شناسهٔ خبر: 67853365 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

بازیکنی که فوتبالش را روی اسب‌سواری قمار کرد/ سردار لالیگایی نشد، چون فوتبال را دوست ندارد!

با حضور سردار در امارات بیشتر از همه شیخ‌نشینان عرب زبان خوشحال هستند.

صاحب‌خبر -
بازیکنی که فوتبالش را روی اسب‌سواری قمار کرد/ سردار لالیگایی نشد، چون فوتبال را دوست ندارد!
کد خبر: 668798
|
۱۴۰۳/۰۵/۰۶ ۱۱:۲۵:۵۳

سردار آزمون، پسر ترکمن فوتبال ایران پله‌های پیشرفت را خیلی زود طی کرد و خیلی‌ها گمان می‌کردند او می‌تواند جا در پای علی دایی بگذارد و حتی از این مهاجم افسانه‌ای کشورمان پیشرفت بیشتری داشته باشد، اما هر قدر مسیر پیشرفت برای سردار هموار می‌شد او این راه صاف را پس می‌زد. 

به گزارش روزنامه اعتماد، بازیکنی که به ظاهر شبیه سندباد بود و شاید همین تشابه ظاهری ضمیر ناخودآگاهش را قلقلک می‌داد و هر جا که دوست داشت، حضور پیدا می‌کرد! مهاجم جوان فوتبال ایران بدون انجام بازی رسمی برای سپاهان سر از روسیه درآورد و در آنجا هم پیراهن چند تیم را عوض کرد و بعد با رفتن به فوتبال آلمان و پوشیدن پیراهن بایرلورکوزن فوتبالدوستان ایرانی را امیدوار کرد، اما در آنجا با ژابی آلونسو، مربی این تیم آلمانی به مشکل خورد تا به رم ایتالیا بپیوندد. 

او با انجام ۲۹ بازی برای این تیم نتوانست رضایت این تیم بزرگ ایتالیایی را برای امضای قرارداد دایمی جلب کند و به تمرینات لورکوزن برگشت و در آخر بین بازی در لالیگا و سویا به حاشیه خلیج‌فارس آمد تا برای الشباب الاهلی بازی کند! اما در تمام این پست و بلندی‌ها یک چیز همراه سردار ماند آن هم علاقه به سوارکاری و گاهی هم تماشای بازی‌های والیبال بود‌. سردار بیش از پنجاه اسب مسابقه دارد و حالا می‌تواند در امارات اسب‌هایش را روانه مسابقات مختلف کند.

این بازیکن ترکمن گاهی اسپانسر مالی بعضی از بازیکنان می‌شود یا در سطوح مختلف در بعضی رشته‌ها تیم‌داری کرده و بیشتر به دنیای اطرافش نگاه احساسی دارد تا حرفه‌ای. همین احساسی رفتار کردن سردار هم باعث شد تا گاهی در تصمیم‌گیری‌هایش به آنچه علاقه دارد بیشتر فکر کند. سردار که با مشاوره‌های پدرش رشد کرد حالا دیگر برای خودش تشکیل خانواده داده و هر آنچه به ذهنش درست بیاید را انجام می‌دهد و به‌طور حتم این چند سطر نوشتن ما هم تاثیری در تصمیم‌گیری وی ندارد، اما برای علاقه‌مندان و کارشناسان فوتبال ما جای افسوس گذاشته که چرا در این سن و سال باید به فوتبال آسیا بیاید؟ او می‌توانست مثل دوست صمیمی‌اش در تیم ملی، مهدی طارمی که به عضویت اینتر درآمده همچنان در فوتبال اروپا بازی کند و سه، چهار سال دیگر برای کسب درآمد بیشتر به عضویت یکی از تیم‌های کشورهای عربی دربیاید، اما به نظر می‌رسد سردار با این تصمیم احساسی فوتبالش را روی اسب‌سواری قمار کرده باشد! رشته‌ای که بیشتر از فوتبال به آن علاقه دارد و بیشتر روی آن وقت می‌گذارد‌. اگر علاقه و تمرکز آزمون روی فوتبال بیشتر بود شک نکنید، می‌توانست یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ آسیا باشد، اما حیف که این‌طور نبوده و نیست.

حالا با حضور این مهاجم مطرح و محبوب در امارات بیشتر از همه شیخ‌نشینان عرب زبان خوشحال هستند و تماشاگرانی که می‌توانند آخر هفته‌ها در کنار مهاجم‌ ملی‌پوش ایرانی مسابقات اسب‌سواری را از نزدیک نگاه کنند! اما فریم به فریم حضور سردار در فوتبال امارات برای ما که رویای زیادی از او در سر داشتیم و آه و افسوس خواهد بود.

با تمام این تفاسیر می‌توان همچنان امیدوار بود با توجه به سن و سال سردار آزمون که هنوز 28 سال دارد او خیلی زود دوباره به سطح اول فوتبال اروپا برگردد. اگر البته او به دنبال عافیت‌طلبی و ساده‌تر شدن زندگی حرفه‌ای‌اش در آینده نباشد که اگر هم باشد انتخاب‌شخصی او است و حق طبیعی‌اش. 

 

نظر شما