شناسهٔ خبر: 67858043 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

۱۵۳ تاکسی برقی جدید پلاک شدند

اقتصادنیوز: از ۲۵ هزار خودرو خریداری شده تاکنون ۳۰ دستگاه خودرو وارد شده و تا یک ماه دیگر ۱۵۰ دستگاه دیگر نیز وارد تهران می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از پلاک شدن ۱۵۳ تاکسی برقی جدید خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰۳ تاکسی برقی مشغول به کار هستند که توسط رانندگان تاکسی و از طریق نوسازی خریداری شده‌اند.

به نقل از شهرداری تهران؛ شادی مالکی روز شنبه در جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر افزود: از ۲۵ هزار خودرو خریداری شده تاکنون ۳۰ دستگاه خودرو وارد شده و تا یک ماه دیگر ۱۵۰ دستگاه دیگر نیز وارد تهران می‌شود.

وی با اشاره به مدل تاکسی‌های جدید نیز اظهار کرد: بر اساس تصمیم اتحادیه تاکسیرانی تهران، قرار است خودروی چانگان چینی در کنار خودرو سورن ایرانی به عنوان تاکسی فعالیت کند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی درباره تسهیلات ارایه شده برای جایگزینی تاکسی‌های برقی یادآور شد: نباید تمام هزینه‌های خودرو را به راننده تحمیل کرد و باید به گونه‌ای این خودروها عرضه شوند که اقساط ماهیانه آنها بیشتر از ۱۰ میلیون تومان نباشد.

مالکی درباره برخط سازی تاکسی‌های تهران هم گفت: به منظور ساماندهی و گذر از سیستم‌های سنتی، برخط سازی و راه‌اندازی یک پلتفرم جدید را در دستور کار قرار داده‌ایم که در بستر این پلتفرم، می‌توانیم بر کرایه‌های دریافتی نظارت کنیم.

به گفته وی، پرداخت الکترونیک کرایه‌ها، مدیریت و نظارت هوشمند بر عملکرد تاکسی‌ها و بازگرداندن تاکسی‌ها از شرکت‌های بر خط به خطوط و سامانه بر خط شهرداری از جمله اقدامات این پلتفرم است.

 

نظر شما