شناسهٔ خبر: 67859332 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

۷ تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی + نکاتی که در موقع خرید باید بدانید

تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی در موارد مختلفی است. برخی افراد این دو نوع مبلمان را یکسان می دانند. در حالی که مبل کلاسیک و سلطنتی شاید شباهت هایی با هم داشته باشند ولی در شکل، ظاهر، کاربرد و… با هم تفاوت های زیادی دارند. گرفتن مشاوره از کارشناسان مراکز تخصصی فروش مبلمان به شما کمک می کند که با تفاوت این دو نوع مبلمان آشنا شوید و بهترین محصول را خریداری نمایید.

صاحب‌خبر -

 

معرفی مبل کلاسیک و سلطنتی

قبل از بیان تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی باید با سبک این دو نوع مبلمان آشنا شد. خاستگاه مبل سلطنتی یونان باستان می باشد در حالی که مبل کلاسیک در قرن های اخیر چارچوب طراحی خود را مشخص کرده و در طول زمان به آن پایبند بوده است.

ویژگی مبل کلاسیک 

مبل کلاسیک در طراحی ضمن آنکه از یک خط مشی ساده پیروی می کند اصالت و شکوه را به رخ میکشد. خطوط صاف و حفظ تقارن در طراحی باعث جذابیت این مبلمان شده و افراد زیادی به این سبک طراحی علاقه مند هستند.

مبلمان کلاسیک فضا را منسجم و منظم نشان می دهد و با تلفیقی از سبک سنتی و مینیمال محیطی آرامش بخش را به وجود می آورد.

 

خصوصیات مبل سلطنتی

لازم است در بیان تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی درباره مبل سلطنتی بیشتر سخن بگوییم. مبل سلطنتی یا مبل استیل به عنوان مبلمان مجلل و تشریفاتی معرفی می شود. طراحی ظریف، استفاده از تناژ رنگی گرم باعث شده در سالن های پذیرایی، هتل های فاخر، سالن نشیمن منازل بزرگ از این نوع مبلمان استفاده شود. 

در طراحی این نوع مبلمان المان های مختلف مانند سرامیک طراحی شده، سنگ مرمر، چوب های نفیس استفاده می شود. تاج بلند، پشتی طاووس مانند، دسته های بالدار، پایه های نمادین و… از خصوصیات این نوع مبلمان است.

۷ تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی

ما در این نوشتار به ۷ تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی می پردازیم. ۷ تفاوت مهمی که دانستن آن در هنگام خرید مبل استیل یا سلطنتی به شما کمک می کند. برای آنکه بدانید کدام نوع مبلمان مناسب دکوراسیون منزل شماست می توانید به بررسی تفاوت هر کدام از مبلمان ها بپردازید.

1. تفاوت در ظاهر

اولین تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی در ظاهر این مبلمان ها است. مبل سلطنتی مبلی پر کار و پر تجمل است. جزییات زیبایی بر روی آن کار شده و نقش و نگار های بسیاری روی دسته ها و پایه ها دیده می شود.

اما مبل کلاسیک در عین زیبایی بر سادگی تاکید دارد. نوعی نظم و تقارن در طراحی آن دیده می شود. استفاده از خطوط صاف و منظم و طراحی اصیل و‌ ماندگار این نوع مبل را جذاب نشان می دهد.

2

2. تفاوت در متریال

تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی می تواند در متریال نیز باشد. همانطور که گفته شد مبل سلطنتی یا مبل استیل پرکار است. هنرمند ایرانی با دقت جزییات مختلف را بر روی چوب کنده کاری می کند. بنابراین نیاز است که متریال مقاوم و مستحکمی انتخاب شود.

مبل کلاسیک نسبت به مبل سلطنتی طرح و نقش کمتری دارد و فقط نیاز است که کلاف و چارچوب اصلی مبل مقاوم باشد. این مسئله به انتخاب تولید کننده بستگی دارد که از متریال با کیفیت استفاده نماید.

3. تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی در کاربری

تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی در کاربری هم دیده می شود. مبل سلطنتی نوعی مبل شاه نشین به حساب می آید و در مکان های تشریفاتی و ویژه مورد استفاده قرار می گیرد. برخی افراد در منزل برای پذیرایی از مهمانان خود این نوع مبل را انتخاب می کنند.

مبل کلاسیک بیشتر در مکان های تجاری و محل هایی که بر نظم تاکید دارد کاربرد خواهد داشت. علاوه بر آن برخی افراد در منزل شخصی خود این سبک مبلمان را می پسندند.

4. تفاوت در تعداد و فضای مورد نیاز

تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی در تعداد مبلمان است. مبل کلاسیک به طور معمول ۷ نفره می باشد. اما مبل سلطنتی یا استیل در تعداد بالاتر تولید می شود. ست های ۷ نفره و ۹ نفره مبل سلطنتی در بازار وجود دارد. همچنین برخی افراد دو عدد صندلی بدون دسته نیز برای این نوع مبلمان سفارش می دهند تا در هنگام پذیرایی از مهمان مبلمان کافی وجود داشته باشد.

تفاوت دیگر این دو نوع مبلمان در فضایی است که اشغال می کنند. مبل سلطنتی با تاج بلند، دسته های بزرگ  نیاز دارد که در سالن های وسیع با سقف بلند قرار داده شود. به این ترتیب زیبایی آن بیشتر به چشم خواهد آمد. مبل کلاسیک اگرچه در سالن های بزرگ کاربرد دارد اما به دلیل خطوط ساده و پیچیدگی کمتر فضایی منسجم به وجود می آورد و در هر مکانی قابل استفاده است.

3

5. تفاوت در پارچه

تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی در انتخاب نوع پارچه مشخص می شود. مبل سلطنتی با پارچه های شانل، زربافت، طلاکوب، ساتن و… پوشانده می شود. طرح های جذاب نظر بیننده را جلب می کند. اما مبل کلاسیک با پارچه تک رنگ و جنس مخمل، مازراتی، چرم و… تولید می شود. این نوع پارچه ها در عین سادگی دوام و ماندگاری خواهند داشت.

در صورتی که شما برای خرید به فروشگاهی مراجعه کنید که به طور تخصصی به تولید مبل می پردازد می توانید درباره انتخاب متریال و پارچه با کارشناس فروش مشورت نمایید.

6. تفاوت در رنگ

هنگام بیان تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی باید به تفاوت رنگ نیز اشاره کنیم. مبل سلطنتی با طیف وسیعی از رنگ ها تولید می شود. طلایی، اطلسی، زرشکی، کرم، عنابی، سبز آبی و… رنگ های چشم نوازی هستند که انرژی محیط را چند برابر خواهند کرد. اما مبل کلاسیک از رنگ های موجود در طبیعت الهام می گیرد. رنگ هایی مانند سبز یشمی، فندقی، عسلی و… که لطف و صمیمیت مخصوص به خود را دارد. 

7. تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی در قیمت

قیمت یکی از تفاوت های مهم هنگام بیان تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی است. مبل سلطنتی با توجه به اینکه از متریال مقاوم تر ساخته می شود قیمت بالاتری دارد. همچنین پر کاری این نوع مبل و حجم زیاد منبت کاری و کنده کاری و نقوش زیبا باعث افزایش قیمت خواهد شد. انتخاب نوع پارچه نیز می تواند تفاوت قیمت با مبل کلاسیک ایجاد کند.

پس از بررسی تفاوت های مبل کلاسیک و سلطنتی خرید از مراکز معتبر به شما کمک می کند که مبل را با قیمت مناسب و کیفیت عالی خریداری نمایید.

 

برچسب‌ها:

نظر شما