شناسهٔ خبر: 67852786 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

بهترین جاهای دیدنی کلاردشت برای تجربه سفری بی نظیر

بهترین جاهای دیدنی کلاردشت را ببینید و تا ابد به خاطر بسپارید. این منطقه مملو از شگفتی‌های توصیف‌ناپذیر است.

صاحب‌خبر -

دیدنی‌های کلاردشت شما را قانع می‌کنند که حتما در اولین فرصت به همراه خانواده و دوستان سفر به این منطقه را تجربه کنید؛ البته فصل سفر هم مهم است. بدون شک در هر فصلی با دیدنی‌هایی روبه‌رو خواهید شد که همانند آن در دیگر فصل‌ها وجود ندارد. همان‌طور که می‌دانید، کلاردشت به دلیل طبیعت بکری که دارد، در کنار آبشارهای متعدد، چشمه‌ها، رودخانه‌ها، دشت‌ها، تپه‌ها و کوه‌های معروف و مرتفع، همیشه مورد توجه بوده است. حالا این شما هستید که با انتخاب فصل سفر به این منطقه قرار است با جاذبه‌هایی تکرارنشدنی و کمتر دیده‌شده آن مواجه شوید. در ادامه با بهترین جاهای دیدنی کلاردشت آشنا خواهیم شد.

بهترین جاهای دیدنی کلاردشت و سفری بی نقص

قیمت هتل کلاردشت متناسب با نوع هتل و اتاق انتخابی شما، امکانات و خدمات و تاریخ سفر تغییر می‌کند. برای رزرو هتل کلاردشت با قیمت دلخواه خود می‌توانید از فیلتر قیمت اقامت۲۴ استفاده کنید. با مشخص کردن حداقل و حداکثر بودجه مدنظر خود برای رزرو هتل، فقط هتل‌های کلاردشت در این محدوده قیمتی را مشاهده می‌کنید.

در کنار اهمیت انتخاب هتل کلاردشت و رزرو آن، هنگامی که اسم بهترین جاهای دیدنی کلاردشت به میان می‌آید، برای چند ثانیه ذهن و خیال را به عمق جنگل‌های بارانی، صدای نم‌نم باران، هوای ابری و خاکستری، آواز پرندگان، صدای قورباغه‌های شاد و تمام زیبایی‌های شمال کشور می‌برد. کلاردشت از جاذبه‌های استان مازندران است که با تفریحات متنوع، دیدنی‌های طبیعی و تاریخی و جاذبه‌های گوناگونی که دارد، به هیچ وجه نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

معرفی بهترین جاهای دیدنی کلاردشت

سفر به کلاردشت دقیقا شما را به قلب آبشارهای مرتفع و ترسناک، رودخانه‌های خروشان همیشه در جریان و جنگل‌های همیشه‌سبز و خیس خواهد برد که تمام حواس پنج‌گانه‌تان را به‌کار می‌گیرند. کلاردشت در شرق کوهستان‌های البرز قرار گرفته است و به دلیل آب‌و‌هوای معتدل و مناسبی که در فصل تابستان و زمستان دارد، مقصدی بی‌عیب و نقص برای سفر تمام افراد محسوب می‌شود. در ادامه برای سفر به بهترین دیدنی‌های کلاردشت با ما همراه باشید.

روستای همیشه سبز مازی چال

اولین گزینه در لیست بهترین جای دیدنی کلاردشت که می‌توانید رزرو هتل ارزان قیمت و بومگردی را در اطراف آن به راحتی انجام دهید، روستای مازیچال است. دهکده‌ای سبز و کوچک که در بیشتر اوقات مه‌آلود است و مقصدی بی‌نظیر برای عاشقان ماجراجویی به‌حساب می‌آید. هوای این دهکده به شدت مطبوع و خنک است و شما در این ناحیه هیچ ردپایی از زندگی مدرن را مشاهده نخواهید کرد. اینجا طبیعت خودش به استقبال شما می‌آید. مازیچال بهترین فرصت است که از نزدیک با زندگی واقعی روستایی آشنا شوید. در اینجا همه چیز بیش از اندازه بکر است. تماشای گله‌های متعدد گوسفند و گاو در کنار زمین‌های کشت‌شده و باغات به بار نشسته، بدون شک تصاویر رویایی از دشت‌های سوییس را برای شما تداعی خواهند کرد.

روستای سبز مازی؛ بهترین جای دیدنی کلاردشت

مرداب مخوف دیوک

مرداب دیوک، بدون شک بهترین جای دیدنی کلاردشت است؛ البته اگر سری نترس و قلبی شجاع داشته باشید. این مرداب را در دسته ترسناک‌ترین نقاط ایران قرار داده‌اند؛ چراکه کاملا با انبوهی از درختان درهم تنیده احاطه شده و سطح مرداب هم با پارچه مخملین خزه‌ها پوشانده شده است. راه رسیدن به مرداب دیوک، مسیری جنگلی است. به‌طور کلی این نقطه از کلاردشت از جاذبه‌‌های گردشگری عجیب و غریب این ناحیه محسوب می‌شود.

شما وقتی که در این منطقه حاضر می‌شوید، در نگاه اول تصاویر مخوف فیلم‌های ترسناک را در ذهن خود مرور خواهید کرد. این بخش، منطقه‌ای ناشناخته است و همین موضوع گردشگران را بیشتر برای مشاهده و کاوش در اطراف آن تحریک می‌کند. یکی از دیدنی‌های این مرداب مخوف در شمال کشور، دقیقا نقطه‌ای است که تنه درختی بر روی سطح مرداب افتاده است. این چشم‌انداز یکی از بی‌نظیرترین موقعیت‌ها را برای راه رفتن بر روی مرداب و عکاسی شما رقم می‌زند؛ البته اگر از صداهای درون مرداب ترس و وحشتی ندارید. بهترین زمان‌ها برای سفر به این مرداب نیز فصل‌های بهار و تابستان هستند.

مرداب دیوک؛ از بهترین دیدنی های کلاردشت

دریاچه یخچالی حصارچال

در ادامه معرفی بهترین جاهای دیدنی کلاردشت به دریاچه حصارچال می‌رسیم که یکی از یخچال‌های قله مرتفع علم کوه است. عمر یخچال‌هایی که در علم کوه قرار دارند، به دوره سوم زمین‌شناسی برمی‌گردد. ویژگی‌های منحصربه‌فرد این قله سبب شده‌اند که کوهنوردان مبتدی یا حرفه‌ای از سراسر ایران و حتی سراسر دنیا برای صخره‌نوردی و کوهنوردی، خودشان را به این نقطه از کلاردشت برسانند. شاید ندانید که یخچال‌های قله علم کوه در میان اماکن دیدنی این منطقه بزرگ‌ترین یخچال‌های طبیعی در کشور ما به‌شمار می‌آیند.

زیبایی های علم کوه کلاردشت

منصفانه نیست که در لیست بهترین جاهای دیدنی کلاردشت، علم کوه را از قلم بیندازیم. از یخچال طبیعی در کوه صحبت کردیم و حالا کمی هم قرار است از زیبایی‌های خود علم‌کوه برای شما حرف بزنیم. پیش از آن توصیه می‌کنیم تا جایی که می‌شود، رزرو هتل خود را در نزدیکی مناطق طبیعی مثل جنگل‌ها و اطراف کوه‌ها و دریاچه‌ها انجام دهید. البته هتل‌ها در مناطق روستایی در قالب اقامتگاه‌های محلی و بوم‌گردی برای گردشگران و مسافران در نظر گرفته شده‌اند.

علم‌کوه از جمله کوه‌های مرتفعی است که صعود کردن به قله آن کار هر کوهنوردی نیست؛ اما یکی از زیباترین نقاط این کوه، دامنه آن است که برای برپایی پیک‌نیک و اتراق کردن نقطه‌ای منحصربه‌فرد به‌حساب می‌آید. در این دامنه و منطقه بکر کوهستانی شما با چشمه‌های متعدد آب و آبشارهای مرتفعی روبه‌رو هستید که از جاذبه‌های دیدنی این ناحیه محسوب می‌شوند؛ بر همین اساس می‌توان گفت که علم‌کوه هم یکی از بهترین دیدنی‌ های کلاردشت است.

اگر کوهنورد حرفه‌ای باشید و به رشته صخره‌نوردی تسلط داشته باشید، می‌توانید از علم کوه بالا بروید و به آن صعود کنید. فقط یادآوری می‌کنیم که حتما تجهیزات کوهنوردی خود را به همراه ببرید. واقعیت این است که شما در هر نقطه از کلاردشت با جاذبه‌ها و دیدنی‌هایی روبه‌رو هستید که منحصر به همان نقطه و محیط هستند.

جاده عباس آباد

در میانه سفر خود برای بازدید بهترین دیدنی‌ های کلاردشت بد نیست که سری هم به جاده عباس آباد بزنیم. جاده کلاردشت به سمت عباس‌آباد را جاده عباس آباد می‌نامند که یکی از معروف‌ترین جاده‌های این ناحیه محسوب می‌شود. یکی از بی‌نظیرترین مناظری که در این جاده با آن روبه‌رو خواهید شد، درختان سر به فلک کشیده و سبزی هستند که دست‌به‌دست یکدیگر داده‌اند و شما را از تونلی مملو از نور و رنگ و طراوت عبور می‌دهند.

چشمه‌های متعدد آب مانند چشمه «سیز گینه» نیز که در روستای «کلکته روحی» قرار گرفته‌اند، از جاذبه‌های گردشگری این منطقه به‌شمار می‌آیند. جالب است بدانید که این جاده فقط یکی از نقاط دیدنی عباس‌آباد در کلاردشت است که می‌توانید با حضور در آن بهترین خاطرات سفر را برای خود رقم بزنید. فراموش نکنید که حتما در بهترین جای دیدنی کلاردشت کمی هم از خودرو پیاده شوید و ضمن بازدید از طبیعت، از حضور در میان این سبزی بی‌پایان لذت ببرید. در ادامه می‌توانید از میوه‌هایی مثل تمشک، ازگیل، انار، آلوچه و عَشَقه‌هایی که بر روی شاخه درختان هستند، میل کنید.

دیدنی های کلاردشت در یک نگاه

تلاش ما بر این بود تا در این مطلب خیلی کوتاه و اجمالی شما را با دیدنی‌ترین و بهترین جاهای دیدنی کلاردشت آشنا کنیم. در هر حال هر نقطه از ایران زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد که کلاردشت هم از این قاعده مستثنا نیست.

نظر شما