شناسهٔ خبر: 67858619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر شبکه بهداشت و درمان حاجی آباد خبر داد؛

معدوم سازی بیش از ۱۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در حاجی‌آباد

بندرعباس- مدیر شبکه بهداشت و درمان حاجی آباد از معدوم سازی ۱۲۵۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد در شهرستان حاجی آباد طی سه ماهه اول سال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا حسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: این مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد شامل لبنیات، سوسیس، کالباس، نوشیدنی‌های گازدار و بدون گاز، انواع چیپس و کیک بوده است که پس از تشکیل پرونده و صورتجلسه، جمع‌آوری و معدوم شده است.

وی افزود: تذکرات لازم به واحدهای صنفی داده شده است و در صورت تکرار مجدد با بررسی پرونده‌های تخلف فروش اقلام تاریخ مصرف گذشته توسط متصدیان پرونده‌های مورد نظر به دستگاه قضائی ارجاع می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان حاجی آباد اضافه کرد: با توجه به اینکه حفظ سلامت جامعه اولویت اصلی مجموعه سلامت است بازرسان بهداشت محیط در بازدیدهای مستمر از مراکز فروش مواد غذایی ضمن شناسایی مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز نسبت به توقیف و معدوم سازی این کالاها اقدام می‌کنند.

حسینی افزود: توجه به اهمیت سلامت مردم با نظارت‌های مستمر بر مراکز تهیه توزیع و عرضه مواد غذایی و اقلام آرایشی ک بهداشتی ادامه دارد و در صورت مشاهده مورد غیر اصولی با متخلفان برخورد می‌شود.

وی همچنین از مردم خواست که در خریدهای روزانه خود به تاریخ‌های تولید، انقضا و نیز کیفیت محصولات و وضعیت مرکز عرضه کننده کالا توجه کافی داشته باشند و گزارش تخلفات را از طریق سامانه ۱۹۰ اعلام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان حاجی آباد تاکید کرد: در سه ماه نخست سال جاری معدوم ۱۲۵۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد در شهرستان حاجی آباد با هدف صیانت از سلامت جامعه معدوم شده است.

نظر شما