شناسهٔ خبر: 67855787 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

حضرت زینب(س) با حفظ حجاب شرعی خود فلسفه قیام عاشورا را تبیین کرد

بندرعباس- مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تبیین جایگاه والای حضرت زینب در واقعه کربلا گفت: ایشان با حفظ حجاب شرعی خود فلسفه قیام امام حسین علیه‌السلام در عاشورا را تبیین کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت السلام والمسلمین غلامحسین حقانی اظهار کرد: برخی‌ها تلاش دارند که این موضوع را به جامعه القا کنند که «حجاب مانع فعالیت‌های زنان در اجتماع است» و بر همین اساس حجاب را مایه عقب‌ماندگی می‌دانند و نگاه اسلام به زن را تحریف می‌کنند.

وی افزود: زنان و بانوان جایگاه رفیعی در اسلام دارند و ما وقتی به واقعه عاشورا نگاه می‌کنیم در می‌یابیم که حضرت زینب سلام الله علیها نقش محوری در این نهضت ایفا می‌کنند و با حفظ حجاب شرعی خود موفق شدند فلسفه قیام امام حسین (ع) را برای همگان تبیین کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: اگر روشنگری‌های حضرت زینب سلام الله علیها نبود قیام عاشورا و حادثه کربلا در مکان کربلا باقی می‌ماند و انتشار پیدا نمی‌کرد.

حقانی گفت: حجاب حضرت زینب (س) در کربلا نمود پیدا کرد و محجبه بودن زنان اهل بیت (ع) و بنی‌هاشم حین و بعد از حادثه کربلا، واضح و روشن است به حدی که در تاریخ به خوبی نقل شده است.

وی ادامه داد: حفظ حجاب و عفاف حضرت زینب در صحرای کربلا به نوبه خود بسیار تأثیرگذار است و این حجاب و عفاف حضرت زینب (س) و زنان بنی‌هاشم نفی‌کننده این عقیده است که برخی زن را در اسلام موجودی درجه دو تلقی می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان خاطرنشان کرد: القای این تفکر به بانوان که آن‌ها با کنار گذاشتن حجاب و شبیه مردان شدن به موجودی درجه یک تبدیل خواهند شد بر خلاف نگاه اصیل اسلامی است چرا که در نگاه اسلامی زن هویتی مستقل دارد و نیاز نیست خود را شبیه هویت دیگری کند.

نظر شما