شناسهٔ خبر: 67855739 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اسحاقی خبر داد:

3 سال تعلل برای ترخیص 17 میلیون دلار کالای سلامت‌محور اهدایی سازمان‌های بین‌ الملی در گمرک

صاحب‌خبر -
3 سال تعلل برای ترخیص 17 میلیون دلار کالای سلامت‌محور اهدایی سازمان‌های بین‌ الملی در گمرک
خبرگزاری آریا - سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از اینکه 17 میلیون دلار کالای سلامت محور اهدایی توسط سازمان‌های بین المللی سه سال است در گمرک خاک می خورد و ترخیص نشده است، گفت: این 17 میلیون دلار کالا به دلیل عدم توجه دستگاه‌های ذیربط و اخذ تصمیمات لازم پس از سه سال هنوز ترخیص نشده و در واقع کشورمان از خودتحریمی بسیار بیشتر از تحریم‌ها آسیب می‌بیند.

سلمان اسحاقی با انتقاد از اینکه 17 میلیون دلار کالای سلامت محور اهدایی توسط سازمان‌های بین المللی سه سال است در گمرک خاک می‌خورد و ترخیص نشده است، گفت: تصمیمات اشتباه، کشورمان را با مشکلات جدی مواجه کرده و آسیب‌های خود تحریمی برای کشورمان بسیار بیشتر از تحریم‌ها است.
وی افزود: متاسفانه این 17 میلیون دلار کالا که توسط سازمان‌های بین المللی در حوزه بهداشت، درمان و سلامت تقدیم مردم ایران شده به دلیل عدم توجه دستگاه‌های ذیربط و اخذ تصمیمات لازم پس از سه سال هنوز ترخیص نشده است.
نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس دوازدهم ادامه داد: این کالاها برای ارتقای بهداشت، درمان و حفاظت از سلامت مردم اهدا شده و از این میزان 150 هزار کیت تشخیص تب دنگی، مالاریا و هپاتیت ب است در حالی که تنها 10 هزار کیت داریم که به هیچ وجه نیازهای ما را رفع نمی کند./
پایان پیام

نظر شما