپ بیشتر است یا کاملا هریس است؟

کارشناس مسائل بی‌الملل گفت که نظرسنجی‌ها الان خانم هریس را حتی مقداری جلوتر از ترامپ نشان می دهد اما در پنج ایالت مهم آقای ترامپ از نظر کارت الکترال جلوتر است، با این حال هنوز زمان برای خانم هریس وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، «عبدالرضا فرجی راد» در گفت وگویی درباره رقابت انتخاباتی میان دونالد ترامپ و احتمالا کامالا هریس که تاکنون به طور غیررسمی کاندیدای حزب دموکرات است و بسیاری از شخصیت‌ها و سران حزب از او حمایت کرده‌اند، گفت: به نظرم تازه ابتدای رشد خانم هریس در کمپین انتخاباتی دموکرات ها در رقابت با ترامپ است. با کنار رفتن بایدن و حمایت او از کامالا هریس و سایر سران دموکرات، اجماعی بین دموکرات‌ها ایجاد شده است و بین تمام گروه‌های فکری حزب که ایشان را در مقابل ترامپ تقویت کنند. نظرسنجی‌ها الان خانم هریس را حتی مقداری جلوتر از ترامپ نشان می‌دهد اما در پنج ایالت مهم آقای ترامپ از نظر کارت الکترال جلوتر است. با این حال هنوز زمان برای خانم هریس وجود دارد.
ترامپ یا هریس؛ شانس کدام بیشتر است؟

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی دموکرات‌ها تا چند هفته دیگر اظهار کرد: وقتی کاندیداتوری هریس قطعی شود به نظر من فعالیت‌های بیشتری می‌تواند داشته باشد و سایر دموکرات‌ها از جمله اوباما، کلینتون‌ها و خانم پلوسی از او حمایت می‌کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه ترامپ نقطه ضعف‌های زیاد دارد و با ترامپ هفت سال پیش در ۲۰۱۶ متقاوت است، اظهار کرد: ترامپ الان به عنوان مسن‌ترین فرد در تاریخ انتخابات آمریکا است و این یک ضعف است، به علاوه مخالفت با زنان و صحبت علیه کامالا هریس و سیاست های ضد مهاجران و نگرانی که جامعه آمریکا و طبقه متوسط از آمدن ترامپ دارند به ما می‌گوید که انتخاباتی تنگاتنگ در پیش داریم. البته در مناظره دوم که بسیار مهم است خانم هریس موقعیت بهتری نسبت به ترامپ دارد چرا که هریس خیلی نقظه ضعف ندارد که ترامپ بخواهد به او حمله کند و برعکس خانم هریس خیلی مطلب دارد که علیه ترامپ بیان کند.

فرجی راد درباره حمایت‌های مالی از کمپین انتخاباتی دموکرات ها اظهار کرد: اولا ۲۰۰ میلیون دلار در اختیار بایدن بود که حالا خانم هریس از آن استفاده می‌کند و این چند روز بعد از کناره گیری بایدن و حمایت‌ها از هریس، ۱۳۰ میلیون دلار جمع آوری شده است که از سوی حامیان دموکرات ها و مردم بوده است و نشان می‌دهد جمعیت زیادی در پراخت آن شراکت داشتند و حاکی از علاقه جامعه آمریکا است که خواهان شکست ترامپ در انتخابات است و به نظر من پول بیشتری از این به بعد هم به ویژه بعد از کنگره ملی دموکرات‌ها جمع‌آوری می شود تا جایی که حتی از پولی که ترامپ برای انتخابات جمع کرده است بیشتر شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت که در بین دموکرات‌ها درباره خانم هریس یک مقدار نگرانی وجود دارد، اما یکی از دلایلش این است که او خیلی در این چهار سال گذشته فعال نبوده است اما آن هم به این خاطر است که ایشان نمی خواست طوری عمل کند که بایدن در سایه قرار گیرد و در این چند روز هم نشان داد که می تواند به خوبی فعال باشد و در برخورد با نتانیاهو هم سعی کرد حامیان فلسطین را در سمت خود نگه دارد و این حاکی از آن است که سیاست‌های حزبی‌اش را به خوبی پیش می‌برد و درک می‌کند.

وی درباره رقابت هریس و ترامپ گفت: هریس از لحاظ رای مشکلی ندارد. شانس هریس را خوب می‌بینم و همین الان ۵۰ / ۵۰ است. بخشی از رشد آرا خانم هریس البته به خود او برمی‌گردد که در مناظره چطور برخورد کند، به هر حال او ۲۰ سال جوان تر از ترامپ است. احساسات مردم آمریکا از جمله سفید پوستان، رنگین پوستان و زنان و مهاجران در حمایت از هریس در مقابله با ترامپ بسیار خوب است و جای امیدواری دارد.

فرجی راد در عین حال مسائل و عناصر بیرونی از جمله چین و روسیه در انتخابات آمریکا را بی تاثیر نداست و گفت: حل مسائلی از جمله مساله غزه و ایران می‌تواند در کمپین انتخاباتی دموکرات‌ها موثر باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما