شناسهٔ خبر: 67860297 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

گرما خطرناک است اما نه برای کارمندان و کارگران بخش خصوصی!

۱۹ دی آنلاین: گرما کل کشور را تعطیل کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرد: در پی تداوم گرمای شدید و کم‌سابقه هوا و به منظور حفظ سلامتی شهروندان و مدیریت مصرف انرژی، کلیه مراکز و ادارات دولتی و بانک‌ها در سراسر کشور (به جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی) روز یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ تعطیل خواهند بود.
خطر گرما هم به اشعه یو وی برمی‌گردد، رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در این زمینه اعلام کرد: اثرات نور خورشید بیشتر مربوط به یو وی A است که بر قسمت‌های عمیق‌تری از بدن و پوست ورود می‌کند و باعث سرطان پوست، پیری زودرس پوست، آب مروارید و اختلال در سیستم ایمنی می‌شود.
عباس شاهسونی می‌گوید: همه مردم از طریق مواجهه با نور خورشید و برخی از منابع انسان ساخت در صنعت و موارد تفریحی در معرض پرتوهای فرابنفش هستند.
با این حال تعطیلی و کاهش ساعت کاری در ادارات دولتی بسیاری از استان‌های کشور واجب و ضروری می‌رسد، اما همزمان با اعلام خبر تعطیلی فردا، واکنش برخی از شهروندان قابل تامل است. برخی از کارمندان و کارگران بخش خصوصی اعتراض دارند که چرا بخش خصوصی در این نوع تعطیلات دیده نمی‌شود.
به اعتقاد آنها اگر دولت درباره تعطیلی بخش خصوصی هم اطلاعیه بدهد، طبعا اجرا شده و مشکلی نخواهد بود اما وقتی دولت چنین چیزی را اعلام نمی‌کند، کارفرمایان در بخش خصوصی الزامی به تعطیلی نمی‌بینند. 

نظر شما