شناسهٔ خبر: 67859467 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

کلاس خصوصی

امروز با توجه به این موضوع که اغلب سطوح علمی دروس فراتر از حد تصور به‌نظر می‌رسد، استفاده از کلاس خصوصی تا حدودی، بسیار فراگیر شده است. طبق آمارهای مشخص‌شده اغلب دانش‌آموزان به‌دلیل ارتباط‌نگرفتن با دبیران خود یا علاقه‌نداشتن به دروس ازلحاظ درسی ضعف‌های بسیاری دارند؛ البته این در صورتی است که به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان منکر هوش سرشار نسل جدید دانش‌آموزان شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

مطابق با آنچه ذکر کردیم کمک‌گرفتن از کلاس و دبیران خصوصی که اغلب تجربه بیشتری درزمینه تدریس دارند، می‌تواند فرزند شما را به درس علاقه‌مند کرده و موجب ارتقای سطح نمرات او شوند. با ما همراه باشید تا در ادامه به‌طورکامل اطلاعات مفیدی را در این زمینه تشریح و بررسی کنیم.

برای چه درس‌ هایی نیاز به کلاس خصوصی است؟

5

دررابطه‌با این موضوع که برای چه درس‌هایی باید به‌طور جدی به فکر کلاس‌های خصوصی بود، نمی‌توان موارد قابل توجهی را بیان کرد. برای انتخاب دروس آنچه باید مورد بررسی قرار گیرد، میزان تسلط و ضعف فرزند شما در هر درس است. گاهی برخی از بچه‌ها صرفا از تدریس خصوصی ریاضی استفاده می‌کنند. کلاس و به‌طور کلی تدریس خصوصی ریاضی ازجمله کلاس‌های تقویتی بوده که برای اکثر بچه‌ها مورد نیاز است.

درس ریاضی از مهم‌ترین درس‌هایی محسوب می‌شود که افزایش مهارت در آن نیازمند یادگیری و مرور برخی دیگر از مباحث پایه است؛ بررسی چنین مباحثی اغلب به‌دلیل اتلاف وقت در مدارس انجام نمی‌شود. به همین علت نیز شناخت بهترین دبیر ریاضی و شرکت در کلاس‌ خصوصی ریاضی ایشان می‌تواند به افزایش نمرات فرزند شما در این درس کمک کند.

در دوران دبیرستان نیز علاوه‌بر سایر درس‌هایی که برای افراد مختلفی از سختی‌های خاصی برخوردار بوده، درس فیزیک نیز یکی از نقاط ضعف اکثریت دانش‌آموزان است. پس‌از درس ریاضی می‌توان گفت کلاس خصوصی فیزیک یکی از پرنیازترین کلاس‌هایی است که هر سال نیز به تعداد متقاضیان برگزاری آن افروزده می‌شود.

تقویت دو درس مهم ریاضی و فیزیک برای هر 3 رشته نظری از اهمیت خاصی برخوردار است. درس ریاضی نه‌تنها در رشته‌های تجربی و ریاضی بلکه در رشته انسانی نیز یکی از مهم‌ترین دروس ترازآور برای کنکور است. اکثرا رقابت بچه‌های 2 رشته دیگر نیز ابتدا متمرکز بر فیزیک بوده و پس‌از آن شامل سایر دروس می‌شود. با توجه به مصوبه‌های جدید و تاثیر قطعی معدل در رتبه و تراز کنکور، کمک‌گرفتن از معلمان آشنا با این حیطه مانند معلمان فعال در آکادمی مسگرینو به همه دانش‌آموزان علاقه‌مند به رتبه‌های برتر توصیه می‌شود.

استفاده از کلاس خصوصی برای چه کسانی ضروری است؟

 

کمک‌گرفتن از کلاس خصوصی از مواردی بوده که برای برخی ضروری است و برای برخی هم عاملی برای افزایش مهارت؛ به همین علت اصلا نمی‌توان گفت استفاده از کلاس‌های آنلاین خصوصی برای همه افراد امری واجب است. در ادامه افراد واجد شرایط برای شرکت در این کلاس‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • دسته اولی که استفاده از کلاس‌های خصوصی را باید برای‌شان ضروری دانست، افرادی هستند که قادر به برقراری ارتباط با مدرس مدرسه خود نیستند. هرچند اگر بهترین دبیرها هم در مدرسه تدریس کنند تا زمانی که دانش‌آموز نتواند با او ارتباط برقرار کند، نمی‌توانید منتظر ایجاد تغییری مثبت در سطح درسی فرزند خود باشید.
  • افرادی که در درس‌هایی مانند ریاضی از پایه ضعیف هستند نمی‌توانند به حل مسائل پیچیده موجود بپردازند. کمک‌گرفتن از استادان مجرب برای تقویت پایه و سپس ورود به مباحث جدی برای این دسته امری بسیار ضروری است. این افراد حتما باید از بهترین معلم خصوصی ریاضی باتجربه برای تقویت نقاط ضعف خود بهره ببرند. استاد مسگر به عنوان بهترین معلم ریاضی و فیزیک میتواند به شما در این زمینه کمک زیادی کند.

6

  • افرادی که در فهم مطالب قوی هستند اما در حل سوالات ضعیف عمل می‌کنند، باید حتما از کلاس خصوصی متناسب با سطح خود استفاده کنند. این دسته از دانش‌آموزان هرچقدر هم که به خیال خود روی مطالب مسلط باشند، تا زمانی که توان پاسخ‌گویی به پرسش‌های تشریحی و تستی را نداشته باشند عملا هیچ‌کاری نکرده و تنها توهم آشنایی کامل با مطالب را دارند.

هر کدام از این دسته‌بندی‌ها متناسب با سطح خود باید حتما برای تقویت یا به‌نوعی افزایش سطح علمی خود اقدام کنند. با توجه به تغییرات مختلفی که دائما از سمت آموزش‌وپرورش اعمال می‌شود، اغلب مدارس خصوصا مدارس دولتی توانایی رساندن دانش‌آموزان خود را به سطح علمی مورد نیاز ندارند. برای کسب موفقیت در حیطه درسی با توجه به روند روبه‌ضعف تدریس اکثر مدارس، کمک‌گرفتن از بهترین آکادمی‌های تدریس تخصصی مانند آکادمی مسگرینو به افراد مستعد و پرتلاش توصیه می‌شود.

مهم‌ترین نکات برای انتخاب بهترین کلاس خصوصی چیست؟

7

هر دانش‌آموزی ممکن است حداقل یک بار در طول تحصیل برای تقویت ضعف‌های خود نسبت به دریافت کمک از معلمان خصوصی اقداماتی را انجام داده باشد. اما اغلب به‌دلیل نداشتن دانش کافی در این زمینه با شکست مواجه شده‌اند. استفاده از کلاس خصوص و کمک‌گرفتن از مربیان فعال در این آکادمی‌ها مسئله‌ای شخصی است که برای داشتن انتخابی درست باید برخی از نکات را در نظرگرفت.

انتخاب کلاس خصوصی نباید براساس بی‌خیالی یا حساسیت‎‌های نابه‌جا باشد

یکی از مواردی که به‌وفور در میان دانش‌آموزان مشاهده می‌شود، تصمیم گیری حسب احساس یا بی‌خیالی افراطی است. برخی از دانش‌آموزان فقط به این دلیل که یکی از دوستان‌شان از یک آکادمی خاص کمک گرفته، بدون درنظرگرفتن شرایط خود و آن مجموعه در آنجا ثبت‌‌نام کرده و پس‌از مدتی متوجه می‌شوند که اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اند.

برخی دیگر نیز اغلب به‌علت صرف حساسیت‌های بی‌جهت، تایم طلایی را که می‌توانند صرف تقویت خود کنند هدر داده و در نهایت، انتخاب مناسبی نخواهند داشت. آنچه برای ثبت‌نام در کلاس خصوصی ضروری است بررسی شرایط و اوضاع کلی خود و تصمیم‌گیری برحسب این موضوع است.

تنظیم برنامه مناسب

با توجه به این موضوع که ممکن است اغلب دانش‌آموزان در سال تحصیلی اقدام به ثبت‌نام در کلاس‌های خصوصی کنند، برنامه‌ریزی مناسب و هچنین برگزاری کلاس‌ها در ساعات مناسب امری مهم است. حتما از معلم خصوصی خود بخواهید زمانی که احساس می‌کنید برای یادگیری بازدهی کافی دارید، زمان خود را به آموزش شما اختصاص دهد. به‌عنوان مثال، بهترین کلاس آنلاین ریاضی زمانی است که مغز استراحت کافی داشته و آماده یادگیری مطالب جدید است.

ثبات انتخاب داشته باشید

یکی از بدترین کارهایی که در زمان کنکور می‌توانید انجام دهید تعویض مداوم آکادمی، مربی و مشاور است. حتما سعی کنید قبل‌از انتخاب تحقیقات کافی انجام دهید تا مدام دغدغه تعویض را نداشته باشید.

نیازسنجی برای هر درس باید به ‌صورت جدا انجام شود

برخی از دانش‌آموزان تنها به‌خاطر شنیدن صحبت برخی از اطرافیان خود تصمیم به گرفتن معلم خصوصی برای تمامی دروس دارند. کمک‌گرفتن از کلاس آنلاین با توجه به محدودیت زمانی که اکثرا با آن مواجه خواهید شد باید حتما با توجه به نیاز و ضعف شما باشد.

جمع‌بندی

شرکت در کلاس خصوصی یا آنلاین با توجه به ضعف اغلب دانش‌اموزان پس‌از دوران کرونا تا حدودی امری ضروری است. اما انتخاب معلمان مناسب و دریافت برنامه از آکادمی معتبر نیز امری بسیار مهم به‌شمار می‌رود. شما می‌توانید برای رفع دغدغه خود در این زمینه از آکادمی مسگرینو که یکی از بهترین مجموعه‌های خصوصی آنلاین است و سابقه کافی در این زمینه دارد کمک گرفته و با خاطری آسوده برای رسیدن به سطح علمی مد نظر خود تلاش کنید. برای دریافت مشاوره رایگان درباره کلاس های خصوصی مسگرینو با شماره 09232597760 تماس بگیرید.

 

برچسب‌ها:

نظر شما