شناسهٔ خبر: 67852782 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

بهترین روفرشی کشدار ۱۴۰۳ و تفاوت روفرشی با رفرشی کشدار

صاحب‌خبر -

کاور فرش یا روفرشی کشدار از المان های مدرن، حائز اهمیت و پرطرفدار است که ضمن مراقبت از فرشها، عیب آنها را نیز می پوشاند و با کمک آن می توان لوکس ترین و جدیدترین دکور را داشت. این عناصر که با روفرشی های معمولی متفاوت و دارای امتیاز کش دوزی اصولی هستند، از هر نظر نسبت به آنها ارجحیت داشته و به همین علت نه تنها در بازارها بلکه در اغلب خانه ها به خوبی جا باز کرده اند. اگر با ما همراه باشید؛ در این نوشتار جامع ترین اطلاعات مربوط به تفاوت های کلیدی کاور فرش، روفرشی و روفرشی کشدار و هر آنچه که برای یک خرید موفق و انتخابی رضایت بخش نیاز است، را در اختیار شما قرار خواهیم داد. 

کاور فرش

کاور فرش چیست؟

پیش از آنکه به تفاوت‌ های اصولی کاور فرش و روفرشی کشدار بپردازیم،.لازم به ذکر است بدانید که این دو کالا در عین تفاوت‌ هایی که با هم دارند،. به یک منظور مشترک که مراقبت از فرش است، مورد استفاده قرار می‌ گیرند. بنابراین، کاور فرش و روفرشی کشدار را در عمل می‌ توان یک کالا به حساب آورد و آنها را معادل هم دانست. با این حال، برای بسیاری از ما به محض شنیدن نام "کاور فرش" احتمال دارد این سوال پیش بیاید که کاور فرش چیست؛.غافل از اینکه کاور فرش در واقع یک نمونه خاص و مجهز از روفرشی با آپشن های بیشتر می باشد.

کاور فرش به عنوان نوعی روفرشی کشدار، علاوه بر سطح رویی، لبه های زیرین فرش شما را نیز به خوبی در بر می گیرد. دورتادور این روفرشی ها مجهز به کش محکم و پیوسته است؛.بنابراین بعد از آنکه فرش را پوشش می دهند و به درستی اجرا می شوند،.در جایگاه خود ثابت باقی می مانند. از این رو، تصور چروک شدن روفرشی و یا گیر کردن آن به پای شما به هنگام حرکت کردن بر روی فرش در مورد آن صدق نمی کند. اما این تمام ماجرا نیست؛.بلکه روفرشی های کشدار از نظر طرح، رنگ، اندازه و کیفیت بسیار متنوع تولید می شوند. از این رو،.هر نوع سَبک و سلیقه را پوشش داده و برای هر نوع دکور داخلی کارایی دارند. استفاده از این کاورها هیچ محدودیتی برای جارو کشیدن و استفاده از جاروبرقی ایجاد نمی کند و حتی وجود آن می تواند منجر به راحتی بیشتر در جارو کردن شود. 

بهترین محافظ فرش!

کاور فرش یا روفرشی کشدار را در حقیقت باید نوعی محافظ فرش به حساب آورد؛.چرا که حداقل تاثیر وجود آن بر روی فرش، ممانعت از کثیف شدن آن، تغییر رنگ، کهنه شدن و دگرگونی چهره فرش است. البته با توجه به شرایط هر خانه می‌ توان از مدل‌ های مختلف کاورهای فرش بهره برد و با انتخاب یک مدل بهتر از کاورها محافظت از فرش‌ها را به اوج خود رساند. 

در خانه‌ ای که احتمال ریختن مایعات بر روی فرش بالا است،.کاور فرش ضد آب می‌ تواند یک گزینه و پیشنهاد عالی برای محافظت هرچه بهتر از فرش‌ های خانه باشد. چرا که این مدل در واقع نوعی کاور فرش پلاستیکی است که در بافت آن از الیاف مخصوص استفاده شده و مانع از رسیدن رطوبت‌ های جزئی یا زیاد به فرش‌ می‌ گردد. به طور مثال،.در خانه هایی که کودک نوپا دارند، استفاده از کاورها می تواند یک راهکار عالی برای مراقبت از فرش ها باشد. از طرفی، در انتخاب طرح و رنگ کاورها می‌ توان سلیقه به خرج داد و با به کارگیری آنها، حال و هوای دکور منزل را تنوع بخشید. به هر حال، انتخاب و استفاده از کاور برای فرش می‌ تواند یک پیشنهاد ارزان قیمت و راهکاری بی‌ نظیر جهت محافظت از فرش‌ ها و بهره‌مند شدن از دیگر مزایای این اِلمان باشد. 

اهمیت استفاده از کاور و روفرشی های کشدار

از آنجایی که چروک شدن روفرشی های معمولی و بدون کش مسئله ای جدی، آزار دهنده و وقت گیر می باشد،.استفاده از روفرشی های کشدار که امکان خداحافظی با این مشکل را می دهند،.اهمیت پیدا می کند..همچنین، از جنبه های زیبایی و دیگر امتیازهای آنها هم می توانید بهره مند شوید. از طرفی، با استفاده از کاور و روفرشی های کشدار می توان از لحاظ شیک و مرتب بودن دکور از دیگران پیشی گرفت.و مراقبت از فرش های خود را در برابر هر گونه عامل تهدید کننده به طرزی شایسته انجام داد. اهمیت استفاده از این کالا آنقدر زیاد است که بر خود واجب می دانیم در اینجا بیشتر به بیان جزئیات و مزایای این کالا و تفاوتهایی که با کاورهای فرش و روفرشی های معمولی دارد، بپردازیم؛.با ما همراه باشید. 

معیارهای مد نظر در تولید کاورها

از آنجایی که کاورها را می توان نوعی عنصر مکمل فرش ها به حساب آورد،.همیشه نوعی تناسب میان آنها از نظر اندازه، رنگ، مدل و حتی مد سال وجود دارد. بنابراین، در تولید کاورها به برخی پارامترها توجه ویژه می‌ شود. شاید آن چیزی که در تولید کاورها اهمیت اساسی دارد، به روز بودن کاورها و هماهنگ بودن طرح و رنگ آنها با جدیدترین فرش ها باشد. به عبارت دیگر، بهترین کاور فرش مدلی است که نیاز و سلیقه خریدار را به بهترین شکل پوشش دهد. به طور مثال، روفرشی کشدار طوسی یکی از مشتری پسند کاورهای فرش در سال‌ های اخیر بوده که هنوز هم بخش گسترده‌ ای از سفارش‌ های بازار متوجه آن است. با این حال، انواع کاور فرش ساده و مدل دار پا به پای هم تولید می‌ شوند تا تمام سلیقه‌ ها را پوشش دهند.و با تولید آنها در طیف‌ های رنگی گسترده، امکان استفاده از آنها در تمام دکوراسیون‌ ها وجود داشته باشد. 

استاندارد بودن کاور فرش از نظر اندازه نیز بسیار اهمیت دارد. وجود نوعی تناسب از نظر اندازه و ابعاد میان کاور و فرش مورد نظر جزو ضروریات به حساب می‌ آید.و کاورهای فرش در صورتی که ابعاد استاندارد داشته باشند، بهترین نما و کیفیت را خواهند داشت. حتی وجود اختلاف های جزئی در ابعاد کاورها می‌ تواند منجر به کاهش کیفیت آنها گردد. به طور مثال، در صورتی که ابعاد کاور اندکی بزرگتر از ابعاد فرش باشند، این امر منجر به چروک شدن کاور بعد از اجرا و پوشاندن فرش می گردد. به همین ترتیب، اگر ابعاد کاور کوچکتر باشد، باعث به هم خوردن تعادل بین فرش و کاور خواهد شد.

از آنجایی که تولید کاور فرش به صورت صنعتی صورت می ‌پذیرد،.معمولاً ابعاد آنها استاندارد بوده و در تولید آنها دقیق عمل می‌ شود؛ بنابراین از این بابت جای نگرانی نیست. اگرچه کاورها ممکن است با ابعاد استثنایی نیز در بازارها یافت شوند؛ اما روفرشی ۱۲ متری، کاور فرش ۹ متری،.روفرشی فرش ۶ متری و کاور فرش ۳ متری نمونه‌ های رایج‌ تری از آنها هستند. 

کاورها در نحوه اتصال به فرش نیز با هم فرق دارند؛.بر این اساس می‌ توان آنها را به سه نوع کاور فرش ساده، کاور فرش چسبی و کاور فرش کشدار دسته‌ بندی کرد. در میان مدل‌ های گفته شده کاور فرش کشدار مد نظر ما می‌ باشد که از هر نظر دارای برتری‌ هایی نسبت به دیگر مدل‌ های این کالا می باشد. این مدل در حال حاضر روی بورس ترین نوع کاور است. کاورهای ساده نیز همان روفرشی های معمولی هستند که هیچ نوع اتصالی بین آنها و فرش صورت نمی گیرد و نمونه های آشنایی برای اغلب ما هستند. 

بارزترین و کلیدی ترین تفاوت های کاور فرش، روفرشی و روفرشی کشدار

کلیدی‌ ترین تفاوتی که روفرشی ها و کاورهای فرش با هم دارند، به میزان تراکم بافت آنها مربوط است. به این صورت که روفرشی ها بافتی متراکم‌ تر داشته و از تار و پودهای محکم تری به وجود آمده‌ اند. بنابراین، بسته به کیفیت روفرشی مد نظر، ممکن است از الیاف‌ های ابریشم، شانل و یا دیگر الیاف‌ های مرغوب در بافت آنها استفاده گردد. این در حالی است که کاورهای فرش معمولاً از نوعی پارچه یکدست به وجود می‌ آیند و ضخامت کمتری در مقایسه با روفرشی‌ ها دارند. بنابراین، کاورها از نظر جنس نسبت به روفرشی ها معمولی‌ تر هستند. کاورها و روفرشی ها هر دو مجهز به کش‌ های محکم‌ می‌ باشند و در برخی مدل‌ ها، علاوه بر ۴ کش دوخته شده بر ابعاد کناری دارای نوعی کش کمری نیز هستند که به محکم‌ تر ایستادن روفرشی ها و جلوگیری از سُر خوردن آنها کمک شایانی می کند. 

در تولید و دوخت کاور فرش معمولاً پارچه‌ های محکم و مرغوب از قبیل پارچه‌ های مخمل مد نظر هستند. این پارچه‌ ها ممکن است کاملاً ساده و بدون طرح باشند یا طرح مد نظر بر روی آنها چاپ شود. در حالی که طرح و نقش روفرشی ها جزئی از بافت آنها است و هیچ کدام از روفرشی ها از نوع چاپی نیستند. از طرفی، با توجه به تفاوتی که روفرشی کشدار و کاور فرش با هم از نظر جنس و میزان ضخامت دارند، روفرشی ها در برابر چروک شدن سرسخت‌ تر هستند. چرا که تراکم بافت بیشتر آنها به ثابت ماندن روفرشی در جایگاه خود بسیار کمک می‌ کند. 

تفاوت دیگر این است که میزان شباهت روفرشی کشدار به فرش نسبت به کاورهای فرش بیشتر است. در طراحی این کالا معمولاً از طرح و نقش‌ هایی که در بافت فرش‌ ها استفاده می‌ گردد، بیشتر بهره برده می‌ شود. بنابراین، تنوع روفرشی های کش‌ دار از نظر طرح و رنگ به اندازه تنوع فرش‌ ها می‌ باشد. روفرشی ها همواره پا به پای فرش‌ ها با مدل‌ ها و رنگ‌ های متنوع وارد بازارها می‌ شوند و همیشه نوعی تناسب و همخوانی میان این دو کالا وجود دارد. به طور مثال، روفرشی های طرح وینتیج، طرح سنتی، طرح ماشینی، طرح سنگ، طرح میوه، طرح بچه گانه و… نمونه هایی از این کالا هستند. 

امروزه صنعت تولید و بافت روفرشی کشدار حسابی رونق گرفته و روفروشی‌ ها متنوع‌ تر از هر زمان دیگر وارد بازارها می‌ شوند. به طوری که هر فرش روفرشی کاملاً مشابه خود را نیز دارد. اما، باید در نظر داشت که در طراحی روفرشی ها و کاورها گاهی به صورت کاملاً ابتکاری هم عمل می‌ شود. بنابراین، علاوه بر طرح و رنگ‌ هایی که در دنیای فرش‌ ها مرسوم و موجودند، با بهره گیری از ایده‌ های ناب و کاملاً خاص، روفرشی ها با شکل‌ های دیگر نیز وارد بازارها می‌ شوند. تا به اینجا اگرچه اساسی‌ ترین و کلیدی‌ ترین تفاوت‌ های روفرشی های کش‌ دار و کاورهای فرش بیان شدند؛.اما این دو از نقطه نظرهای دیگر نیز می‌ توانند با هم تفاوت‌ ها و یا شباهت‌ هایی داشته باشند. اگر با ما همراه باشید، در ادامه این مسئله را بیشتر باز خواهیم کرد. 

دیگر تفاوت های کاور فرش، روفرشی و روفرشی کشدار

هرگاه صحبت از کاور فرش، روفرشی و روفرشی کشدار می‌ شود، معمولاً تفاوت چندانی نمی‌ توان میان کاور فرش و روفرشی کشدار گذاشت. چرا که این دو در عمل با طراحی نسبتاً یکسان تولید می‌ شوند. به عبارت دیگر، روفرشی های کشدار نوعی کاور فرش هستند و نوعی ارتباط ساختاری میان آنها وجود دارد که اجازه می‌ دهد بتوانیم آنها را در یک گروه قرار دهیم.

از آنجایی که از یک کاور انتظار می‌ رود یک سطح خاص را پوشش دهد و نیز به دلیل آنکه روفرشی های کشدار این خصوصیت را به خوبی دارا هستند،.می‌ توان روفرشی های کش‌ دار را نوعی کاور به حساب آورد. البته همانطور که زودتر نیز اشاره شد، کاورها از لحاظ جنس، طرح و رنگ ممکن است کاملاً منحصر به فرد و متفاوت با روفرشی ها باشند و فقط با هدف پوشاندن سطح فرش‌ ها از آنها استفاده گردد. این در حالی است که روفرشی های کشدار ضمن آنکه این وظیفه را به خوبی انجام می‌ دهند،.امکان دگرگونی دکور و بهره‌ مند شدن از طرح و رنگ‌ های جدید و متفاوت را نیز به ما می‌ دهند.و روفرشی های کش‌ دار از این نظر نسبت به کاورهای فرش ساده ارجحیت دارند. 

تفاوت بین روفرشیهای کشدار و ساده

روفرشی های کشدار و ساده بیشتر به لحاظ ساختاری متفاوت هستند و بارزترین تفاوتی که میان روفرشی های کشدار و روفرشی های ساده وجود دارد،.به کش دوزی اصولی در مدل‌ های کشدار مربوط است که البته دلیل تمایز و برتری آنها نیز به حساب می‌ آید. همانطور که پیش از این هم اشاره شد، در دورتادور روفرشی های کش‌ دار نوعی کش مخصوص وجود دارد که همراه با مقداری از روفرشی در زیر فرش قرار می‌ گیرد. این کار منجر به ثابت ماندن روفرشی برای مدت‌ های طولانی و جلوگیری از سُر خوردن آن می‌ شود.

در برخی مدل‌ ها علاوه بر کش‌ هایی که در دورتادور روفرشی ها وجود دارد، نوعی کمربند مخصوص به منظور بهتر قرار گرفتن روفرشی نیز موجود است که این کمربند نیز در زیر فرش قرار می‌ گیرد. این در حالی است که روفرشی های معمولی و ساده همواره مشکل چروک شدن و سر خوردن دارند؛.به طوری که حتی با یک راه رفتن آرام بر روی آنها فورا چروک می‌ شوند و رد پا بر روی آنها می‌ ماند. حتی در برخی مواقع به طور کامل از مکان  خود جابجا می‌ شوند؛.علت این است که هیچ گونه اتصالی بین آنها و کفپوش مربوطه صورت نمی گیرد. 

تفاوتهای کیفی و طراحی

علاوه بر آنچه در سطرهای قبل گفته شد، روفرشی های ساده و کش‌ دار به لحاظ کیفی نیز با هم فرق دارند. همانطور که شما هم به احتمال زیاد دیده‌ اید، گوشه‌های روفرشی های ساده پس از مدتی شروع به جمع شدن می‌ کنند و حالت لوله‌ای به خود می‌ گیرند. این امر نشان می‌ دهد که مشکل جمع شدن لبه‌ های روفرشی های ساده بیشتر به کیفیت آنها باز می‌ گردد. چرا که در بافت این روفرشی ها از الیاف‌ های نامرغوب مانند الیاف‌ های پلی اتیلن نیز استفاده می‌ گردد. بنابراین، به مرور زمان و خصوصا بعد از چندبار شسته شدن تغییر حالت می دهند. در حالی که روفرشی های کش‌ دار بیشتر از نخ‌ ها و الیاف‌ های مرغوب و درجه یک از قبیل الیاف‌ های ابریشمی بافته می‌ شوند و این مشکل را ندارند. 

روفرشی های معمولی تنوع طرح و رنگ زیادی ندارند و بیشتر آنها با طرح‌ های نسبتاً قدیمی تولید می‌ شوند. در حالی که تنوع روفرشی های کش‌ دار از نظر طرح و رنگ با تنوع فرش‌ های امروزی برابری می‌ کند. این مسئله منجر شده تا روفرشی های معمولی و قدیمی رفته رفته جایگاه خود را به روفرشی های کش‌ دار بدهند.و روفرشی های قدیمی بیشتر به عنوان جلو دری و یا  با کاربردهای متفاوت مورد استفاده قرار بگیرند. به طور مثال روفرشی های معمولی و نسبتاً کوچک را می‌ توان به عنوان زیرانداز و یا زیر سفره به کار برد.

 تنوع روفرشی های معمولی از نظر اندازه نیز کم می‌ باشد و این مدل‌ ها بیشتر در دو نوع ۶ متری و ۱۲ متری تولید می‌ شوند.که روفرشی های ۱۲ متری را به سختی می‌ توان مورد استفاده قرار داد. در حالی که روفرشی های کش‌ دار فارغ از اندازه و ابعادی که برای آنها در نظر گرفته شده، تحت هر شرایطی دارای کاربری آسان هستند. 

تفاوت‌ های روفرشی و کاور فرش از منظری دیگر 

با توجه به تفاوت‌ هایی که روفرشی ها و کاورهای فرش از نظر ضخامت با یکدیگر دارند،.روفرشی های کش‌دار در برابر مایعات مقاوم‌ تر بوده و ضد آب‌تر هستند. این در حالی است که کاورها رطوبت را به خود می‌ گیرند و جاذب‌ تر هستند. میزان ضخامت این دو کالا در طول عمر مفید آنها نیز تاثیر مستقیم دارد و روفرشی ها از نظر ماندگاری در رده بالاتری قرار می‌ گیرند. همین امر باعث شده تا روفرشی های کش‌ دار وظیفه محافظت از فرش را نیز به شکلی بهتر انجام دهند. از طرفی در برابر عوامل فیزیکی و محیطی از قبیل نخ کش شدن و تغییر رنگ  ناشی از تابش مستقیم نور نیز مقاوم‌ تر هستند. بنابراین، در حالت کلی تاثیرپذیری روفرشی کشدار در مقایسه با کاور فرش بسیار کمتر است. 

تفاوت از نظر پرزدهی

در حالی که تمامی روفرشی های کش‌دار ساختار بافتنی دارند، بسیاری از کاورهای فرش از نوع پارچه‌ های پرزدار می‌ باشند. بنابراین، یکی دیگر از تفاوت‌ های این دو به پرزدهی آنها مربوط است. روفرشی ها نه تنها هیچگونه پرزی تولید نمی‌ کنند، بلکه پرزهای موجود در محیط را هم به خود نمی‌ گیرند؛.اما، پرزدهی در برخی از کاورها اتفاق می‌افتد و احتمال چسبیدن پرز به آنها نیز وجود دارد.

 پرزدار بودن کاورهای فرش گاهی به سایه انداختن آنها نیز منجر می‌شود و این امر ممکن است باعث شود طرح و نقش کاور آنگونه که شایسته است، جذاب به نظر نرسد. حتی امکان انعکاس نور در کاورهای فرش نیز وجود دارد؛ در حالی که روفرشی ها تحت هر شرایطی یکسان به چشم می‌ آیند. تمام موارد گفته شده تقریبا به جنس کاورها بستگی دارند، در صورتی که کاورها مرغوب باشند، موارد گفته شده در خصوص آنها صدق نمی کند؛ بنابراین کیفیت پارچه کاور بسیار مهم است. 

تفاوت در سهولت فرآیند شستشو

میزان سهولت در فرایند شستشوی کاور فرش و روفرشی کشدار به دلیل تفاوت‌ هایی که این دو از نظر ضخامت و سنگینی وزن با هم دارند، نیز با هم فرق دارد. کاورهای فرش همواره سبک‌ تر بوده و در نتیجه شستشوی آنها آسان‌ تر صورت می‌پذیرد.و گاهی از ماشین لباسشویی نیز جهت شستشوی آنها می‌ توان بهره برد. در حالی که روفرشی های کش‌ دار به دلیل تراکم بافت بیشتر و سنگینی وزن، شستشوی سخت‌ تری داشته و از لباسشویی نیز برای شستن آنها نمی‌ توان استفاده کرد. بنابراین، بهتر است نظافت روفرشی ها توسط خدمات قالیشویی و به صورت دستی و یا با بهره برداری از تکنولوژی های مخصوص این کار صورت پذیرد.

حال که صحبت از شستشو و نظافت این دو کالا شد، لازم است یک نکته مهم را خاطرنشان کرد.و آن این است که احتمال تغییر رنگ در کاورهای فرش در اثر شستن همواره بیشتر است. حتی در برخی مواقع طراحی کاورهای فرش که بیشتر از نوع چاپی است، با شستشوهای مکرر کمرنگ شده و نهایتاً از بین می‌ رود. این امر حتی در مورد رنگ آنها نیز صدق می‌ کند. در حالی که روفرشی ها طرح و رنگ کاملاً ثابت دارند و فقط در مواقعی خاص مانند استفاده از شوینده‌ های قوی امکان رنگ رفتگی آنها وجود دارد. 

تفاوت از نظر سازگاری با پوست و عدم حساسیت

کاور فرش و روفرشی کشدار از نظر عدم حساسیت و میزان لطافت نیز با هم فرق دارند. اگرچه کاورهای فرش لطافت بیشتری داشته و احساس راحتی بیشتری به وقت استفاده از آنها به افراد دست می دهد؛.اما ضد حساسیت بودن روفرشی ها و سازگاری آنها با پوست مشهودتر است. این امر را می‌ توان به مرغوبیت بیشتر روفرشی ها و ساختار بافتنی آنها نسبت داد. اما، کاورهای فرش بیشتر از نوع پارچه‌ ای هستند و مانند پارچه‌ های دیگر، آلودگی بیشتری به خود می‌ گیرند و نیاز آنها به شستشو و نظافت بیشتر است. بنابراین، احتمال ایجاد حساسیت برای کسانی که با آنها در تماس هستند، وجود دارد. از این رو، روفرشی ها گزینه‌ های سالم‌ تری بوده و فرش‌ های شما را از آلودگی‌ ها بهتر محافظت می کنند. 

تفاوت قیمت کاور فرش و روفرشی ها

با توجه به تفاوت‌ هایی که برای روفرشی کشدار و کاور فرش در سطرهای قبل برشمرده شد، نتیجه میگیریم که این دو از نظر قیمت و بودجه لازم برای خرید نیز با هم فرق دارند. پارامترهای مختلفی از قبیل جنس، طرح، نقش، رنگ، ابعاد، خارجی یا ایرانی بودن کالا،.اعتبار برند سازنده و غیره همگی در قیمت این کالاها تاثیرگذارند. با این حال، حتی تحت شرایطی که کاورها و روفرشی ها ابعاد و اندازه‌ های یکسان داشته باشند، به دلیل تفاوت ‌هایی که این دو از نظر ساختاری با هم دارند، روفرشی ها همواره قیمت بیشتری به خود اختصاص می‌ دهند. بنابراین، کاورها گزینه هایی مقرون به صرفه تر هستند؛ اما باید در نظر داشت که دوام روفرشی ها بیشتر است. 

در تعیین قیمت کاور فرش و روفرشی کشدار، همانطور که گفته شد فاکتورهایی تاثیرگذار هستند.و در حالت کلی قیمت هر کالا با توجه به هزینه‌ های به کار رفته در تولید آن مشخص می‌ شود. بنابراین، طبیعی است که اجناس مرغوب در مقایسه با سایر اجناس قیمت بیشتری به خود اختصاص دهند. در نتیجه هم برای روفرشی ها و هم برای کاورهای فرش می‌ توان رِنج‌ های قیمتی تعریف کرد. برای آنکه یک دید کلی نسبت به قیمت روز انواع کاور و روفرشی پیدا کنید و با قیمت‌ های واقعی این اجناس آشنا شوید، پیشنهاد می شود به سایت یزد نساج مراجعه فرمایید. 

خصوصیات بهترین کاور فرش

بهترین کاور فرش قطعاً دارای خصوصیات بارزی است که آن را از اجناس معمولی مجزا نگه می‌ دارد. البته معیارها و خصوصیات بهترین کاور فرش از نظر هر کس می‌ تواند متفاوت باشد. چرا که نیاز و سلیقه افراد با هم فرق داشته و در محیط خانه ممکن است به مدل‌ های مختلفی از این کالا نیاز باشد. با این حال، از ویژگی‌ های عمومی یک کاور خوب مرغوبیت جنس و داشتن طرح و رنگ جذاب و گیرا است. اما، استاندارد بودن ابعاد کاور و همخوانی آن با سایز کفپوش و فرشی که در اتاق مربوطه استفاده می‌ شود، نیز اهمیت دارد. وجود این ویژگی به مرتب بودن اتاق بسیار کمک می‌ کند، در عین حال بر طول عمر مفید کاور فرش و حتی جذابیت آن تاثیر فراوان دارد. 

یک کاور فرش خوب باید بر اساس مد روز طراحی شده و با داشتن سیمای خارق العاده، وجود آن بر زیبایی دکور داخلی منزل تاثیر مثبت داشته باشد. بنابراین جذابیت یک فاکتور غیر قابل چشم پوشی برای کاورها به وقت انتخاب آنها است. این امر حتی در خصوص کاورهای فرش اتاق کودکان و نوجوانان هم صدق می‌ کند.و کاورهایی که به این منظور انتخاب می‌ شوند باید طرح و رنگ مورد علاقه کودک و نوجوان داشته باشند. در عین حال لازم است نوعی تناسب میان طرح منتخب و جنسیت و سن فرزند شما وجود داشته باشد. به علاوه، تا حد امکان لازم است کاور مربوطه بر اساس سلیقه کودک انتخاب شود تا فضایی دلنشین تر از قبل با وجود آن در اتاق ایجاد شود. 

بهترین کاور فرش از نظر اقتصادی نیز بهترین است و قیمتی مناسب و مقرون به صرفه دارد. هر چند کاورهای مشابه را با قیمت‌ های مختلف در بازارها می‌ توان یافت؛ با این حال، هستند مراکزی که مرغوب‌ترین کاورها را با قیمت هایی باور نکردنی عرضه می کنند. چرا که فروش اجناس در این مراکز به صورت بی‌ واسطه انجام می‌ پذیرد و با بهترین قیمت به دست مصرف کننده می رسند. در سایت یزد نساج https://yazdnasaj.com دو فاکتور قیمت عالی و کیفیت تضمین شده را به صورت همزمان می توانید تجربه کنید. 

مزایای کاور فرش یا روفرشی مدرن

برای کاور فرش یا روفرشی مدرن مزایای ارزشمندی می‌ توان برشمرد که همگی از اهمیت بالای این کالا حکایت می کنند. در ادامه به تشریح برخی از مزیت های این کالا جهت آشنایی بیشتر پرداخته می‌ شود: 

با توجه به تنوع چشمگیری که کاورها از نظر طرح، رنگ و اندازه دارند، می‌ توانند گزینه‌ هایی مناسب جهت بکارگیری در هر نوع دکور داخلی و حتی دکورهای سنتی باشند. کاورها اگر چه کالاهایی مدرن هستند؛ اما در طراحی آنها از ایده‌های خارق العاده و بسیار متنوع بهره برده می‌ شود. بنابراین، فارغ از نوع دکوراسیون داخلی می‌ توان از آنها در قسمت‌ های مختلف منزل استفاده کرد. 

مزیت دیگر استفاده از کاور فرش که در واقع مزیت اصلی آن به حساب می‌ آید، محافظت از فرش است. این کالا به راحتی می‌ تواند از رنگ رفتگی، پا خوردگی، کهنه شدن و کثیف شدن فرش شما جلوگیری کند. از طرفی با وجود کاور، نیاز به شستشوی فرش که کاری نسبتا دشوار و هزینه بر است، به حداقل می‌رسد.و به جای آن کاورهای فرش را می‌ توانید در فواصل زمانی کوتاه‌ تر و با هزینه‌های کمتر به راحتی شستشو و نظافت کنید. همچنین در صورت استفاده از کاور فرش، خیال شما از بابت فرشها آسوده تر خواهد بود.و با انتخاب کاورها و روفرشی های مرغوب می‌ توانید دغدغه ریختن مایعات و آسیب رسیدن به فرش‌ ها را به حداقل برسانید. 

نصب آسان و ثابت ماندن روفرشی کشدار در طولانی مدت نیز مزیت مهم دیگر آن است که غیر قابل چشم پوشی می‌ باشد. در حالی که روفرشی های ساده و معمولی را روزانه باید چندین مرتبه مرتب کرد، روفرشی های کش‌ دار به صورت همیشگی در جایگاه خود ثابت می‌ مانند. بنابراین راحتی و عدم نیاز به مرتب کردن روزانه از مزیت ‌های مهم این روفرشی ها می‌ باشد که باعث شده ارزش خرید و استفاده کردن در دکورهای داخلی را داشته باشند. 

خلق دکور متفاوت با روفرشی و کاور فرش

از اهداف مهم استفاده از روفرشی مدرن و کاورهای فرش، به کارگیری آنها به منظور ایجاد تنوع در دکور داخلی است. اگر از رنگ فرش‌ های خود خسته شده‌ اید و می‌ خواهید چیدمانی متفاوت در فضای داخلی منزل خود به وجود بیاورید و.در عین حال نمی‌ خواهید هزینه‌ های زیادی برای خرید مجدد فرش بپردازید،.بهترین راه استفاده از روفرشی کشدار و یا کاور فرش است. با این کار می‌ توانید رنگ‌ های متفاوتی را در دکور خود تجربه کرده و تنوعی بی نظیر و در عین حال کم هزینه در خانه به وجود آورید. در مواقعی که فرش‌ های منزل طرح‌ های قدیمی دارند، کافیست از مدل‌ های جدید روفرشی های کش‌ دار استفاده کرده و جدیدترین طرح را در کفپوش های خانه داشته باشید. با انتخاب طرح‌ و رنگهای متفاوت روفرشی ها و به کارگیری آنها در کنار فرش های جدید خانه نیز می‌ توانید به دکور داخلی منزل خود تنوع و جذابیت ببخشید. 

انواع کاور و روفرشی کشدار و نکاتی جهت انتخاب صحیح آنها

کاورها و روفرشی های کش‌دار دنیایی رنگارنگ و متنوع دارند و این اجناس را بر اساس فاکتورهایی همچون اندازه و ابعاد، رنگ، طرح، جنس و حتی کاربرد می‌ توان دسته‌ بندی کرد. هر چند همه کاورها جزو یک خانواده به حساب می‌ آیند؛.اما با شناخت دقیق آنها قطعاً می‌ توانید انتخابی شایسته‌ تر و با به کارگیری صحیح کاورها نهایت استفاده را از آنها داشته باشید. به طور مثال، کاور فرش آشپزخانه باید خصوصیاتی متفاوت با کاورهایی که در اتاق یا پذیرایی استفاده می‌ کنید، داشته باشد.و در این صورت است که کاور جذاب بوده و احساس راحتی بیشتری با آن خواهید داشت. همین امر در مورد کاورهایی که در اتاق‌ ها و پذیرایی به کار می‌ برید نیز صدق می‌ کند.

بهتر است کاور فرش اتاق فرزندان شما متناسب با جنسیت و علایق آنها انتخاب شود. با این کار در عین خلق کردن فضایی لوکس و امروزی در محیط استراحت فرزند خود که بیشتر ساعات روز را در آن سپری می کند، به اتاق وی تنوع و جذابیت خواهید بخشید. این کار حتی به مرتب شدن اتاق و راحتی و لطافت بیشتر کفپوش اتاق خواهد انجامید. مثلا کاورهایی با طرح های کودکانه مانند طرح های گل، طرح انیمیشن، طرح شخصیت‌های کارتونی و ورزشی، طرح‌ های عروسکی و طبیعت و… در رنگبندی های متنوع گزینه‌ هایی مناسب جهت استفاده در اتاق کودکان و نوجوانان هستند. 

کاورها و روفرشی های کش‌ دار به لحاظ جنس و نوع الیاف‌ های به کار رفته در بافت آنها نیز قابل دسته بندی هستند. در میان روفرشی های موجود، روفرشی های شانل و روفرشی های ابریشمی به نسبت بیشتری تولید می‌ شوند. کاورهای فرش نیز جنس‌ های مختلفی را در بر میگیرند که کاورهای مخمل به دلیل نرمی و لطافت در بین آنها پرطرفدارتر هستند. کاورها و روفرشی های کش‌ دار از نظر ابعاد نیز انواعی دارند و کاور فرش ۱۲ متری، کاور فرش ۶ متری، کاور فرش ۳ متری و کاورهای فرش ۹ متری نمونه‌ هایی از آنها هستند. روفرشی ها نیز بیشتر در این ابعاد تولید می‌ شوند. 

روفرشی کشدار بهتر است یا کاور فرش؟ 

حال که با تفاوت‌ های روفرشی کشدار و کاور فرش آشنا شدید، ممکن است برای شما سوال باشد که کدام یک از این دو کالا گزینه بهتری جهت استفاده در منزل است؟ بهترین کاور فرش یا روفرشی ضمن مرغوبیت و مدرن بودن، لازم است پاسخگوی نیاز فرد خریدار و مصرف کننده نیز باشد. بنابراین، هر کدام از روفرشی ها و کاورهای فرش به نوبه خود گزینه ‌های مناسبی جهت استفاده هستند. با این حال، توصیه می‌ شود در وهله اول با خصوصیات و تفاوت های کلیدی هر کدام از این دو که در سطرهای قبل مورد بررسی قرار گرفتند، آشنا باشید.

در مواقعی که فرش‌ ها به مراقبت اصولی نیاز دارند و رفت و آمد بر روی آنها زیاد است.و احتمال کثیف و نمدار شدن فرش وجود دارد، بهتر است روفرشی های کش‌ دار که وظیفه مراقبت از فرش را بهتر انجام می‌ دهند، در اولویت قرار بگیرند. در مقابل، کاورهای فرش که گزینه‌ های سبک‌ تری هستند، بهتر است در مواقعی که فرش‌ ها نیاز به مراقبت همیشگی ندارند و نیز در مواقعی که فقط جنبه زیبایی کاورها مد نظر است مورد انتخاب واقع شوند. 

با وجود توضیحاتی که در بالا بیان شد، بهتر است روفرشی ها و کاورها به طور اصولی مورد بررسی قرار بگیرند.و ضمن بررسی نمونه های مختلف و آشنایی با خصوصیات هر کدام، بهترین انتخاب را از بین آنها داشته باشید. در سایت جامع یزد نساج و کارپتو طیف گسترده‌ ای از کاورها و روفرشی ها را با جزئیات آنها می‌ توانید مورد بررسی قرار داده و انتخابی رضایت بخش از بین آنها داشته باشید. 

روفرشی کشدار از کجا بخرم؟ 

راز موفقیت در خرید روفرشی به مقدار زیادی وابسته به مرجع خرید شماست و در صورتی که مرکز خرید را به درستی انتخاب کنید،.حتی اگر هیچ گونه اطلاعاتی راجع به کالای مد نظر نداشته باشید، خریدی تضمین شده خواهید داشت. بنابراین، اگر برای شما هم سوال است که از کجا روفرشی کشدار بخرید، پیشنهاد ما فروشگاه اینترنتی یزد نساج است. در این فروشگاه اینترنتی جامع همه چیز مهیا شده تا خریداران از اقصی نقاط کشور بتوانند خریدی فوری، تضمین شده و رضایت بخش داشته باشید.

تفاوتی ندارد که انتخاب شما کاور فرش ساده، کاور فرش کشدار، روفرشی کشدار جدید، کاور فرش آشپزخانه یا هر مورد مشابه دیگر باشد، در هر صورت سفارش خود را به آسانی از طریق این فروشگاه می توانید تامین کنید. علاوه بر تنوع بالای اجناس و تضمینی بودن کیفیت آنها، قیمت ها نیز بسیار منصفانه و اقتصادی تعیین شده اند و شما هم قطعا از خرید خود خرسند خواهید بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر به فروشگاه آنلاین یزد نساج  سر بزنید. 

برچسب‌ها:

نظر شما