شناسهٔ خبر: 67859006 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

پرداخت بیش از 53 هزار میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت بیش از 53 هزار میلیارد تومان به گندمکاران

به گزارش اکوایران؛ بر اساس آخرین گزارش سامانه شرکت بازرگانی دولتی (سیفا) تا ساعت ۷ صبح امروز شنبه ۶ مرداد ماه ۱۴۰۳، ۹ میلیون و ۳۱۷ هزار تن گندم از کشاورزان به ارزش ۱۶۴ هزار میلیارد تومان خرید تضمینی شده است. این میزان خرید تضمینی نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۱.۲۸۳ میلیون تن معادل ۱۶ درصد رشد

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران؛ بر اساس آخرین گزارش سامانه شرکت بازرگانی دولتی (سیفا) تا ساعت ۷ صبح امروز شنبه ۶ مرداد ماه ۱۴۰۳، ۹ میلیون و ۳۱۷ هزار تن گندم از کشاورزان به ارزش ۱۶۴ هزار میلیارد تومان خرید تضمینی شده است. این میزان خرید تضمینی نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۱.۲۸۳ میلیون تن معادل ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

تاکنون ۵۳.۲ هزار میلیارد تومان از پول کشاورزانی که گندم خود را به مراکز دولتی خرید تضمینی تحویل داده‌اند، واریز شده و پرداخت مابقی وجوه نیز در حال پیگیری از سوی سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهادکشاورزی است.

 بیشترین میزان خرید تضمینی گندم به ترتیب مربوط به استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۶۲۲ هزار تن، گلستان یک میلیون و ۱۰۲ هزار تن، فارس ۸۳۸ هزار تن، کرمانشاه ۷۲۵ هزار تن، کردستان ۶۴۲ هزار تن، خراسان رضوی ۴۹۸ هزار تن، همدان ۴۶۲هزار تن و لرستان ۳۸۲ هزار تن است.

عملیات برداشت گندم در استان‌ها با اقلیم سرد مانند کردستان، همدان، کرمانشاه، قزوین، مرکزی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی و لرستان همچنان ادامه دارد.

با توجه به افزایش تولید و خرید تضمینی گندم در سال جاری، تمام نیاز گندم خبازی‌ها و صنف و صنعت کشور از محل تولید داخل تامین خواهد شد و نیاز به واردات گندم نخواهیم داشت.

 وزارت جهادکشاورزی تاکید کرد، کشاورزان از تحویل گندم خود به دلالان خودداری و آن را به مراکز رسمی دولتی خرید تضمینی عرضه کنند.

منبع: ecoiran-68122

نظر شما