شناسهٔ خبر: 67860384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون قضایی دادگستری مازندران:

حفظ کرامت و حقوق شهروندی در اولویت فعالیت های قضایی کشور است

حوزه/ معاون قضایی دادگستری کل استان مازندران گفت:حفظ کرامت و حقوق شهروندی در اولویت فعالیت های قضایی کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، وحید براری در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای ایجاد رویه واحد در سطح استان، مطالعاتی انجام شد و دوره آموزشی حقوق شهروندی ویژه مراجع انتظامی به صورت ابتکاری و با کم‌ترین هزینه در چهار مرحله در حال برگزاری است.

وی افزود: هیأت بازرسی و نظارت بر حفظ حقوق شهروندی شامل ۹ تن از قضات برجسته استان و رئیس کل دادگستری استان رئیس هیأت است اعضا هیأت در طول سال موکلف اند ۲ مرتبه بازرسی از مراجع انتظامی، و دادگاه های کیفری داشته باشند بر این اساس استان به ۵ منطقه تقسیم و بازرسی ها به صورت منظم و طبق برنامه زمانبندی انجام می‌شود.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری مازندران همچنین با تأکید بر این که حفظ کرامت و حقوق شهروندی در اولویت فعالیت های قضایی کشور است، خاطرنشان کرد: در بازرسی‌هایی که طی یکسال گذشته صورت گرفت ایرادات، نواقص و چالش هایی وجود داشت که برای رفع این اشکالات و نواقص، ایجاد رویه واحد و تغذیه اطلاعاتی، دوره‌های آموزشی در چهار مرحله در حال اجراست.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت حفظ کرامت و حقوق شهروندی افراد گفت: ضابطان نقش مهم و حساسی در حفظ حقوق شهروندی افراد دارند و اولین دوره آموزشی حقوق شهروندی ویژه مراجع انتظامی برای رؤسای کلانتری و پاسگاه های شرق استان در ساری برگزار شد و در هفته های آتی نیز در شهرهای بابل، محمودآباد و تنکابن برگزار خواهد شد.

نظر شما